Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren zag ik dat er bij een paar aardbeien wat hapjes uit misten.

Vandaag heb ik 12 rijpe aardbeien geplukt maar uit iedere aardbei mist een hap

Als ze nu één rijpe aardbei helemaal opeten maar nemen van iedere rijpe aardbei een hapje

De enige diertje die ik kon ontdekken waren mieren. Zijn zij de daders?

Geplaatst:

Mieren die aardbeien eten ? Zou best kunnen hoor, heb ik echter nog nooit iets van bemerkt.

Bij mij slakken , pissebedden, natuurlijk sowieso vogels, muizen en en en.

Geplaatst:

Aan de vraat sporen te zien is het meest aannemelijk pissenbedden(vooral het ringen van de linker vrucht dat doen vogels niet)die hollen je vruchten (net als naakt-slakken) uit.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ik dacht ook eerst aan vogels, jonge merels durven wel eens een klein stukje te proeven om de rest te laten liggen als ze niet rijp genoeg zijn. Maar die maken echt geen ringen in de vruchten

Geen idee wat het kan zijn, lijkt me eerder een klein knabbelend ongedierte, pissebed zou kunnen.

off-topic: welk ras aardbeien is dit?

Geplaatst:

Ik heb er gisteravond een net over gedaan.

Vandaag gekeken en er missen geen hapjes meer uit

Ik heb er nog wat nieuw stro omheen gedaan zodat het niet vochtig genoeg is voor pissebedden.

Deze aardbeienplant heb ik bij de Praxis gekocht. Hij zat toen al vol met aardbeien.

Ik weet eigenlijk niet goed wat voor soort aardbeien het zijn.

Verder heb ik nog twee sixpacks met doordragers gehaald bij het tuincentrum zitten in de dakgootjes

foto_zps31066c73.jpg

Aan deze plantjes hangen ook al groene aardbeien.

20140507_164927_zpsef912a45.jpg

Daarnaast heb ik nog twee Australische aardbeienplantjes. (Zoals de verkoper dit noemde)

Deze zijn wat groter dan de andere.

Hebben jullie nog tips om pissebedden bij mijn aardbeien vandaan te houden?

Geplaatst:

Op zich wel grappig en misschien ook wel een slim idee, die dakgoten zo. Heb je er wel voldoende grond in gedaan ? ( tot 1 cm van de rand )

En daar in de hoogte is het wel een feestmaal-tafeltje-dekje voor de vogels natuurlijk.

Geplaatst:

Ja het zijn best wel diepe dakgoten.

Dit zijn juist niet de planten waarvan mijn aardbeien worden opgegeten. Die staan achter in de moestuin in een bloembak.

Soms halen musjes wat stro uit de gootjes, verder komen er geen vogels in de buurt.

Anders span ik er een net over

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...