Manuela88 Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Hallo allemaal Een vraagje en hoop dat jullie me antwoord kunnen geven( heb me ooit ingeschreven bij het kippenforum maar kom daar niet meer ingelogt heb de beheerder al gemailt dus gelieve geen reacties dat ik het daar moet vragen aub Ik heb sinds aug 2013 een stel leuke krielkipjesNu is mij toen verteld dat het om zijdehoenders ging. Nu heb ik 3 broedse hennen op eieren en zocht ik informatie over broedtijd enz en viel mij op dat de zijdehoenders op de fotos er anders uitzien dan mijn kipjes en vraag me nu dus af of het dus wel klopt wat mij toen verteld is ( heb daar toen verder niet naar gekeken) Snaveltje en lellen zijn soort blauw en volgens mij hebben ze ook 5 tenen wat ook bij ras beschrijving staat van zijdehoender Iemand een idee? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Ze zien er uit als zijdehoenders... maar hebben niet de kuif die ik van dat ras ken. Echt een bos haar op hun hoofd. Maar goed, er zijn nogal wat verschillende soorten zijdehoenders, dus wie weet heeft iemand een variant gefokt zonder kuif. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Manuela88 Geplaatst: 6 april 2014 Auteur Geplaatst: 6 april 2014 Bedankt voor je antwoord Ja dat zou kunnen inderdaad Lijken er inderdaad op maar kan op internet alleen fotos vinden met die kuif inderdaad daarom ging ik toch twijfelen Ze zijn er niet minder leuk om vind ze erg schattig Dan ga ik gewoon uit van de informatie van zijdehoenders wat broeden betreft En voor de ringmaat maar even de pootjes opmeten dan Wil ze graag een gekleurde ring omdoen zodat ik ze uit elkaar kan houden en de kuikens ook mochten de eieren uitkomen zodat ik weet in welk jaar die geboren zijn Mocht iemand nog iets anders denken laat maar horen Quote
Eveline68 Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Mmm zo te zien zijn het zijdehoenders, heb je al gekeken of ze blauw vlees hebben, en of zij vijf tenen hebben.Moet er wel bij zeggen dat mijn plaatblonde ook rose vlees had en geen blauw. En als ik naar hun baard kijk lijk het wel of er auracana door heen zit maar kan het mis hebben.Zoals la eerder gezegd zijdehoenders zien er verschillend uit kwa uiterlijk. Dit was mijn haantje witte zijdehoender groot gebaard. Quote
Eveline68 Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Oooh nog iets leggen ze al eieren, die horen wit te zijn bij witte zijdehoenders maar als ze een vleugje blauw of groenig zijn zit er inderdaad auracana bloed door heen. Quote
Manuela88 Geplaatst: 6 april 2014 Auteur Geplaatst: 6 april 2014 Ze leggen witte eieren 1 legt eieren die iets creme kleurig zijn en niet spierwit net als van de andere hennenZe hebben 5 tenen Huidskleur heb ik even gekeken en is soort blauw beetje de kleur van hun poten zeg maar Dat zou duiden op zijdehoender danMaar dan kuifloos door een kruising. Ben benieuwd wat voor kuikens er dan uit komen mochten de eieren uitkomen. De eieren waar ze op zitten zijn namelijk van het stel wat hier loopt. Valt hier eventueel aan te zien wat voor kruising het zou zijn? Quote
Gemma Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Leuke kipjes om te zien.Ik ken alleen de zijdehoenders met kuif.Misschien een kruising, maar niet minder mooi hoor! ( of je moet perse raszuivere zijdehoenders willen ) Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Manuela88 Geplaatst: 6 april 2014 Auteur Geplaatst: 6 april 2014 Ik vind ze erg schattig zoals ze zijn hoeft voor mij niet raszuiverOok qua karakter erg rustig en niet opdringerig maar wel nieuwsgierig Was vooral nieuwsgierig wat het dan wel is Quote
Eveline68 Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Ga er dan lekker van uit dat je zijdehoenders heb ik vind ze in ieder geval ook super.Heb ze niet meer, denk er soms wel aan om er weer een paar te nemen maar dan moet het hier eerst uit dunnen. Quote
