FuzzyFeelings Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Eerst even voorstellen: ik ben een complete dummy op het vlak van moestuinieren! Afgelopen weekend kocht ik een verhoogde moestuinbak (1.20m*1.20m). Ik heb er eentje op poten genomen omdat ik een slechte rug heb en bovendien ben ik momenteel zwanger en heb ik last van bekkeninstabiliteit. Leek me dus wel het rugvriendelijkst om hier mee te starten. In de winkel stond dat ik er een anti-worteldoek bij nodig had. Nu zit ik me af te vragen of het wel zin heeft die op de bodem te gebruiken, omdat hij toch in de hoogte staat? Is het niet handiger om de doek te gebruiken bovenop de grond zodat ik minder kans heb op onkruid en hopelijk mijn katten ook minder interesse gaan hebben? bedankt! Quote
Bit Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Door het antiworteldoek loopt je aarde minder makkelijk je bak uit door de afvoergaten of spleten. Of het echt nodig is, durf ik niet te zeggen.Maar bovenop de aarde worteldoek leggen "omdat je dan minder onkruid zal hebben", is bij een bak van 1.20x1.20 totaal niet aan de orde natuurlijk. Die katten ? Tja. verwacht je dat die katten er in gaan springen van de grond af ? Een flinke tik misschien ? Quote
FuzzyFeelings Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Bedankt voor je antwoord. Heeft dus wel degelijk nut op de bodem dan, en weinig toegevoegde waarde er bovenop. Hoe de katten gaan reageren zullen we binnenkort zien. groetjes! Quote
bobvanschie Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Worteldoek beschermt je hout ook enigszins dacht ik.Als je aarde bovenop je houten bodem gooit (zonder worteldoek) trekt het in no-time krom. Quote
Estemy Geplaatst: 12 april 2014 Geplaatst: 12 april 2014 Ik heb folie (~2 euro per grote pak, hetzelfde want je voor schilderen gebruikt om je meubels te beschermen, dikste variant) geniet (met nietmachine, maar met nagels zou dat ook kunnen) tegen zijdekanten van mijn bak tegen houtrot (want aarde is zo vochtig). Veel goedkoper dan worteldoek en gaat ook langer mee. Mijn bakken hebben niks in het bodem, maar in een verhoogde bak zou ik het ook in de bodem liggen.En natuurlijk heb ik het hout ook gebeitst, want dat beschermt ook tegen regen, wind enz een klein beetje. Elke zomer moet ik dat opnieuw doen, maar tuinbeits is niet zo duur. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.