Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mirabellen zitten erin..er ligt nog wel een klein laagje suiker onderin..vandaar dat t wat zurig was voor Lie Misschien..moet ik dat eens omroeren, of nee, gewoon geduldig afwachten..?!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Mijn pot is vol! Ik had beter een grotere kunnen nemen denk ik.

Er in: aardbeien, frambozen, witte moerbei, kruisbes, rode aalbes, appel en nu als laatst de braam. Verder heb ik wat kardemom, muntblaadjes en een pijpje kaneel toegevoegd, alles op vlierbloesempalinka met suiker gezet. Het ruikt heerlijk! Binnenkort een foto, ben nu even in Nederland.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb er gisteren nog 2 bloedperziken bij gegooid.

Misschien nog wat peer of appel..we hebben net weer twee emmers val-sterappelen geraapt..de delen die niet zijn aangetast smaken meer dan uitmuntend..geparfumeerd..mmm

Geplaatst:
Lekker!

Appel in schijfjes of schijven? Ik ga er nog een paar grote pruimen inmikken en dan is de mijne denkelijk ook vol.

Ik heb de appel in halve schijfjes gedaan, dus schijfjes en dan doorgesneden. Ik had overigens ook morellen erin, vergeten te noemen. deze hebben alles een rode kleur gegeven, best mooi, maar alles is dus donkerrood nu.

Geplaatst:

OK! Ja bij mij ook mooi donkerrood. Dan ga ik nog sterappel in schijven erbij doen.

Verder heb ik ( denk ik als mijn geheugen mij niet in de steek laat) aardbeien, kersen, blauwe bessen, bramen, mirabellen, tayberry`s en bloedperzik). De aardbei bovenop hebben voorlopig gezelschap van de schijven bloedperzik. Piros als jij wat bewaard, en ik ook, dan gaan we in het voorjaar vergelijken

Geplaatst:

Ik was vandaag bij de kringloop en daar stonden toevallig rumtopfen en ik kon het niet laten dus heb ik er een gekocht.

Maar even een vraag de deksel die erbij zit is gewoon een losse deksel moet daar nog een weckring omheen? Of kan ik hem gewoon zo er op zetten?

De andere potten die er stonden hadden ook gewoon losse deksel maar ik twijfel toch?

Hieronder een afbeelding van een die er op lijkt.

rumtopf73931409934241.jpg

Geplaatst:
Ik was vandaag bij de kringloop en daar stonden toevallig rumtopfen en ik kon het niet laten dus heb ik er een gekocht.

Maar even een vraag de deksel die erbij zit is gewoon een losse deksel moet daar nog een weckring omheen? Of kan ik hem gewoon zo er op zetten?

De andere potten die er stonden hadden ook gewoon losse deksel maar ik twijfel toch?

Hieronder een afbeelding van een die er op lijkt.

rumtopf73931409934241.jpg

Als het goed is zit er een plastix rand aan de deksel.(soort dekseltje)

Zo niet dan een folie spannen op de deksel en dan er op.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Gister proefrondje gedaan...

Rumtopf begint lekker smaak aan te nemen en heeft een heerlijke pittige kick door de pepers. Dat zal wel lekker zijn in de hopelijk koude komende winter. Heb niet in de pot geroerd dus denk dat het op de bodem allemaal nog wel wat zoeter zal zijn.

Wijnbesjes op Flockoff Wodka met suiker: wel zoet, weinig smaak van Wijnbes, veel goedkope wodkasmaak. Dus daar moet nog iets aan gebeuren. Besjes zijn wel schattig in borrelglaasjes.

(Wat gooi ik hierbij om het wat meer/diepere smaak te geven?)

Bramen op klein beetje cognac aangevuld met Flockoff Wodka en wat suiker: erg lekker!!!!

Geplaatst:

Mijn eau de vie is ongeveer 50%..misschien iets minder. De topf met de vruchten en eau de vie is waarschijnlijk iets van 20 % geworden? Wel erg leuk. Met eau de vie heet het vieux garcons.

Geplaatst:

Haha... hoe Palinka smaakt dat weet ik (nog) niet... maar binnen niet al te lange tijd wél...

Peren zou ik moeten kopen, maar bij Nazar zag ik laatst wel Kweeperen liggen... dus misschien wel een goed idee...

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

Neenee nog niet op, maar jij staat hier wel boven in de keuken..met enkele mooie lege potten erbij om fijne Kerstcadeautjes te maken voor de vrienden die we met Kerst bezoeken. We hebben natuurlijk al fijn geproefd

Geplaatst:

En ook ik heb toevallig vrijdag voorgeproefd...

Vond m erg lekker, vooral ook door het licht pittige kickje van het pepertje.

Heb nog wel wat extra suiker toegevoegd voor de wat zoetere ondertoon. Was voorzichtig geweest met de suiker want wilde 'm niet té zoet hebben.

Roeren jullie de hele pot nu door elkaar eigenlijk? Zodat er geen laagjes met aparte vruchten meer zijn?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...