dennislp Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Vraagje over de lavas zaaien! Heb er totaal geen ervaring mee , weet ondertussen dus wel dat het grote planten kunnen worden.Zaai je bij lavas, 1 zaadje per bakje of ook meerdere zaadjes in 1 bakje? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 1 zaadje per bakje. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
freggel Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Toen we hier vorig jaar zomer kwamen wonen stond er een mega-lavasplant in de tuin. Ik vind het een verschrikkelijke plant die een hele sterke geur afgeeft als je in de buurt bent. Dus ben ik letterlijk dagen in de weer geweest om die plant uit te roeien. Toen ik van de week in de tuin kwam zag ik tot mijn grote schrik dat er weer verschillende stelen omhoog gekomen waren, terwijl ik toch echt dacht dat ik hem met wortel en al vernield had... Quote blog/freggel/
dennislp Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Geplaatst: 26 april 2011 Zal hem hier maar in pot houden, en NIET in de volle grond doen ! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
joke81 Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 ik ben zot van lavas, omdat ik zot ben van soep, iedere pot soep heeft enkele lavasblaadjes nodigis idd wel erg grote plant, heb er 1 staan in moestuin, iedere keer als hij te groot wordt, snijdt ik hem terug tot op de grond, en alle blaadjes in grote plastiek zak in de diepvriezer, zo zitten we nooit zonder Quote
Koert Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 Zal hem hier maar in pot houden, en NIET in de volle grond doen ! Lavas doet het wel in een pot, maar groeit beduidend minder dan in de volle grond en ook ik ben gek op lavas in de soep en meer, dus zodra mijn tuin aan huis klaar is gaat hij zeker weer de volle grond in! Quote Even a broken clock is right twice a day
dennislp Geplaatst: 27 april 2011 Auteur Geplaatst: 27 april 2011 K heb er wel de ruimte nog voor in de volle grond, woekert hij nou heel erg, of kan het wel in de vollegrond? gewoon elk jaar ofzo met een schep even de wortels die ver zitten stuk maken? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 Hij woekert niet zozeer... hij groeit gewoon mega hard. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 27 april 2011 Auteur Geplaatst: 27 april 2011 (aangepast) Ok, kan ik hem dan gewoon na 1,5meter ofzo toppen?? Heb in dat hoekje nog wel redelijk wat ruimte, zet hem denk bij de heg. Kan daar slecht bij op de grond, dus sla etc. word al lastig -> Kan de lavas er mooi. Ik ga zo even wat zaaien. Update: 12 zaadjes gezaaid. Toch voldoende over, de overige zaailingen ruil ik wel weer 27 april 2011 aangepast door Gast Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Geplaatst: 27 april 2011 Auteur Geplaatst: 27 april 2011 Is het een lichtkiemer? heb er nu een laagje aarde over gedaan. kon denk wel ?? Bovenstaande foto.. is denk wel ouder dan 1 jaar, maar is dat uit 1 zaadje of meer?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 Een laagje aarde is goed. 1 zaadje per potje is echt genoeg. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 27 april 2011 Auteur Geplaatst: 27 april 2011 heb er nu 12 gezaaid in een bakje waar eerst wokgroenten in zaten, mooi stevig. Elk zaadje heeft een stukje van 4x4cm de ruimte. En de aller laatste vraag:Als ik het er uithaal, moet je bij lavas ook verspenen, of is dat slecht voor de zaailingen? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 Is niet nodig, ik heb ze in een vrij grote pot gezaaid, daar staan ze nu nog in tot ze in de vollegrond kunnen (is nu nog geen ruimte in de kruidentuin), ik heb ze nooit verspeend. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 5 mei 2011 Auteur Geplaatst: 5 mei 2011 27 april had ik ze gezaaid, nu 8 dagen verder: Hele kleine plantjes zijn al zichtbaar! (stond verwarmd, lekker snel dus..)Nog 2 dagen denk en dan haal ik ze er uit, anders worden ze weer te iel denk.  Zou ik ze dan al permanent buiten kunnen plaatsen zonder problemen?? over 2 á 3 dagen? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Joltuintje Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Ik geloof dat ik wat enthousiast ben geweest met het zaaien van lavas.Ik ga er nu 1 in een pot doen, 1 in mijn voortuin en 1 in mijn moestuin. en dan kijken welke het meest suc6vol is Quote
Annette Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Lavas woekert inderdaad niet maar kan flink groot worden.Met een stuk wortel kan hij ook gewoon weer verder groeien.Ik vind het een heerlijke plant in de soep ! Quote http://www.doudou-creaties.nlhttp://www.epipen-tas.nl
dennislp Geplaatst: 15 mei 2011 Auteur Geplaatst: 15 mei 2011 12 gezaaid,8 ontkiemd,3 alweer dood ( ) Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 dood? Hoe dan? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 15 mei 2011 Auteur Geplaatst: 15 mei 2011 Weet niet, denk te iel of door de wind buiten, gebeurde nadat ik ze voor het eerst buiten had gezet Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
meekje Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Bij mij is er ook niks van terecht gekomen...ik heb een stekkie van mijn moestuin buurvrouwen gekregen inmiddels en die groot als kool! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
dennislp Geplaatst: 15 mei 2011 Auteur Geplaatst: 15 mei 2011 heb nog 263 zaadjes ofzo, ga binnenkort er maar gewoon nog is 20 in de grond doen Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
meekje Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Ik had maar een paar zaadjes, anders had ik het ook weer gezaaid!Dit jaar is mijn eerste moestuinjaar, ik heb van allerlei zaadjes gekregen van anderen, niet alles gaat helemaal goed maar daar leer ik weer van Heel veel succes gewenst! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
dennislp Geplaatst: 15 mei 2011 Auteur Geplaatst: 15 mei 2011 Thnx., ik had een zakje op internet besteld, bij vlaamszaadhuis. Ze zeggen dat daar ongeveer 275 zaden inzitten, was €1,50 of €2,- weet niet meer precies! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
greetje Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 mijn lavas/maggieplant heeft nu zaad,plant is veels te groot, was de bedoeling in april hem flink terug te scheuren qua wortels, maar dat kwam er niet van kan ik nu denken jullie gewoon zaaien? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.