Draakje Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Ons tuintje ligt direct aan een gezonde (voor zover ik dat kan inschatten) sloot niet te diep glashelder water zonder overmatige algengroei. De waterplanten erin gaan zo hard , ik denk door de run off van het tuincomplex of van de overliggende begraafplaats wie zal het zeggen Dat we elk jaar 1 soms 2 keer een opruimdag moeten inplannen om een beetje fatsoenlijke doorstroming te behouden. voornamelijk gedoornd hoormblad en beetje waterpest en VEEEEEEL, sterretjes, echt heel de sloot woekert ermee dicht. Nu lijkt het mij geen probleem om dat tot compost et verwerken maar om eoa reden of misschien wel gewoonte zi eik een aantal mede tuinders het spul niet op hun hopen gooien maar op de andere oever. Echte waterplanten groeien natuurlijk hard en hebben een fijine structuur waardoor het miss minder geschikt is ? Of maakt het dat ze juist heel geschikt ? Quote
sugarlevi Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Waterplanten verrotten wel echt supersnel. Vooral echte waterplanten hebben vaak dunne celwanden. Maar dat lijkt mij geen nadeel. Ik zou niet weten waarom je het niet zo composteren. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Draakje Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 Ik eigenlijk ook niet al zal er indd niet veel van over blijven. Quote
weknow Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Gewoon mee composteren. Maar mulchen gaat ook prima. Die zullen zeker niet uitschieten dan Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
RobO Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 wij composteren het altijd, lekker mengen met stro voor genoeg "bruin" koolstof en je hebt binnen een half jaar prima bruine compost om te mulchen of whatever Quote
Draakje Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Geplaatst: 22 april 2014 Is mijn volgende nitwit vraag wat is mulchen ? Quote
Erny Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Als je die vraag nou eens intypt in het zoekvenster rechtsboven dan krijg je een hele rits met topics die je daar van alles over kunnen vertellen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.