Galke747 Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 4 van de 12 van coèr de boèf zijn aangevreten door slakken net op de plek waar de nieuwe blaadjes vandaam komen. Kan ik deze nu weggooien of komen er nog kleine diefjes aan waar ik er een weer als hoofdplant kan gaan gebruiken? De rest van mijn 45 tomatenplanten hebben nikd gelukkig, deze staan er mooi bij Quote
Itoero Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 komen er nog kleine diefjes aan waar ik er een weer als hoofdplant kan gaan gebruiken?Inderdaad.Top de plant(dat hebben de slakken al gedaan:) ), dan zullen er zijscheuten onstaan.Zorg wel dat de slakken niet kunnen terugkomen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Galke747 Geplaatst: 15 april 2014 Auteur Geplaatst: 15 april 2014 Bedankt dan laat ik ze gewoon staan. De slakken komen niet meer terug, ik heb slakkenkorrels gestrooid. En afgelopen nacht is niets meer aangevreten gelukkig. Quote
Victorus Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Ik zet altijd om de jonge plantjes een plasic fles neer waarvan ik de bodem en de bovenkant afgesneden heb. Dit is een extra horde voor slakken. En het helpt echt! Quote
Galke747 Geplaatst: 16 april 2014 Auteur Geplaatst: 16 april 2014 Klopt ik heb dat bij de kool en sla plantjes gedaan en het werkt inderdaad goed. Maar om nu alle 45 tomatenplanten ook nog te doen was me iets teveel werk . Maar er is niks meer aangevreten dus de korrels helpen gelukkig Quote
Cabogirl Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Eten ze ook tomaten? Ik heb allemaal cherrytomaatjes aan mijn plantjes met gaatjes er in. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.