Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

2014 is het derde jaar van onze leiperen. Het eerste jaar dat er wat peertjes blijven hangen. Vorig jaar werden veel bladranden zwart, nu begint het opnieuw, de eerste bladranden worden zwart. Iemand een idee wat dit is en wat ik eraan kan doen?

peer41041400939293.JPG

Geplaatst:

Ik weet t ook niet. 1 van mijn peren is er 2 jaar terug aan bezweken.

Geplaatst:

Bekijk je struik is goed of je misschien naaktslakken op de bladeren/stam hebt lopen?

Ik heb inmiddels al een stuk of 3-4 naaktslakken gevonden, kreeg ook zwart blad... sinds ik goed controleer is dat niet meer voorgekomen.

Geplaatst:

ziet er mij uit als een schimmelziekte. Ga je geen behandeling aanraden , geen zin om weer een hoop gezever op mijn dak te krijgen.

oordeel zelf hoe en of je de schimmelziekte wilt behandelen.

Geen bacterievuur , en volgens mij ook geen beestjes hoor. de randjes zou je eventueel nog als windschade kunnen bezien , maar de zwarte nerf niet dat wijst volgens mij op infectie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...