Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Stevia

Jorieke123

Aanbevolen berichten

Bakje een heeft een rood steeltje, de andere niet...

Die andere zien er net zo ielig uit als de mijne dus ga ervanuit dat dat op zeker Stevia moet zijn.

Ik had trouwens ergens gelezen dat als je de grond waarin je zaait eerst in de magnetron zet de onkruid gedood wordt.

Wel eerst af laten koelen voor je gaat zaaien...maar voorkomt dat je ineens een grassprieten kweek hebt

Geen idee of het wel goed is omdat er misschien ook wel goede eigenschappen veloren gaan...kan er verder niets over vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...

Daar heb ik vandaag het poeder van meegenomen, vriendlief wilde proberen er een cake van te bakken... Volgens de site van Pure Via is het daar geschikt voor, maar ik heb nog zo mijn bedenkingen...

Ik heb net een theelepeltje in mijn koffie gedaan (zoals ik ook met suiker zou doen...) en ik krijg toch een zoetjes (=aspartaam) idee!

Er zit overigens meer in dan alleen stevia:

bulkmiddel: maltodextrine (wordt volgens wikipedia gemaakt uit zetmeel van bijv. aardappelen)

zoetstof: steviol glycosides (stevia extract dus) en natuurlijke aroma's (tja... )

daarbij, 80 gram (gelijk aan 800 gr suiker) koste me €3,89. Nou, doe mij maar lekker natuurlijke suiker

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel theelepeltje in 1 kopje koffie?

Ik denk dat dat wel een beetje veel is. Het is toch geconcentreerde poeder..

Edit: ik gebruik zelf druppels van de Ecowinkel hier in Kampen. Ik doe 3-4 druppels in een beker thee. Meer dan genoeg.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het poeder is zo "gemaakt" dat het erg luchtig is zeg maar, zodat de het gelijk staat aan suiker.

pak van 80 gram staat gelijk aan 800 gr suiker, maar is qua volume wel 2 keer zo groot als 800 gram suiker... Snap je wat ik bedoel??? Kan het niet zo goed uitleggen

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is volume wat anders als gewicht. Een kilo veertjes heeft heel wat meer volume als een kilo ijzer

Maar dat is geen "rocket-science", gewoon geleerd op school. Toch nog ergens goed opgelet

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...