Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

DSC001584441401905372.JPG

De bladeren krijgen doorzichtige vlekjes. Ik heb geen idee wat het kan zijn. Er speelt ook mee dat ik een beginneling ben

Ze staan in een raam op het zuiden. Ik geef 's ochtends water als ze er dorstig uit zien, anders niet.

Geplaatst:

Potgrond. Ze staan er nu een maand in denk ik. Ik heb ze van zaad opgekweekt. Geen extra voeding. Foto van hele plant lastig zo in t donker, maar hij lijkt verder nog fit. Ik probeer morgen verse fotos

Het bovenste laagje zijn beukenhoutsnippers uit zo'n dierenspeciaalzaakzak. Dat leek me t proberen waard om vliegjes te weren.

Geplaatst:

Heeft die emmer wel afwateringsgaten? Want de grond kan van boven dan wel droog aanvoelen maar onderop kan het dan drijfnat zijn (zonder de gaten dus...).

Het zal wel een voedingsprobleem zijn... iets tekort of iets teveel... maar wat?...

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Meet eens met een vochtmeter hoe nat het is. Als de grond te nat is dan wacht je gewoon een week of twee met water geven; je geeft weer water als de vochtmeter net iets droger dan halverwege uit slaat. Je moet meten op zo'n 15 cm diepte, daar bevinden zich de meeste wortels.

Je kan gewoon tomatenmest geven, waarbij je nauwkeurig de dosering op de verpakking moet aanhouden. Omdat tomaten meer voeding eisen dan pepers wissel je af met gewoon water. Dus om de beurt mest door het gietwater doen. Kijk of er magnesium in de tomatenmest zit; daar houden pepers van.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...