Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen,

Vorig jaar heb ik stro geprobeerd als bodembedekker voor aardbeien, maar dit heeft voor mij niet gewerkt. Stro blijft vies en nat, en er zitten wel beestjes in.

Dit jaar wil ik worteldoek proberen. Voornamelijk om de aardbei schoon te houden en opspattend regen etc. tegen te gaan.

Ik heb het doek net onder de kraan gehouden, en het laat niet direct water door, maar laat druppelend het water door.

Heeft iemand anders dit eerder geprobeerd?

Zou dit een goede manier zijn?

Zijn er betere oplossingen?

Alvast bedankt,

2014-04-07-1134641396864270.322014-04-07-1159471396864277.362014-04-07-1160081396864283.362014-04-07-1119071396864287.36

Geplaatst:

Ja netjes hoor. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor te weinig vocht aan de wortels op deze manier.

Het eerste waar ik wél aan denk is, dat de schijfjes makkelijk opwaaien/ wegwaaien/omslaan over de plant heen , op deze manier.

Geplaatst:

Je kan er ook voor kiezen om de hele grond te bedekken met worteldoek. Dat staat ook wat netter, plus voorkomt het 't wegwaaien. Je snijdt dan een kruis in het doek en steekt daar de planten tussendoor. Daarnaast voorkom je wortelende uitlopers en onkruid! De uitlopers kan je dan mooi laten wortelen in hun eigen potje bijvoorbeeld. Ik kan me alleen maar voordelen bedenken..

aardbei_in_doek.jpg

Bzzzz...

Geplaatst:

Het lijkt erop dat je het worteldoek van de Action hebt gebruikt?? Als dat zo is, dan vergaat dat spul straks gedurende het seizoen... blijkt niet echt tegen zon en buitenlucht te kunnen. Dus dan werkt het nog niet. En het zwarte spul kleeft dan eventueel ook nog aan je aardbeien... bleh...

(spreek uit ervaring, courgettes zaten onder de kleverige zwarte vlekken)

Beter échte worteldoek gebruiken dan.

Geplaatst:

klopt , vorig jaar ook die brol van de action gelegd op gans mijn aardbeibed.

en idd , tegen dat de winter gedaan was , was het worteldoek ik vele stukken vergaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...