Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ik en mijn moestuin

Moesdaddy

Aanbevolen berichten

Hey mede moestuin liefhebbers,

Sinds vorig jaar heb ik mijn eigen moestuin, en heb af en toe toch even wat meer informatie nodig dan ik heb.

Vandaar mijn aanmelding op dit forum.

Wie ben ik? Nou, ik ben 34 jaar, trotse vader van een dochter en over 2 1/2 maand ook nog van een zoon. Sinds drie jaar zit ik bij huis, door meerdere harstilstanden heb ik een pacemaker gekregen en is mijn energie nu vaak zo verdeeld dat ik de ene dag wel wat kan maar daarna misschien een paar dagen niets meer. Vandaar dat ik de kans heb aangegrepen een moestuin te nemen, ik noem het zelf mijn "dag therapie in de natuur".

Ik heb mijn moestuin op 2 minuten lopen van mijn huis dus ideaal, heb hem vorig jaar laat gekregen maar wel het nodige kunnen doen, zodat ik dit jaar lekker erin bezig kan. Ik heb er een aantal vaste dingen instaan, en de rest moet je natuurlijk elk jaar inzaaien weer.

Mijn moestuin is een 340m2 dus lekker veel ruimte.

Ik las ergens dat jullie foto's leuk vonden dus hier komen er dan een paar:

Mijn moestuin toen ik hem net kreeg: 20130417_105254_zps270ac781.jpg

20130417_105258_zpsf052218b.jpg

20130417_105813_zps72504915.jpg

Wat ik er nu van gemaakt heb, ik zal van de week meer foto's maken de indeling is nu volledig anders:

20130526_195014_zps1d50347f.jpg4

20130527_181142_zpsceffe2f9.jpg

20130923_152443_zps78ab69c7.jpg

Uiteindelijk de watertank ook maar ingebouwd, dakgoot gemaakt, en een deur. Heerlijk waterdicht, windvrij hokje waar je even in kan schuilen als het weer tegen zit:

20130924_185827_zps618d81cf.jpg

IMG_2390_zps6a5734c8.jpg

20130928_115349_zpsa375f5c7.jpg

Denk dat ik me zo al wel een klein beetje heb voorgesteld al

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Iedereen,

Bedankt voor de vele welkoms al.

Vanmiddag weer even aan het omspitten, seizoen komt er weer aan he.

Zal de camera meenemen en is wat foto's maken van hoe de indeling nu is.

Moet nog wel wat gebeuren, maar moet dan ook alles in mijn 1tje doen, en heb niet alle dagen even veel energie.

Hopen dat ik de tuin weer snel op orde heb voor het komende seizoen.

Groeten Jouk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey mede moestuin lief hebbers,

Vandaag even al een klein stukje omgespit, morgen weer wat opruimen (vorige eigenaar heeft beetje veel zooi laten liggen)

Ook nog even paar foto's gemaakt, nog niets spectaculair want er is nog niets ingezaaid.

Toch vorig jaar een leuke opbrengst gehad van de vaste dingen, waar we veel lekkere jam van gehad hebben enz.

Paar foto's van mijn vaste dingen in de moestuin:

mijn composthoop

IMG_2859_zps5bbccb58.jpg

Hier komen dit jaar mijn sierkalbassies, gele en groene courgettes en de suikermais en siermais

IMG_2860_zps33d7af0b.jpg

Rechts achterin komen zonnebloemen, heb dit jaar 5 soorten besteld. Van citroen geel naar rood reuze en pluk zonnebloemen

IMG_2861_zpseb67a251.jpg

Rijtje bramen volgens mij

IMG_2858_zps3b49e203.jpg

Jonge stekken van Josti bessen ofzo

IMG_2857_zpsed539487.jpg

Lekkere rode bessen, veel jam van gemaakt vorig jaar.

IMG_2856_zpsf2fe9824.jpg

Van het "boompje" tot de rommel die morgen weggaat rode kruisbessen. Vorig jaar niet veel van gehad want ze stonden eerst onder een boom. Dus de struikjes verplaatst, dit ook voor ruimere indeling.

In het hoekje staat nog een stoofpeer boom ( wilde griezelman ofzo )

IMG_2855_zps4bfee56c.jpg

Links voor de dakpan bakken ik geloof en tamme braam, en rechts naast de bakken zwarte bessen

IMG_2854_zps9a5102cd.jpg

Verder vandaag begonnen met het omspitten weer, aardig was nog lekker los dus niet teveel werk van hoop ik. De buren hebben het beter voor elkaar, maar helaas kan die tractor niet op mijn stuk komen

IMG_2863_zpscce42edf.jpg

IMG_2864_zps4687c682.jpg

Groeten Jouk

Ps zal binnenkort ook is op het forum naar jullie tuintjes gaan kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja leuk.

Je kan hier op het forum een blog aanmaken he ? :"moestuin-update's "heet dat deel. Al gevonden ? Velen van ons hebben er 1.

De links staat ook bij ieders avatar links ( ik heb bv 90 updatés ) Zie ook hier : blog/

Kijk maar es rond.

Ziet er prachtig uit jouw stekkie. Heerlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...