Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Appelboom ziekte

sluipwesp

Aanbevolen berichten

Ik heb 3 soorten appelboompjes (gala,elstar,braeburn) van 4 jaar oud waarvan de scheuten ieder jaar slecht uitlopen en zelfs verbranden. De boompjes krijgen genoeg water en voeding. Ik kan geen spint, luis of andere diertjes ontdekken die hiervan de oorzaak kunnen zijn. De peren, kersen en pruimenboompjes die daar ook staan hebben nergens last van. Wie herkent dit probleem?

1-Medium52291401105928.jpg2-Medium40191401105935.jpg3-Medium55991401105939.jpg4-Large58901401105948.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk grote plukken spinselrupsjes te zien ? Of ben ik nou abuis ?

Kijk eens in de ineengekrulde dorre bladeren. Veel "spinnenrag "?? Zitten rupsjes in. Hele nesten.

Zijn reeds topics over. Ik pluk het gewoon weg. Is dit jaar extra erg lijkt het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bit, er zit wel spinrag in de boom maar kan geen rupsjes vinden. Ik vermoed toch nu ook dat het een terugkerende Meeldauw is omdat sommige blaadjes een zeer lichte aantasting van meeldauw laten zien. Je ziet het nauwelijks. Dacht altijd dat meeldauw er altijd uitzag als poedersuiker zo wit. Ga er morgen er wat aan doen. Bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...