wouttie75 Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Hallo allemaal net deze rakker tussen mijn radijzen en bieten weggevist, de eerste google wijst op een rode spintmijt, zo ver maar 1 gevonden, felrood. Zijn deze beestjes erg schadelijk ? Wel heb ik heel veel druk rondrennende mieren over mijn bedden razen, kan dit kwaad ? Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Jorieke123 Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Die rode rakkers zag ik hier ook! Waren te snel om er een foto van te maken, en echt fluoriserend rood... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorg Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Volgensmij is het de fluweelmijt, en die is juist niet schadelijk maar leeft van allerlei andere insecten. "Alle fluweelmijten zijn nuttige roofdiertjes die het vooral op spint en bladluizen hebben voorzien." Rode spintmijt is veel kleiner en niet altijd met het blote oog te zien.http://nl.wikipedia.org/wiki/Fluweelmijt Niet schadelijk dus maar erg nuttig. Quote
wouttie75 Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Mooi dan mag hij weer terug naar de tuin, voorlopig zat hij in quarantaine ! Hebben jullie ook veel mieren op de tuin? Deze kunnen toch ook geen kwaad ? Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Jorg Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Ja zijn elk jaar wel paar flinke mierennesten in mijn tuin maar daar doe ik niks aan. Heb niet het idee dat er veel groente worden aangevreten of zaadjes 'weggesleept' worden, want dat schijnen ze in theorie, naast het melken van bladluizen, te doen. Zie ook: mieren-in-de-kas-t1314.html Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 ieh, hoe weet je welk mini rood spinbeestje je echt hebt rondlopen? Dat stukje op de wikipedia pagina over die bultjes en larven... ieieih Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
wouttie75 Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Ik heb hem zojuist in mijn achtertuintje vrijgelaten en hem de opdracht meegegeven alle luizen op te vreten uit de achtertuin ! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.