Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tijdens de nacht van dinsdag op woensdag wordt het hier 1°C.

Het kan dan lichtjes vriezen.

Wat doen jullie om de planten die al in de serre staan (peper, paprika, tomaat)te beschermen tegen de koude?

Ik denk erover kartonnen dozen over enkele pepers te zetten en er dan piepschuimen platen over te leggen.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Je kunt ook vliesdoek gebruiken om de planten tegen de ergste koude te beschermen. Dat leg je losjes over de planten heen en is ook weer makkelijk te verwijderen zonder dat je plantjes platgedrukt worden of hen het licht ontnomen wordt. Scheelt al snel enkele graden.

Geplaatst:

Mijn tomatenplantjes ( een paar in de koude kas ) zijn nu incl pot ong 30 cm. Zet ik op de grond in de kas. Bamboe stokjes steek ik tussen de planten in de grond. Daar drapeer ik vlisdoek over de iets hogere bamboestokjes. Misschien 2 lagen. Losjes. 2 weken terug met die vorst ( -1,7 in het kasje ) hebben de planten dat goed doorstaan. Vorig jaar ook een x. Ik hoop maar gewoon dat dat nu ook weer lukt. Wanneer niet, dan maar niet.

Ik moet ook nog veel tomaten zaaien thuis trouwens.

Geplaatst:

Ik heb m'n paprika's en pepers nog steeds in huis staan, ik wacht nog even om ze in de serre te plaatsen.

Ik denk dat ik ze woensdag of donderdag eens ga verhuizen, dan zijn de nachttemperaturen toch wat hoger ... .

Kan het in feite kwaad als ik ze van 20° naar bvb 15° id serre doe, met een nachttemperatuur van bvb 5°?

Nuja, de weken erna kan het evengoed vriezen ... in feite best wachten tot mei vermoed ik, maar heb bijna geen plaats meer in huis

Geplaatst:
Hier wordt over alles vliesdoek gedrapeerd. Er zit ook een kip in de serre ( in een hokje, weliswaar ) dus die geeft ook wat warmte af
Ik kan een ezel in de serre zetten, die kan met z'n warme adem de plantjes verwarmen.

Ik ga straks zwarte plantpotten over de plantjes zetten, dat zal ze wel warm houden.

En eens zien naar goudse kaarsen.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Iemand een idee of zo'n rode lamp voor kuikens/biggen geschikt zou zijn voor de serre te verwarmen moest er nog een koude nacht komen?

Heb hier nl. zo'n exemplaar dat je op twee standen kan zetten en mooi wat warmte afgeeft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...