Jessica0502 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Gisteren zag ik dat er bij een paar aardbeien wat hapjes uit misten.Vandaag heb ik 12 rijpe aardbeien geplukt maar uit iedere aardbei mist een hap Als ze nu één rijpe aardbei helemaal opeten maar nemen van iedere rijpe aardbei een hapje De enige diertje die ik kon ontdekken waren mieren. Zijn zij de daders? Quote
Bit Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Mieren die aardbeien eten ? Zou best kunnen hoor, heb ik echter nog nooit iets van bemerkt. Bij mij slakken , pissebedden, natuurlijk sowieso vogels, muizen en en en. Quote
Jessica0502 Geplaatst: 6 mei 2014 Auteur Geplaatst: 6 mei 2014 Ik zal even proberen een foto te plaatsen. Quote
powerlite Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 dat zijn vogels.net erover spannen of je zal weinig moeten eten. eens ze de smaak te pakken hebben brengen ze al hun vriendjes ook mee. Quote
thea Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Van de bovenste aardbei kan de mieren hebben gesnoept,die doen het ook bij mijn radijs.MIEREN. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Stan Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Aan de vraat sporen te zien is het meest aannemelijk pissenbedden(vooral het ringen van de linker vrucht dat doen vogels niet)die hollen je vruchten (net als naakt-slakken) uit. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
wilmer Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Maar hoe komt het dat je nu al aardbeien hebt eigenlijk? Quote
powerlite Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Door het schitterende voorjaar uiteraard. En ze zijn lekker , mmm. Quote
sokrates Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Pissebedden is goed mogelijk. Een klein slakje ook. Grotere slakken maken vaak grote, ronde gaten. Mieren geloof ik niet. Quote
geertlaurent Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Ik dacht ook eerst aan vogels, jonge merels durven wel eens een klein stukje te proeven om de rest te laten liggen als ze niet rijp genoeg zijn. Maar die maken echt geen ringen in de vruchten Geen idee wat het kan zijn, lijkt me eerder een klein knabbelend ongedierte, pissebed zou kunnen. off-topic: welk ras aardbeien is dit? Quote
Jessica0502 Geplaatst: 7 mei 2014 Auteur Geplaatst: 7 mei 2014 Ik heb er gisteravond een net over gedaan.Vandaag gekeken en er missen geen hapjes meer uit Ik heb er nog wat nieuw stro omheen gedaan zodat het niet vochtig genoeg is voor pissebedden. Deze aardbeienplant heb ik bij de Praxis gekocht. Hij zat toen al vol met aardbeien.Ik weet eigenlijk niet goed wat voor soort aardbeien het zijn. Verder heb ik nog twee sixpacks met doordragers gehaald bij het tuincentrum zitten in de dakgootjes Aan deze plantjes hangen ook al groene aardbeien.Daarnaast heb ik nog twee Australische aardbeienplantjes. (Zoals de verkoper dit noemde)Deze zijn wat groter dan de andere. Hebben jullie nog tips om pissebedden bij mijn aardbeien vandaan te houden? Quote
Bit Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Op zich wel grappig en misschien ook wel een slim idee, die dakgoten zo. Heb je er wel voldoende grond in gedaan ? ( tot 1 cm van de rand )En daar in de hoogte is het wel een feestmaal-tafeltje-dekje voor de vogels natuurlijk. Quote
Jessica0502 Geplaatst: 7 mei 2014 Auteur Geplaatst: 7 mei 2014 Ja het zijn best wel diepe dakgoten.Dit zijn juist niet de planten waarvan mijn aardbeien worden opgegeten. Die staan achter in de moestuin in een bloembak.Soms halen musjes wat stro uit de gootjes, verder komen er geen vogels in de buurt.Anders span ik er een net over Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.