Itoero Geplaatst: 5 mei 2014 Share Geplaatst: 5 mei 2014 Ik heb de grond niet bemest maar geef bemesting via watergift.Ik doe dit met dit product http://www.avevewinkels.be/nl/tuin/slim-tuinieren/producten/naturen-vloeibaar-meststof-voor-tomaten-en-kruiden Ik geef niet te veel een dop op een gieter van ongeveer 5 liter water. Ik geef dit via de omgekeerde cola flessen. mvgJensHoe vaak geef je dit?Ik geef ook soms Naturen tomaten en kruiden.Vorig jaar heb ik gemerkt dat je hier vrij gemakkelijk mee overbemest.Een halve dop per liter, eens in 2 weken is voldoende.Als je twee keer per week bemest, geef je ongeveer een halve dop per 4 liter water. Hoe dicht staan de colaflessen? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jensvdh Geplaatst: 6 mei 2014 Auteur Share Geplaatst: 6 mei 2014 Ik heb het nu nog maar 1 maal gegeven. Ik was van plan 1 dop per 5 liter per week te geven.De cola flessen staan met de kant van de dop richting de wortels maar de randen waar ik vul staan redelijk dicht tegen elkaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mw vogel Geplaatst: 6 mei 2014 Share Geplaatst: 6 mei 2014 Waarom eigenlijk nu bemesten? Loop je dan geen risico dat de plant uit zijn krachten groeit? Ik bemest zelf pas als er tomaten aan komen. Dan gebruik ik gier van duivenmest, een keer per week een scheut in een gieter van 10 liter. Uiteindelijk wil ik vooral grote vruchten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 6 mei 2014 Share Geplaatst: 6 mei 2014 Proberen we een beetje ontopic te blijven ? Op z'n minst toch een béétje. Er zijn zo ongelooflijk veel topics over tomaten , oude , nieuwe. Bemesting van tomaten alléén al heeft zo veel topics hier. En voordat er iemand gaat zeggen, dat voedseltekort zich óók in het blad toont ( dat is ook zo ), gaat dit topic dus niet opeens over op het thema waarom wél of niet bemesten van tomaten. wanneer daar mee te beginnen, waarméé te mesten enzovoorts.Gebruik ook eens de zoekfunctie. Gebruik eens bestaande topics om je vragen in aan te sluiten. In die topics staan soms jarenlange ervaringen van velen op een rijtje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.