Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik stelde van de week de vraag over bio afbreekbaar worteldoek voor mijn duurzame bak. Helaas tot nu geen reacties. Dus mijn vraag is Jute geschikt?? Iemand ervaring mee, stoffen in jute safe , zijn er handige oplossingen/kant-en klaar?

Dank voor lezen en hopelijk je reactie! Sjoerd

Geplaatst:

Ik vraag me echt sterk af wat het nut is van afbreekbaar worteldoek? Duurzaam en afbreekbaar zijn nogal tegenpolen op dit gebied..

FYI: Het forum is sinds je eerste bericht offline geweest. Je manier van handelen wekt ook niet echt sympathie op trouwens, maar dat terzijde.

Bzzzz...

Geplaatst:

Ik merk dat de meeste mensen het over duurzaam hebben itv levensduur voor mij is belasting voor het milieu en zo min mogelijk plastic gebruiken belangrijk, voor een duurzame planeet. Vandaar mijn vraag of iemand anders hier ervaring mee had. Ik heb inmiddels een aantal gebruikte aardappelzakken gekocht, die ik ga proberen.

ps. mijn manier van vraagstelling was niet opzettelijk onsympathiek bedoelt, sorry als dat zo over is gekomen, ik ben een blij en positief mens

Geplaatst:

jute is dan wel biologisch afbreekbaar maar voor bijvoorbeeld transport (de plant groeit in azie) wordt net zo goed fossiele brandstoffen gebruikt.

jute breekt in de grond vrij snel af, afhankelijk van de kwaliteit mogelijk al tijdens het seizoen. elke keer weer nieuwe jute kopen is geen langdurige en goedkope oplossing.

waarom geen gerecycled materiaal uit eigen omgeving met een lange levensduur?

Geplaatst:

Beste Loes, dat is zo, de aardappelzakken zijn echter al gebruikt en worden zo hergebruikt, maar snap je punt. Ik was ook eigenlijk op zoek naar suggesties voor lokaal duurzaam worteldoek en dacht toen zelf aan jute... heb je nog tips?

Fijne zaterdag, met hopelijk later nog wat zon! Groet, Sjoerd

Geplaatst:

Probeer het maar maar als ik een jute zak buiten laat liggen is hij binnen no time verrot/kapot

denk al voor de groente goed zijn.

• 1 year later...
Geplaatst:

Hallo,

Je hebt jute gronddoek , Is biologisch afbreekbaar. Wat je ook evt zou kunnen doen is met karton werken, houd onkruid lang genoeg weg en is ook goed afbreekbaar.

Groetjes

Geplaatst:

Ik heb zelf worteldoek uit de tuin, dat de vorige bewoners erin hadden gelegd, hergebruikt. Dat zie ik ook wel als duurzaam, in de zin van hergebruik en niet speficiek voor mij geproduceerd. Plus het vergaat niet:). Misschien is zoiets een oplossing? Marktplaats is je vriend voor dat soort dingen (kies ik wel dingen op fietsafstand, anders schiet het nog niet op ).

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...