Moesdaddy Geplaatst: 26 februari 2014 Share Geplaatst: 26 februari 2014 Hey mede moestuin liefhebbers, Sinds vorig jaar heb ik mijn eigen moestuin, en heb af en toe toch even wat meer informatie nodig dan ik heb.Vandaar mijn aanmelding op dit forum. Wie ben ik? Nou, ik ben 34 jaar, trotse vader van een dochter en over 2 1/2 maand ook nog van een zoon. Sinds drie jaar zit ik bij huis, door meerdere harstilstanden heb ik een pacemaker gekregen en is mijn energie nu vaak zo verdeeld dat ik de ene dag wel wat kan maar daarna misschien een paar dagen niets meer. Vandaar dat ik de kans heb aangegrepen een moestuin te nemen, ik noem het zelf mijn "dag therapie in de natuur". Ik heb mijn moestuin op 2 minuten lopen van mijn huis dus ideaal, heb hem vorig jaar laat gekregen maar wel het nodige kunnen doen, zodat ik dit jaar lekker erin bezig kan. Ik heb er een aantal vaste dingen instaan, en de rest moet je natuurlijk elk jaar inzaaien weer. Mijn moestuin is een 340m2 dus lekker veel ruimte. Ik las ergens dat jullie foto's leuk vonden dus hier komen er dan een paar: Mijn moestuin toen ik hem net kreeg: Wat ik er nu van gemaakt heb, ik zal van de week meer foto's maken de indeling is nu volledig anders: 4 Uiteindelijk de watertank ook maar ingebouwd, dakgoot gemaakt, en een deur. Heerlijk waterdicht, windvrij hokje waar je even in kan schuilen als het weer tegen zit: Denk dat ik me zo al wel een klein beetje heb voorgesteld al Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 26 februari 2014 Share Geplaatst: 26 februari 2014 Welkom en wel een wereld van verschil de oude of de nieuwe overkapping van je watertank. Ziet er goed uit op de foto's. Vast een mooie oogst voor straks. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MoesMeisje Geplaatst: 26 februari 2014 Share Geplaatst: 26 februari 2014 Welkom en veel tuinplezier! Ziet er netjes en leuk uit! Quote Ben een beginner, alle kleine beetjes helpen. Leer hier heel veel om uit te groeien tot een echte MOESTUINIER! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bio-fee Geplaatst: 26 februari 2014 Share Geplaatst: 26 februari 2014 Welkom hier!Wat een schattig schuilhokje heb je gemaakt. En fijn zeg, dat je zo'n grote tuin zo dicht bij huis hebt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jane Doe Geplaatst: 27 februari 2014 Share Geplaatst: 27 februari 2014 (aangepast) Welkom, grote moestuin met veel mogelijkheden. Kijk uit naar de foto's, van je nieuwe indeling en teelt. 27 februari 2014 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 27 februari 2014 Share Geplaatst: 27 februari 2014 Welkom ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 27 februari 2014 Share Geplaatst: 27 februari 2014 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Moesdaddy Geplaatst: 27 februari 2014 Auteur Share Geplaatst: 27 februari 2014 Hey Iedereen, Bedankt voor de vele welkoms al. Vanmiddag weer even aan het omspitten, seizoen komt er weer aan he. Zal de camera meenemen en is wat foto's maken van hoe de indeling nu is. Moet nog wel wat gebeuren, maar moet dan ook alles in mijn 1tje doen, en heb niet alle dagen even veel energie.Hopen dat ik de tuin weer snel op orde heb voor het komende seizoen. Groeten Jouk Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
willem Geplaatst: 27 februari 2014 Share Geplaatst: 27 februari 2014 Oei, op je 34e al meerdere hartstilstanden. Hoop dat je veel in therapie kunt, zoals je zelf al zegt.Ziet er in ieder geval erg mooi en gezellig uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 27 februari 2014 Share Geplaatst: 27 februari 2014 Welkom Jouk Ik hoop dat je heerlijke ontspannen momenten gaat beleven op je tuin !! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Moesdaddy Geplaatst: 27 februari 2014 Auteur Share Geplaatst: 27 februari 2014 Hey mede moestuin lief hebbers, Vandaag even al een klein stukje omgespit, morgen weer wat opruimen (vorige eigenaar heeft beetje veel zooi laten liggen) Ook nog even paar foto's gemaakt, nog niets spectaculair want er is nog niets ingezaaid. Toch vorig jaar een leuke opbrengst gehad van de vaste dingen, waar we veel lekkere jam van gehad hebben enz. Paar foto's van mijn vaste dingen in de moestuin: mijn composthoop Hier komen dit jaar mijn sierkalbassies, gele en groene courgettes en de suikermais en siermais Rechts achterin komen zonnebloemen, heb dit jaar 5 soorten besteld. Van citroen geel naar rood reuze en pluk zonnebloemen Rijtje bramen volgens mij Jonge stekken van Josti bessen ofzo Lekkere rode bessen, veel jam van gemaakt vorig jaar. Van het "boompje" tot de rommel die morgen weggaat rode kruisbessen. Vorig jaar niet veel van gehad want ze stonden eerst onder een boom. Dus de struikjes verplaatst, dit ook voor ruimere indeling. In het hoekje staat nog een stoofpeer boom ( wilde griezelman ofzo ) Links voor de dakpan bakken ik geloof en tamme braam, en rechts naast de bakken zwarte bessen Verder vandaag begonnen met het omspitten weer, aardig was nog lekker los dus niet teveel werk van hoop ik. De buren hebben het beter voor elkaar, maar helaas kan die tractor niet op mijn stuk komen Groeten Jouk Ps zal binnenkort ook is op het forum naar jullie tuintjes gaan kijken Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 27 februari 2014 Share Geplaatst: 27 februari 2014 Ja leuk. Je kan hier op het forum een blog aanmaken he ? :"moestuin-update's "heet dat deel. Al gevonden ? Velen van ons hebben er 1.De links staat ook bij ieders avatar links ( ik heb bv 90 updatés ) Zie ook hier : blog/Kijk maar es rond. Ziet er prachtig uit jouw stekkie. Heerlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Connie Geplaatst: 27 februari 2014 Share Geplaatst: 27 februari 2014 Hoi JoukWelkom hier op het forum, je hebt een heerlijk stuk tuin zo. Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.