jelmerh Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 hooi ik had een vraagje, ik ben dit jaar begonnen met een moestuintje en heb een aantal stekbakken. Hier zitten dan plastic kappen op waardoor het broeierig word en de zaden snel uitkomen? Maar kan die plastic kap er nou op blijven zitten? in de hitte of wat is het advies? Alvast bedankt! Quote
Claudia69 Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 Als die kap niet nodig is om een te veel aan regeninval te vermijden, zou ik ze verwijderen. Of de kweekbak buiten in de schaduw zetten zodat ze minder opwarmt door de zon. Of een paar latjes tussen onder- en bovenbak steken zodat je wat verluchting krijgt. Quote
Jorg Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 De plastic kap heeft inderdaad zijn nut door een vochtig en warm microklimaat te creëren waar zaden goed in zullen kiemen. Zodra de zaden gekiemd zijn haal je de kap er af zodat de plantjes onder 'normale' omstandigheden verder sterk kunnen groeien. Ik gebruik de stekbak zelf alleen om te zaaien. Ik doe er grond in en strooi de zaden uit. Als de zaden gekiemd zijn en de planten wat grotere blaadjes hebben verplant ik ze ieder naar een eigen potje. Ik laat de zaailingen dus niet verder opgroeien in de zaaibak. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.