citroen Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Hoe bewaar je best tuinbonen ? invriezen ? of droog in pot ? Quote
thea Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Om te eten of voor volgende jaar te zaaien/zetten? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
g.bosker Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 na het doppen, ga ik ze wassen en even koken.laten schrikken onder koud water en dan in zakjes in de vriezer. Quote
thea Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 Ja dat is de recept voor het eten. Voor de volgende zaai,aan de stronk laten zitten tot dat ze gedroog zijn. een nacht in de vrieze en daarna papieren zak in de groente la van de koelkast. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
angela († maart 2025) Geplaatst: 16 juli 2014 Geplaatst: 16 juli 2014 Ik dop ze en vries ze in. Quote
citroen Geplaatst: 17 juli 2014 Auteur Geplaatst: 17 juli 2014 Angela zonder ze even te koken ? Quote
mw vogel Geplaatst: 17 juli 2014 Geplaatst: 17 juli 2014 Ik blancheer ze heel kort om de kleur te behouden bij het invriezen.Heb trouwens gemerkt dat het uitmaakt hoe lang na het plukken je de boontjes verwerkt!Dat wist ik nog niet, maar ik had nu alles tegelijk gerooid omdat de struiken omgevallen waren door de storm van mei (ik doe de weeuwenteelt).Ik kon niet alles tegelijk verwerken maar de peulen die ik een dag of twee heb laten liggen hadden duidelijk taaiere boontjes Vandaar dat de meeste mensen niet van tuinbonen houden: wie weet hoe lang ze al in de winkel liggen! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 juli 2014 Geplaatst: 17 juli 2014 Ik heb altijd bruin kokers aangezien ze groen zijn als ik ze oost maakt behoud van kleur mij niet uit. Quote
[email protected] Geplaatst: 26 juni 2021 Geplaatst: 26 juni 2021 Laat mij weten hoe je ze weckt adridirven @kpnplanet.nl Quote
Jane Doe Geplaatst: 4 december 2021 Geplaatst: 4 december 2021 Uh drogen en dan bewaren, zoals droogbonen bereiden ... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.