Ga naar inhoud

Praten over 'Maartens Moestuin' en de gratis tomatenzaden.

henkg

Aanbevolen berichten

Ik heb die twee voorgaande afleveringen ook al gezien, en ik wist inmiddels dat ik gewoon NIKS moet verwachten, en verdraaid... het werkt nou echt rustgevend.... (edoch nog niet laxerend... lang leve de kapucijners... )

ja ja niet te veel eten he. Tja als je puur for een informatief moestuin programma zoekt zit je toch bij dit programma verkeerd. En vind ik naar mijn mening ook al helemaal niet bij de VPRO passen. denk dat je dan naar eigen huis en tuin moet gaan kijken, desondanks vind ik het een fijn programma om naar te kijken en ook erg rustgevend. ik denk dat het programma meer een soort van amusement gehalte heeft en ook om te laten zien dat iemand plezier heeft in tuinieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha...rustgevend! Ik noem dat slaapverwekkend!

Bovendien wil ik helemaal niet weten dat eieren een menstruatieprodukt zijn!

ik lag zo in een deuk om die opmerking. en dan die opmerking over teveel capucijners eten dan. Ik zat zo te gieren van het lachen dat mijn medebewoners erg boos werden en me bijna verboden om volgende week weer te gaan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het ook weer een prachtige uitzending. Pure poezie : kapucijners in je hoedje. En dan die in-en-in tevreden blik als hij zijn laatste hapje van zijn groentebordje binnen heeft. Herkenning! Liggend wieden ook

Die rolschoffel zou ik wel eens willen proberen.

En als laatste nog even die schok van die bladblazer

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij teleurstelling

had een mailbevestiging gekregen dat de zaadjes mij werden toegestuurd begin april

gisteren navraag gedaan nog steeds niet ontvangen

blijkt dat ze deze niet versturen naar belgië

voor de boontjes moet ik er dus ook niet op rekenen spijtig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het ook een leuke aflevering. Ik kan het toch niet laten deze keer: mesten Maarten, mesten die broccoli en andere kolen En voor de uien: Uien dicht op elkaar geplant, op een schaduwrijke plek (bijvoorbeeld onder wortels) of omgeven met onkruid ontvangen minder licht. Uien zijn gevoelig voor te weinig licht. Bij een tekort aan licht gaat de ui zich meer richten op het afronden van de groei. Daardoor wordt de ontwikkeling van de groei van de ui zelf afgeremd en blijft deze klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had precies hetzelfde. Nou heeft hij toch al dertig jaar die tuin, en dan verpruts je zo je uien? Volgens mij is zijn grootste probleem niet de kleigrond in z'n tuin, maar het consequent weigeren van een redelijke bemesting. Toch te weinig boer, vrees ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hingen er twee onbekende vrouwen over de heg om een praatje te maken.

Je moet eens naar het programma van Maarten het Hart kijken, raadde een van de twee me aan.

Ik grijnsde vet.

Daar kan je misschien nog wat van leren.

Ik grijnsde vet heen en weer van Nee....

Vragende vrolijke blik terug.

Ik: Ik ben van de bemesting, ik doe aan bemesting van mijn kolen....

Vette grijns naar mij terug...

En ik ook weer terug...

De ene vrouw zei nog dat hij ook niet meer nodig had: hij at toch maar in zijn eentje...

Ik: dat ik niet al die moeite ga doen voor een eenpersoonskooltje, als we thuis met zijn vieren zijn... ha, ha...

We waren het alledrie over eens dat het een leuk programma is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 april schreef ik:

en.....de to-maarten-zaadjes zijn binnen!

ik heb nog een mooie muts liggen dus ik kan aan het MM-tuinieren

en nu.......

had geen zin in dat gedoe binnen op de vensterbank, dus gewoon hup in een potje buiten gezaaid, geen plastic flessenkop erop [zou ik doen maar vergeten] en wat ziet de greet net in de tuin

DSC0530230021399115601.JPG

DSC0530338291399115599.JPG

de 2de moet nog opkomen....

ze staan op een tafel met alleen ochtendzon en waren van de week kleddernat

d8 al die kan ik weggooien, maar soms is het maar goed dat de greet zo lui is

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...