miekebonje Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Hallo, mijn artisjokplanten zijn de winter goed doorgekomen, het zien er gezonde planten uit. Ik heb ze vorig jaar gezaaid, een beetje laat, waardoor er geen bloemhoofden ontwikkeld werden. Ze staan op een verkeerde plaats, in het zonlicht van mijn moestuin en ik zou ze dus graag verplanten. Ik denk dat het voor 3 planten geen probleem is, maar bij de grootste is al een bloemhoofd zichtbaar in het hart van de plant (is dit niet erg voeg?), ik ben bang dat de groei hiervan belemmerd zal worden als ik ze zal verplanten.Enig idee wat ik best doe? Quote
Bit Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Zou ze nu niet verpoten nee. Die maken hele clusters met dikke vlezige lange wortels, echt moeilijk te verpoten in dit stadium. Kan wel hoor, maar niet zonder gevolgen ( mogelijk een jaar overslaan ) Staan in het zonlicht. Wat bedoel je daarmee ? Staan in de weg voor de andere planten ? Quote
miekebonje Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Inderdaad, ze staan aan de westkant van de moestuin. Hierdoor belemmeren ze het zonlicht op de moestuin in de late namiddag.Ik bedenk net dat ik sowieso 2 planten moet verpoten, want ze staan te dicht op elkaar. 1 van de 3 kleinere planten is een zijscheut van de grootste plant, ergens in maart heb ik deze er afgesneden, met maar heel weinig wortel, ze maakt wel al blad aan. Deze laat ik dus best staan. Ik heb ook nog een artisjok in pot staan. Dus 3 planten die dit jaar wel zullen opbrengen en 2 die ik ga verpoten en eventueel geen opbrengst bezorgen. Na anderhalfjaar geduld, zal het toch eindelijk zo ver zijn, artisjok op het menu! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.