citroen Geplaatst: 18 juli 2014 Share Geplaatst: 18 juli 2014 (aangepast) Mijn rabarber was niet om te genieten afgelopen jaar ,(Wou precies niet groeien) nu heeft hij zijn schade ingehaald dikke en lange stelen .Kan hij nu nog geoogst worden ,en gegeten ? of bevat hij nu te veel Oxaal zuur ? 18 juli 2014 aangepast door Gast Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 18 juli 2014 Share Geplaatst: 18 juli 2014 Gebruik de zoek functie eens rechts boven ? Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 juli 2014 Share Geplaatst: 18 juli 2014 Titels van nieuwe topics moeten echt wel wat vollediger zijn. Probeer te omschrijven wat je vraag of probleem is, dan is voor alle leden snel te zien of ze er wel of geen antwoord op hebben. Ook is er al veel te vinden over rabarber en het wel of niet mogen/kunnen eten van de stengels rond deze tijd. De zoekfunctie is dan heel handig, geeft je snel antwoord op je vraag. Of je vind een topic wat er veel mee te maken heeft, en dan stel je daar je nieuwe vraag. Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RvO Geplaatst: 18 juli 2014 Share Geplaatst: 18 juli 2014 Als je stevige planten hebt kun je m.i. nog wel oogsten. Kwijnende plantjes zou ik vooral laten aansterken.Over oxaalzuur maak ik me niet werkelijk zorgen, zolang ik niet dagelijks rabarber eet. Eventueel wat kalk toevoegen. Wel letten op het verhouten van de nerven in de stengels. Dan krijg je een soort "draden" in je rabarbermoes. Vies!Wanneer de plant een bloem begint te vormen, begint het blad ook te verhouten, soms al eerder.Ik heb het idee dat dikke stengels eerder verhouten dan dunne, maar heb dat nooit precies bekeken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 19 juli 2014 Share Geplaatst: 19 juli 2014 Hier in dit topic was men al zo'n zij-weg ingeslagen: rabarber-t13512.html en hier dan ook nog 1: wat-te-doen-met-rabarber-na-de-oogsttijd-t2398.html? Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten