mijke Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 op onze "compost"(lees: tuinafval)hoop had iemand een plantenbak leeggegooid. Daar zaten allemaal gekke bolletjes in. Marinus en ik zijn heeeeeeeeeel benieuwd of iemand enig idee heeft wat dit voor bolletjes zijn? Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
aalterse-willy Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Meststoffen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Ja. Lijken mij ook de zogenaamde 'Osmocote' - achtige bolletjes. Knijp ze maar eens samen. Vergruist het, zijn het harde bolletjes die hol zijn ? Dan zijn het die dingen.Wel een beetje een kwistige eigenaar van die potkluit. Kan geen kwaad. Quote
geertlaurent Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Van dichtbij lijken het mij geen kalkkorrels te zijn, zal wel een korrelmest zijn. Hier zat een gekochte terrasplant zij wortelgestel is vol met gele en groene bolletjes waar een soort vloeistof uitkwam/vloog als je ze stukkneep. Quote
Heleen1963 Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 piepschuimbolletjes ?? : gok ik dat doen ze ook wel eens in een plantenbak als opvulling Quote
mijke Geplaatst: 29 juni 2014 Auteur Geplaatst: 29 juni 2014 he wat saai! Ik hoopte dat het een of andere spannende schimmel/bacterie/wonder der natuur was ofzo. Maar mestkorreltjes! Makes sense denk ik. Bedankt voor het meedenken! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
SuusP Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 t Eerste wat ik dacht was slakkeneitjes. Maar ik hoop echt dat de rest gelijk heeft! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Heleen1963 Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 hahahahaha Mijke you made my day !! Misschien zit ik er wel kilometers naast hoor en zijn het inderdaad eitjes van aliens of bijzondere plantjes of schimmels etc Quote
Bit Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 ??. Het zijn dus osmocote bolletjes. Geen schuim, geen gekke paddestoelen, whatever.Sorry Heleen. Bad day. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.