lambado Geplaatst: 27 juli 2014 Geplaatst: 27 juli 2014 (aangepast) hallo, zoals de titel al zegt ik heb bommenwerpers in aanbod het zijn kleine plantjes afkomstig van de moederplant. het leuke is aan deze plant is dat hij lange driehoekige gekartelde bladeren maakt waarin kleine plantjes groeien ! je raad het al deze plantjes kunt u dus krijgen... maar in ruil voor de bommenwerpers wil ik natuurlijk ook wat hebben mijn verlanglijstje zaden/stekjes : prinsesseboonPeper cayenne long slimZeer zoete cherry tomatenCherry tomaten micro tomCourgetteAardbei elsanta 1 stukAardbei eliany 1 stuk lampionplantrozen onderstamvenusvliegenval aardbeienmuntbananenmuntkaneelmuntBasilicummuntAarmuntPepermuntAnanasmuntDropmuntChocolademuntAppelmunt 3 september 2014 aangepast door Gast Quote
lambado Geplaatst: 27 juli 2014 Auteur Geplaatst: 27 juli 2014 (aangepast) Hier die foto's: Moederplanten: Het broed (nog op de bladeren) 6 augustus 2014 aangepast door Gast Quote
lambado Geplaatst: 27 juli 2014 Auteur Geplaatst: 27 juli 2014 hier wat info over de bommenwerper (wikipedia) : Kalanchoe daigremontiana (synoniem: Bryophyllum daigremontianum) is een succulent die inheems is in Madagaskar en die behoort tot de vetplantenfamilie (Crassulaceae). De plant groeit rechtop en heeft vrij langgerekte, driehoekige, groene bladeren, die aan de onderkant paars gevlekt zijn. Hij kan ongeveer 1 meter hoog worden, met "bladeren" die 15-20 cm. lang kunnen worden en ongeveer 3.2 cm breed. Alle delen van de plant zijn giftig, wat zelfs fataal kan zijn als kinderen of dieren hiervan eten. De plant behoort tot de zogenaamde broedplanten, wat inhoudt dat de jonge plantjes op de randen van het blad van de volwassen plant groeien en worteltjes maken. Op een zeker moment laat de plant zijn 'broed' op de aarde vallen en zo kunnen de jonge plantjes verder wortelen en uitgroeien tot volwassen planten. De planten vermeerderen op deze manier zeer snel en kunnen in korte tijd wel honderden jonge plantjes voortbrengen. De soort kan als kamerplant worden gehouden. hier een scherpere foto van het broed:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bryophyllum_daigremontianum_nahaufnahme2.jpgook wikipedia Quote
lambado Geplaatst: 27 juli 2014 Auteur Geplaatst: 27 juli 2014 (aangepast) o voor ik het vergeet je kan max. 25 plantjes krijgen en min. 1 6 augustus 2014 aangepast door Gast Quote
lambado Geplaatst: 27 juli 2014 Auteur Geplaatst: 27 juli 2014 (aangepast) EDIT: heb het bovenin wat aangepast 6 augustus 2014 aangepast door Gast Quote
dasouth Geplaatst: 28 juli 2014 Geplaatst: 28 juli 2014 Spijtig, mijn VVV is dood na een poging om zaad te winnen.Volgende keer delen proberen Quote
lambado Geplaatst: 28 juli 2014 Auteur Geplaatst: 28 juli 2014 O jammer had het heeel graag gewild Quote
Jane Doe Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Kan je zaden van Delikateß komkommer en munt zo geven. Quote
geertlaurent Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 snackkomkommerpompoen (2 soorten)Galiameloen Die zaden kan ik je allemaal opsturen, chocolademuntstekje ook maar die had JaneDoe al voor je Quote
geertlaurent Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Het is aangekomen maar wat moet ik daar nu mee doen? Quote
lambado Geplaatst: 12 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2014 ik heb je al een pb gestuurd Quote
Gast Jeske Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 Ik ben al een tijdje op zoek naar dit plantje. Kan ik wat stekjes van je kopen? Quote
geertlaurent Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 De "stekjes" overleven het transport wonderwel, hier groeien ze erg goed een aanrader dus Quote
Gast Jeske Geplaatst: 31 augustus 2014 Geplaatst: 31 augustus 2014 Ik wacht in spanning af wie mij aan stekjes van dit plantje kan helpen. Zou er erg blij mee zijn! Quote
lambado Geplaatst: 3 september 2014 Auteur Geplaatst: 3 september 2014 ik heb je een pb gestuurd jeske Quote
florisklein Geplaatst: 11 augustus 2016 Geplaatst: 11 augustus 2016 Zijn er nog plantjes beschikbaar ?Of zijn er mensen die nu ook een volwassen plant hebben waar broed vanaf komt? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.