Jorieke123 Geplaatst: 15 februari 2014 Share Geplaatst: 15 februari 2014 Vlak voor de Moestuinforumdag gaat er weer een varken naar de slacht. We maken er standaard pakketten van, met wat speklappen, karbonades, hamlappen, gehakt, poulet, etc. (Vanaf 2014 ook verse worst, en hamburgers (en dus minder gehakt) in het pakket! Vandaar dat de prijs iets hoger is. ) Wil je 1 of 2 kilo, dan kan je doorgeven welk stukje vlees je in ieder geval in het pakket wilt hebben. Dan valt er een ander stukje af. Dit omdat er nou eenmaal veel verschillende stukken vlees zijn. En je niet alles in 1 of 2 kilo kunt proppen. Boven de 2 kilo komen alle stukken wel zo ongeveer aan bod denk ik. Het ligt een beetje aan de bestellingen wat we doen qua invriezen... Als er mensen zijn die hammen of koppen of grotere stukken spek (of zo'n mooi stuk vlees willen die Estemy laatst liet zien in het andere vlees-topic ) willen, dan moet het varken in de week voor de MTFD worden verwerkt. Dat kost wat minder tijd qua verpakken, vandaar. Worden er alleen maar pakketten besteld, dan verpak ik het liever een week eerder. En vriezen we het in. Met een koelbox houd je het dan mooi ijskoud op de terugweg naar huis. De prijs is 10 euro per kilo voor actieve Moestuinforum-leden. Dan hebben we het helemaal mooi voor je gesneden, en verpakt in vacuüm-seal-plastic. Blijft het lekker lang goed in je vriezer Het is een hele klus, maar dan heb je ook wat! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
beertjerinke Geplaatst: 15 februari 2014 Share Geplaatst: 15 februari 2014 5 kilo aub lijkt me heerlijk vlees Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Cupcakeje Geplaatst: 15 februari 2014 Share Geplaatst: 15 februari 2014 ik wil wel een kilo ik hou van spareribs en gehakt! zou dat kunnen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 15 februari 2014 Share Geplaatst: 15 februari 2014 Voor mij ook 5 kilo, Jorieke. (En een klein stukje pate?...die hebben jullie nu toch ook?) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 16 februari 2014 Share Geplaatst: 16 februari 2014 Wij hadden ook wel graag vijf kilo gehad als het nog kan. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 16 februari 2014 Auteur Share Geplaatst: 16 februari 2014 Bedankt voor jullie bestellingen Ik noteer alles. Er is meer dan genoeg, er lopen nog wel meer varkens hier De meeste lapjes verpakken we per 2, gehakt en nasi-, bami vlees per 250 gram. Mocht je echt wat anders willen, bijvoorbeeld 1-persoons verpakkingen, dan kan je dat ook doorgeven. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 16 februari 2014 Share Geplaatst: 16 februari 2014 Hoeveel varkens gaan er dan op de MTFD wel niet rondlopen Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jizkaha Geplaatst: 16 februari 2014 Share Geplaatst: 16 februari 2014 Lekker! Noteer mij ook maar voor 5 kilo. Quote Zelluf doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Estemy Geplaatst: 16 februari 2014 Share Geplaatst: 16 februari 2014 Ik bestel graag 10 kilo. Ik hou van worsten (gekruid en/of pittig), varkenshaas, ribs, gehakt, klein beetje spek mag ook, klein beetje lever, als dat kan, gewone stukjes vlees (maakt niet uit welke) zijn ook altijd welkom. Als alles per 2 of 4 verpakt is, is het prima. Ik heb mijn koelbox mee, hopelijk kan ik in het eind van MTFD alle vlees daar in doen. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 17 februari 2014 Auteur Share Geplaatst: 17 februari 2014 Ik noteer het! Aan iedereen: als je koelelementen meeneemt, dan kunnen we die hier op de MTFD nog even in de vriezer leggen tot je vertrek. Henkg gaf de tip dat je daar bijv. ook kleine petflesjes met wat water voor kunt gebruiken. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
