Gast Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 Hoi Wie heeft er ervaring met de groente/kruiden bemesting korrels van de action. Deze staan op de action site bij de 100 nieuwste artikelen.Wie is er tevreden over.Wie niet en waarom niet.Groetjes jessica pilon Quote
Bit Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 Geen ervaring mee. Dus waarom toch reageren. Allereerst zie ik geen verhoudingen gegeven ( NPK/M verhouding ). Die staat er wel op, maar die zie je niet in de advertentie.En daar zit m de kneep. De samenstelling bepaalt de gift, afhankelijk van de teelt. Sowieso is het natuurlijk al raar dat die producent vindt dat aal groenten ( dat zijn nogal wat verschillende zeg ! ) maar dan óók nog de kruiden, hetzelfde behoeven. Dat is 1 De NPK verhouding zal heel laag zijn. 3/3/4 bv. Dat is lekker goedkoop te produceren. Want ja: 6/6/9 is duurder he ? Want daar heb je minder van nodig, dus minder gift. Héél algemeen : alle waar naar zijn geld. Je kan wel voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten, maar 1e rangs is meestal wat duurder.Anderen zullen zeggen : Is me allemaal duur zat; ik doe het hier wel mee.Ach, en dan doen ze het in een leuk doosje, ziet het er best modern, maar ook weer niet té modern ( nostalgie ) en leuk uit. Net alsof je vol liefde aan je tuin denkt. En tja. dan kopen we dit. Quote
weknow Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 Toevallig verleden week naar staan kijken en vergelijken. Twee jaar geleden 2 pakken gekocht van 5 kilo (of 5 liter?) en gebruikt. Beetje vergelijkbaar met koemestkorrel in gebruik, maar werkt deels waarschijnlijk wat sneller. Hoofdbestanddeel is kippenmest en/of slachtafval van kippen. Toen stond er ook nog op verpakking dat het van biologische afkomst was. De samenstelling van die 5 kilopakken en de nieuwe 1 kilo (of was het 1/2 kilo?) pakken is nu identiek, op grond van de mengmestverhouding en de beschrijving. De "biologische afkomst" staat niet meer vermeld. Hoewel de informatie op verpakking van allerlei meststoffen erg slecht is vaak, denk ik dat het weinig afwijkt van wat in vele tuincentra e.d. als algemene of speciale mest aanzienlijk duurder verkocht wordt. Het is "organische" mest, en draagt dus ook wat bij aan je bodem en werkt veel geleidelijker dan kunst mest. Zo gezien is het een voordelig alternatief. Wil je biologisch werken in je tuin, dan kun je er wel vragen bij stellen. Hoewel ook bijvoorbeeld bloedmeel (voor stikstof) en beendermeel (vooral fosfaatrijk en wat stikstof) ook in de biologische landbouw gebruikt mogen worden. Ook dat is veelal slachtafval en voor zover ik weet is het geen speciaal geselecteerd afval van biologisch gehouden kippen/varkens/runderen.... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Gast Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Ik heb 2 pakken ervan gekocht bij de action. ook ga ik nog kalk kopen. Ik dacht ik probeer het er gewoon bij naast.Ik zie wel wat het gaat doen. Ook hebben we hier een kinderboerderij waar ik eventueel wat mest kan halen.Dus biologische komt het wel goed.Groetjes jessica Quote
Thinkpad Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 De kalk is nu in de aanbieding bij Action, 5kg voor €1.99Daar kun je geen buil aan vallen lijkt me. Quote
speets Geplaatst: 4 maart 2016 Geplaatst: 4 maart 2016 De Action adverteert dit jaar met pakken mest van 1 kilo. Aparte pakken voor plantengroepen zoals buxus, rhododendron, bloeiende planten, groente en kruiden, rozen, en nog wat. Verschillende toepassingen dus, voor groepen planten die nogal verschillende eisen stellen aan hun voeding. Maar als je de pakken vergelijkt, blijkt het allemaal precies dezelfde samenstelling!Wat een nep. Het kost bijna niets, maar je schiet er ook niet veel mee op Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.