Paprikaatje Geplaatst: 17 februari 2014 Share Geplaatst: 17 februari 2014 (aangepast) Na een paar maanden mee te hebben gelezen en nu echt de eerste stappen in de "bouw" van onze moestuin te hebben gezet, zal ik me ook even voorstellen. We hebben altijd wel hier en daar wat planten in de tuin gehad, sla, kruiden, rabarber, aardbeien, kruisbessen en vorig jaar een moestuinbak in de "buurttuin". Dit jaar hebben we besloten een groot deel van onze tuin tot moestuin te verbouwen. We zijn (verhoogde) bakken aan het bouwen van rechthoek tot vierkant en op ons terras bakken met rasters voor bv tomatenplanten. In totaal moeten het zo'n 6 bakken worden, 1 x 1 en 1 x 2 en 0,5 x 1 meter. Ook gaan we een verticale aardappeltoren bouwen.We hebben een tuin op het zuiden, dus dat is mooi, maar we hebben wel verschillende bomen in de tuin (wel flink gesnoeid dit jaar), even afwachten dus hoe het gaat worden. Heb nu binnen de eerste slaplantjes gezaaid en wil eind vd maand beginnen om in ieder geval aardbeien en tomaten voor te zaaien. Daarnaast ben ik ook aan het experimenteren met oesterzwammen. Probeer broed te "kweken" om straks in zakken met stro te enten.Moet echt nog heel veel leren, we zijn echt nog newbies op moestuingebied, maar ben razend-enthousiast en gemotiveerd! Nog even aan de persoonlijke kant, ik woon met mijn vriend en 3 kinderen en we hebben een konijn in de buitenren. Even wat foto's van onze tuin met de bakken in aanbouw. Het is nog niet klaar, dus voorlopig nog een beetje een zooitje! Groeten van Tine 5 maart 2014 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 17 februari 2014 Share Geplaatst: 17 februari 2014 Welkom ! ( met z'n zessen in de buitenren ? ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Paprikaatje Geplaatst: 17 februari 2014 Auteur Share Geplaatst: 17 februari 2014 Hmm, dat klinkt een beetje raar idd! ik zal het ff aanpassen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Old Rose Geplaatst: 18 februari 2014 Share Geplaatst: 18 februari 2014 welkom en veel plezier Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eveline68 Geplaatst: 18 februari 2014 Share Geplaatst: 18 februari 2014 Welkom... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
beertjerinke Geplaatst: 18 februari 2014 Share Geplaatst: 18 februari 2014 Welkom Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 18 februari 2014 Share Geplaatst: 18 februari 2014 Welkom en we zijn gek op foto's. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 18 februari 2014 Share Geplaatst: 18 februari 2014 Welkom, veel plezier hier op het forum en thuis met de tuin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kiekenboerinneke Geplaatst: 19 februari 2014 Share Geplaatst: 19 februari 2014 Hallo! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piroska Geplaatst: 20 februari 2014 Share Geplaatst: 20 februari 2014 Welkom! En die aardappeltoren doe je dat dan in autobanden? Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Paprikaatje Geplaatst: 21 februari 2014 Auteur Share Geplaatst: 21 februari 2014 Nee, wij willen zo'n aardappeltoren bouwen: . Alles van gebruikte pallets! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ilona82 Geplaatst: 21 februari 2014 Share Geplaatst: 21 februari 2014 Ja,ik ben ook benieuwd naar die aardappeltoren! Quote Een leven zonder dromen is als een tuin zonder bloemen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marijke Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 Wat leuk dat jullie zo de smaak te pakken hebben.Veel plezier met je moestuin.Succes Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 24 februari 2014 Share Geplaatst: 24 februari 2014 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Paprikaatje Geplaatst: 5 maart 2014 Auteur Share Geplaatst: 5 maart 2014 Boven in de slaapkamer en buiten in de koude kas hebben we inmiddels al wat zaaisels staan!Peper, paprika, cherrytomaat, prei, broccoli, bloemkool, aubergine, uien, ijsbergsla, rode krulsla en rucola. In de buitenkas vandaag 3 courgettes gezaaid en een paar rucola zaaisel gezet. Misschien wat vroeg, maar had vandaag met dit mooie weer zo de lente in mijn bol ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jane Doe Geplaatst: 5 maart 2014 Share Geplaatst: 5 maart 2014 Welkom, jullie maken volop gebruik van jullie tuin. En zitten gezellig samen in de ren, gelijke rechten en plichten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 5 maart 2014 Share Geplaatst: 5 maart 2014 het virus (de moestuin ziekte) ook al goed te pakken zie ik . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gemma Geplaatst: 7 maart 2014 Share Geplaatst: 7 maart 2014 Welkom! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.