sluipwesp Geplaatst: 26 mei 2014 Share Geplaatst: 26 mei 2014 Ik heb 3 soorten appelboompjes (gala,elstar,braeburn) van 4 jaar oud waarvan de scheuten ieder jaar slecht uitlopen en zelfs verbranden. De boompjes krijgen genoeg water en voeding. Ik kan geen spint, luis of andere diertjes ontdekken die hiervan de oorzaak kunnen zijn. De peren, kersen en pruimenboompjes die daar ook staan hebben nergens last van. Wie herkent dit probleem? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 26 mei 2014 Share Geplaatst: 26 mei 2014 Meeldauw , bij appels ook wel witziekte genoemd. Kijk ook hier eens. help-wat-is-dit-op-mijn-appelboom-t13349.html Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Persica († december 2016) Geplaatst: 26 mei 2014 Share Geplaatst: 26 mei 2014 Lijkt mij een steeds terugkerende Meeldauw of valse meeldauw infectie, het zou ermee te maken kunnen hebben dat je appelboom, gevoelig is voor een hoge luchtvochtigheid zo dicht langs de waterkant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 26 mei 2014 Share Geplaatst: 26 mei 2014 Ik denk grote plukken spinselrupsjes te zien ? Of ben ik nou abuis ? Kijk eens in de ineengekrulde dorre bladeren. Veel "spinnenrag "?? Zitten rupsjes in. Hele nesten. Zijn reeds topics over. Ik pluk het gewoon weg. Is dit jaar extra erg lijkt het wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sluipwesp Geplaatst: 28 mei 2014 Auteur Share Geplaatst: 28 mei 2014 Bit, er zit wel spinrag in de boom maar kan geen rupsjes vinden. Ik vermoed toch nu ook dat het een terugkerende Meeldauw is omdat sommige blaadjes een zeer lichte aantasting van meeldauw laten zien. Je ziet het nauwelijks. Dacht altijd dat meeldauw er altijd uitzag als poedersuiker zo wit. Ga er morgen er wat aan doen. Bedankt voor de reacties! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.