dennislp Geplaatst: 26 april 2011 Delen Geplaatst: 26 april 2011 Help Help! Ik kom er niet uit. Ik heb hier 4 soorten afrikaantjes, ik wil ze gaan zaaien maar krijg nu toch vraagtekens. Komt uit 1 zaadje, 1 plantje? Zoals de plantjes in het tuincentrum? Of heb je voor 1 plantje meerdere zaden nodig? Moet je het zaadje op een bepaalde manier neer leggen? Ze zijn langwerpig, wou ze eerst gewoon in de grondsteken, maar heb ze maar plat neer gelegd met wat aarde er over. Alvast bedankt! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 26 april 2011 Delen Geplaatst: 26 april 2011 Afrikaantjes doen niet moeilijk, kiemen makkelijk. Ieder zaadje geeft 1 plantje.Moeten ze getopt worden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2011 hmm, zaaide er nu 4 per weg werp bekertje, dat is dus denk best veel dan?? zal wel wat ruimer zaaien / binnenkort in de volle grond. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 26 april 2011 Delen Geplaatst: 26 april 2011 4 kan best, genoeg ruimte voor een paar weekjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2011 maar moet ze daarna denk wel ook ruimer van elkaar zetten? Kan niet zo de inhoud er uithalen en in de volle grond zetten denk? (dan staan ze nog steeds zo dicht op elkaar,) Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 26 april 2011 Delen Geplaatst: 26 april 2011 Afrikaantjes doen niet moeilijk, kiemen makkelijk. Ieder zaadje geeft 1 plantje.Mijn ervaring is dat vers (van het jaar daarvoor) zaad goed kiemt, zaad dat ouder is kiemt slecht. @dennis: je kan ze gewoon verspenen zoals met tomaten, pepers, paprika's, etc. Afrikaantjes kunnen afhankelijk van de soort groot wel groot worden dus kijk even op het zakje wat de plantafstand moet zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2011 ja ik heb ook een soort waar bij staat dubbel bloemig, die zal wel erg groot worden denk ik. Bedankt voor de antwoorden! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 27 april 2011 Delen Geplaatst: 27 april 2011 Vraag het nog een keertje; top je afrikaantjes?Meen daar ooit iets van op dit forum gelezen te hebben maar kan het niet vinden.Wij hebben alleen maar kleintjes, dan is het misschien niet nodig? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 27 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2011 als je topt, stopt hij de bladgroei en gaat hij op bloemen focussen zou ik zeggen; dus als je veel bloemen wilt, dan wel denk ik...? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 27 april 2011 Delen Geplaatst: 27 april 2011 en ik dacht juist dat je meer blad, grotere plant, latere bloei krijgtWat zou er van onze experimenten overblijven zonder de ervaring van deze forumleden Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 27 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2011 hmm, dat kan ook wel ja... dat is weer waarom je aardbeien ook bij t eerste jaar de bloemen er uit haalt: meer blad -> meer bloemen. Denk dat je ze dan alleen topt om ze vroeger te laten bloeien..of toppen tijdens de bloei/ vlak voor, dat ze dan 1000% focussen op bloemen en 0% op bladgroei?? Ben wel benieuwd wie het antwoord weet, je kan veel scenario's bedenken Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 27 april 2011 Delen Geplaatst: 27 april 2011 Weetjewat; morgen gaat de schaar in de helft van de Afrikanoos. Uitslag volgt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 28 april 2011 Delen Geplaatst: 28 april 2011 Sta met de schaar in de aanslag, en zie dat er knop in komt. Lastig om daar in te gaan knippen. Moet daar even over nadenken .... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 28 april 2011 Delen Geplaatst: 28 april 2011 Helena toppen is ook helemaal niet nodig, als je eerste bloem uitgebloeid is, en je deze eruithaald loopt de Tagetes vanzelf uit en wordt bossig. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 28 april 2011 Delen Geplaatst: 28 april 2011 THNX, klinkt logisch. Gelukkig, dan kunnen ze over een paar weken toch bloeiend naar buiten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.