Manuela88 Geplaatst: 6 april 2014 Auteur Geplaatst: 6 april 2014 Vind het leukere kipjes dan de vorige die ik had Simpele bruine leghennen en barnevelders deze waten een stuk brutaler en pikte ook regelmatig in me voeten als ik ze niet snel genoeg eten gaf Dus hou het lekker bij deze schatjes en neem de kleinere eitjes voor lief Dan ga ik er gewoon vanuit dat het zijdehoenders zijn Dankje Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Het lijken me idd kruisinkjes, maar wel erg schattig!!Hier een typisch zijdehoen hennetje: Geen idee welke kleur m'n platenbontjes van vlees hebben.... Ik eet ze niet op Quote
Eveline68 Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 haal de veertjes eens op zij, of kijk even naar de oorschelp. Quote
Manuela88 Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Vind het wel een apart gezicht zo met kuif Ik heb ook gewoon tussen de veren gekeken voor de huidskleur Het is wel de bedoeling om de haantjes op te eten Lijkt me wel raar op je bord na altijd dat roze volgepompte supermarkt vlees qua kleur Quote
Eveline68 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Dat is ook de reden dat ze weinig gegeten worden, door de kleurvan het vlees, bijna zwart van kleur Quote
Manuela88 Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Zal wennen zijn maar als het smaakt is het goed tochEn ach zwart vlees heeft een voordeel als het aanbrand zie je het niet Quote
Holland Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Zijn zijdehoenders een beetje goede leggers of valt dat tegen? Quote Vriendelijke groeten, Holland
Manuela88 Geplaatst: 9 april 2014 Auteur Geplaatst: 9 april 2014 Ik heb van mijn 4 hennen 3 eitjes per dag gehad de laatste weken ( nu even niks nu ze broeden ) Eind vorig jaar had ik 2 eitjes per dag van de 4 dames Quote
Holland Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Ok Dank voor je antwoord. Hoelang zijn ze deze winter dan gestopt met leggen? Quote Vriendelijke groeten, Holland
Eveline68 Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Zijdehoenders kunnen door leggen in de winter perioden ze leggen dan wel minder eitjes. Quote
Holland Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Ok. Dank u wel. Best ideale kipjes dus als ik t zo hoor Quote Vriendelijke groeten, Holland
kiekenboerinneke Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Prima broedsters en ook erg zorgzame moeders ook Van m'n enig leggende hen heb ik momenteel om de andere dag een ei. Quote
Eveline68 Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 En je kan er ter aller tijden kuikens bij schuiven die ze probleemloos adopteren (hier tenminste wel) Quote
Manuela88 Geplaatst: 9 april 2014 Auteur Geplaatst: 9 april 2014 Mijn kippies zijn wel gestopt in de winter van eind nov tot half maart ongeveer Ik heb het idee dat mijn 4de niet broedse hen beetje te oud is want ik heb geen eieren meer gehad sinds die andere 3 broeden en die ene hen loopt ook hele dag met meneer haan buiten rond te scharrelenHeb geen idee hoe oud ze zijn Quote
misterb Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Hey volgens mij zijn het zuivere zijdehoenders je heb 4 soorten zijdehoenders groot gebaard zijdehoenders groot niet gebaardzijdehoenders klein gebaardzijdehoenders klein niet gebaard volgens mij heb je de groot gebaard ik heb ze vroeger ook gehad : zowel gebaard als niet gebaard let wel op ze zijn gevoelig aan tocht en nat weer dan worden ze snel ziek meer info vind je ook op http://zijdehoenders.com/ Quote
Indy Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Het lijkt mij een kruising. Ach weet je, als je ze zelf maar gaaf vind toch? Bij mijn hoendertjes zijn de lelletjes en wangetjes blauw,en bij jouw rood, ook hebben de mijne wolliger koppies. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.