borderrose Geplaatst: 27 februari 2014 Share Geplaatst: 27 februari 2014 Wij willen ook wel graag vijf kilo, als je nog genoeg over hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 5 maart 2014 Share Geplaatst: 5 maart 2014 Als je dan heel toevallig een stuk buikspek hebt en wat speklapjes, dan hou ik me aanbevolen Verse worst heb ik nog nooit gegeten is dat lekker ?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 5 maart 2014 Auteur Share Geplaatst: 5 maart 2014 @Nynke: Nee, verse worst is niet echt wat Zonder gekheid: Ja, ze zijn lekker. Maar ik ben dan ook de verkoper hè? @Borderrose: Staat genoteerd! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 5 maart 2014 Share Geplaatst: 5 maart 2014 Is het net zoiets als saucijsjes ? Maar dan uit 1 stuk ?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 5 maart 2014 Auteur Share Geplaatst: 5 maart 2014 Hm, die eet ik dan weer nooit Volgens Wikipedia is de saucijs verwant aan de braadworst, en ik denk dat dat een betere term is dan 'verse worst'. Ze zijn alleen inderdaad wat langer. 250 gram per stuk. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 5 maart 2014 Share Geplaatst: 5 maart 2014 Okee, als je er dan eentje over hebt wil ik het wel proberen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Connie Geplaatst: 5 maart 2014 Share Geplaatst: 5 maart 2014 Jorieke ik zou graag 2 kilo van je lekkere varkens willen kopen.Maakt niet zoveel uit wat er in zit zolang er maar speklappen bij zitten Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Estemy Geplaatst: 6 maart 2014 Share Geplaatst: 6 maart 2014 Een beetje offtopic, maar goed nieuws is dat mijn moeder komt de week na de MTFD naar Nederland. Ik heb nu een masterplan om nog een keer varkensvleesfeest te organiseren en misschien kan dat met jorieke's vlees. Gelukkig heb ik mijn bestelling al doorgegeven. En die blije varkens staan vanochtend ook in de nieuws, want Domino's en andere bedrijven gaan ook meer en meer vlees gebruiken met Betere Leven keurmerk. Maar ik denk, dat varkens in een kleine boerderij hebben nog steeds betere leven dan die van Beter Leven keurmerk (wat nu ook in Lidl voor koop is). Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 6 maart 2014 Share Geplaatst: 6 maart 2014 Jorieke, is het mogelijk om ook bijvoorbeeld alleen speklapjes met zwoerd te bestellen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 7 maart 2014 Auteur Share Geplaatst: 7 maart 2014 Ciska, we hebben dan liever dat je er nog wat anders lekker bij neemt Geldt eigenlijk ook voor Nynke (ik ben slecht in streng zijn, maar ik probeer het toch ).Een varken heeft helaas niet alleen maar buikspek, dus om de verdeling een beetje eerlijk te houden wil ik je er dan nog wat andere zaken bij aan smeren Bijvoorbeeld: gehakt, verse/braadworst, hamlappen, nasi- bami stukjes, etc. Zijn er mensen die een wat groter stuk willen, dan kunnen we daar bijvoorbeeld de helft van 1 varken voor reserveren. Klinkt wat cru, maar dan is er dus een achterpoot (bil), een voorpoot (bovenste stuk, dus 'schouderham'), buikspek, flink stuk spareribs, en alles daar tussenin. Dat schopt dan de verdeling van de pakketten van de andere liefhebbers niet in de war, en is hopelijk iedereen weer blij. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gemma Geplaatst: 7 maart 2014 Share Geplaatst: 7 maart 2014 Ik wil.ook wel 5 kilo. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 7 maart 2014 Share Geplaatst: 7 maart 2014 In dat geval wil ik best wat andere delen erbij hoor !! Een poot zou ik ook wel blij mee zijn, of 2, het wordt tenslotte vanzelf weer erwtensoeptijd Nasi- of bamivlees of gehakt is ook prima, of spareribs Je ziet maar wat je kwijt wilt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 13 maart 2014 Share Geplaatst: 13 maart 2014 Goed, mag ik dan 3 kilo pakket? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 14 maart 2014 Auteur Share Geplaatst: 14 maart 2014 Uiteraard! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 16 maart 2014 Share Geplaatst: 16 maart 2014 Thanx Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.