Gast Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Hoi ik heb in een potje tijm,maar de tijm groeit helemaal over de grond bijna nu vraag ik me af hoe ik het beste tijm kan stekken Quote
greetje Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 even de zoekfunktie voor je gebruikt search/gsearch_body.html?q=tijm%20stekken Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
thea Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Mooie vraag voor morgen. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Bit Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Tijm is geen makkelijke met stekken nemen. Het is eigenlijk een echt struikje. Verhoutend dus. De zachte groei nu stekt al helemaal niet makkelijk. De houten delen doen er erg lang over om het groen zo lang te blijven voorzien van vocht, want echt nat mag het óók niet zijn. Lastig.Best neem je afleggers ja, wat al gezegd werd. Je legt wat buitenste takjes platter op de grond en bedekt die met grond en/of steentje of je fixeert dat met een pin. Najaar is dat goed geworteld en kan je dat van de moederplant scheiden. Pol scheuren kan ook ja. Had je het best al wat eerder moeten doen in maart. Najaar kan ook , maar dan wortelt de plant wellicht niet meer goed voor de winter. Quote
Kwabbernood Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Ik had een tijmstruikje verwaarloosd in een (te) klein laag houten bakje - soort laadje. Gescheurd in drieën en groeit nu na een maand flink. De onderkant is nog steeds droog en kaal, verwaarloosd dus, maar alle nieuwe groei ziet er mooi groen en fris uit! Quote
Gast Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Mijn tijm ziet er heel raar uit vind ik of licht dit aan mij.Zie foto. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Te weinig zon?? Daardoor dat de blaadjes zo ver uit mekaar staan? Of een of andere variant?Tijm heb ik al meerdere keren gestekt met redelijk gevolg, wel steeds stekpoeder gebruikt. Jonge, nog niet verhoutte stekjes nemen en de onderste blaadjes verwijderen, geen blaadjes in de grond steken. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Gast Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Oke dan zal ik dat eens proberen. De tijm heb ik gekocht bij de action. Aan zon kan het niet liggen want de tijm staat buiten op een tafeltje. Quote
Kassiopei Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Ik heb vorig jaar ook tijm gestekt. Het zijn mooie plantjes geworden (heb ik me laten vertellen, want ik deed het voor iemand anders )Ik denk zoals aalterse-willy het ook heeft gedaan.Stukjes afgeknipt van 5 tot 10 cm (niet verhout en niet in bloei), onderste blaadjes verwijderd en in de grond gestoken.Over de potten had ik doorzichtig plastic gespannen met coctailprikkers zodat het genoeg vochtig bleef.Ik had gewone potgrond gebruikt en ongeveer 4 van de 5 zijn aangeslagen. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Dat vergeet ik nu iedere keer te zeggen, bij stekken steeds afdekken met pvc, ik gebruik de keukenrol hiervoor, mag van mijne baas? Als ik maar hergebruik!!!!Nu heb ik ook dieven van roma tomaten staan die ik gestekt heb, lijken nu toch aan te slaan want de blaadjes vallen niet meer zo slap. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.