speets Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Lijkt me zo handig... Maar ik lees er zo weinig over. (Ik wil 4 planten in een 40 literzak doen.) Niet handig dus? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
RobO Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 ja hoor, is heel handig, maar 10 liter per plant betekent wel dat je erg goed op de watervoorziening en de voeding moet letten, net zoals de professionals zeg maar Quote
speets Geplaatst: 31 mei 2014 Auteur Geplaatst: 31 mei 2014 O, mooi zo! Dan ga ik ze wat ruimer zetten. Dank je wel Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Holland Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 Welkoop heeft volgende week 20 liter zakken potgrond in de aanbieding. Voor elke plant één, mocht dat voldoende zijn? Misschien een idee Quote Vriendelijke groeten, Holland
speets Geplaatst: 17 juli 2014 Auteur Geplaatst: 17 juli 2014 Ik heb 3 zakken van 40 liter in de lengte in zo'n tomatenkasje gelegd: past precies. Er staan nu 9 planten in; 3 per zak. Ze krijgen elke dag 1/2 tot 1 grote gieter (12l).Het ziet er tot nog toe goed uit Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
speets Geplaatst: 18 juli 2014 Auteur Geplaatst: 18 juli 2014 Dat kan geregeld worden 1 juni Vandaag. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelsientje 60 Geplaatst: 18 juli 2014 Geplaatst: 18 juli 2014 Zooo ziet er goed uit hoor! Goed idee!Maar waarom heb je ze niet gewoon in de grond gezet ipv de zakken? Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
speets Geplaatst: 18 juli 2014 Auteur Geplaatst: 18 juli 2014 @Appelsientje: dank, maar het was niet mijn idee hoor Ik heb ze in die zakken gezet omdat ik de grond in het najaar over het aardappelveldje gooi. Dan verbetert dat stukje bodem. Maar vooral is het beter in verband met ziektes. Je kan immers niet ongestraft jaren achter elkaar tomaten in dezelfde grond zetten (vruchtwisseling). Ik wilde ze eerst in (ingegraven) potten zetten, maar dat leek me een beetje dubbel werk. Bovendien had ik niet genoeg potten en wilde niet al die plastic dingen aanschaffen. Vandaar... @Geedee: jawel, hoezo? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
geedee Geplaatst: 18 juli 2014 Geplaatst: 18 juli 2014 O dan is het goed Het leken me zoveel bladeren op een kluitje....als het te vochtig blijft ertussenin heb je sneller de "P" te pakken. Quote
speets Geplaatst: 18 juli 2014 Auteur Geplaatst: 18 juli 2014 Daar heb je gelijk in. Maar ik kan heel moeilijk dingen - laat staan planten - weggooien. Dus toen het tomatenzaad boven verwachting opkwam, moesten ook al die plantjes de grond in Al heb ik me ook wel verbaasd over al dat blad... Het zou me niet verbazen als dat aan die potgrond ligt, want ik heb naar verhouding weinig vruchttrossen. Wel heb ik veel Coeur de Boeuf; die maakt nogal groot, hangend blad. Dat kan ook wat vertekenen. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
geedee Geplaatst: 18 juli 2014 Geplaatst: 18 juli 2014 Beetje houtas erdoor woelen wil wel helpen voor vruchtzetting. Er bestaat nogal verschil in potgrond en toepassing daarvan ook al is de npk hetzelfde (zie bijv. : http://www.vanisrael.be/index.php/site/producten_cat/category/C12/ ) Quote
DennisUtrecht Geplaatst: 18 juli 2014 Geplaatst: 18 juli 2014 Het gaat misschien zo ook wel goed, maar ik zou veel blad wegknippen, of halverwege het blad doorknippen. Zo krijgt de plant meer zon op de tomaten zelf, je hebt minder verdamping dus minder waterverbruik en minder kans op schimmel. Ik heb ook tomaten gewoon buiten staan, en ik denk dat minimaal 70% van de bladeren er gewoon af zijn, behalve bovenin zitten er een paar. Quote
speets Geplaatst: 19 juli 2014 Auteur Geplaatst: 19 juli 2014 O ja, houtas. Dat was ik van plan, maar alweer vergeten En ik zal inderdaad eens wat blad wegknippen.Dank voor jullie tips. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Itoero Geplaatst: 20 juli 2014 Geplaatst: 20 juli 2014 Ik heb ze in die zakken gezet omdat ik de grond in het najaar over het aardappelveldje gooi. Dan verbetert dat stukje bodem. Is dat wel wijs om tomatengrond op een aardappelveld te doen? (fytoftora) Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
speets Geplaatst: 21 juli 2014 Auteur Geplaatst: 21 juli 2014 Dat leek me juist slim, vanwege de P. Dat stuk grond kan ik voorlopig tóch niet meer gebruiken voor aardappels en tomaten.Zo heb ik maar 1 besmet stuk grond in plaats van 2.Of zie ik dat verkeerd? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 Dan bedoel je dus dat je de tomatenaarde op het stuk land gooit waar je dít jaar de aardappels hebt staan... Volgens mij dachten wij dat je dat op het stuk voor volgend jaar wilde mikken... ik iig wel... Quote
speets Geplaatst: 21 juli 2014 Auteur Geplaatst: 21 juli 2014 Sorry, dat had ik erbij moeten zeggen.Maar fijn dat jullie zo meedenken Ik heb intussen veel blad weg geknipt. Net op tijd hoop ik, met dat vochtige weer ... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.