Ga naar inhoud

Hoe gaat het met je zaailingen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al mijn zaailingen gaan supergoed, het meeste staat in de kas. Maarrrrr mijn pepers, paprika en tomaten weigeren te groeien. Vooral de pepers doen al meer dan een maand helemaal NIKS meer. Ze zijn in januari gezaaid en nu pas 3 a 4 cm, net als 6 weken terug. Ze staan dus in de kas, het is er overdag tussen de 25 en 32 graden, ze hebben water, licht, ventilatie alles wat je kan wensen maar ze doen NIKS. (gaan ook niet dood)

In dezelfde kas doen prei, bosui, rode kool, koolrabi, lupine, dille, basilicum etc het geweldig.

edit, ook komkommer, pompoen, courgette en meloen doen het uitstekend daar.

Geplaatst:

Ja allemaal in dezelfde, potgrond uit de winkel en enkelen ook in tuingrond, ik zie geen verschil tussen beiden, allebei een drama. En alle andere planten doen het er uitstekend op, dat is het gekke.

Ik bedacht mij wel zojuist dat het verschil tussen dag en nachttemperatuur hier erg groot is altijd, misschien vinden ze dat niet leuk?

Vandaag 25 graden overdag en 6 in de nacht, dus 19 graden verschil.

Geplaatst:

Piroska, ik lees net in je blog dat het cayenne hot zaad van mij komt. Aan het zaad ligt het niet. Op 20 januari gezaaid:

IMG0545k81531397017939.JPG

De grootste is nu 80 cm hoog, en bloeit. Staat nog steeds binnen, en daar blijven de pepers ook. Nachttemperatuur niet lager dan ca 15 graden. 2/3 gewone potgrond, 1/3 coco peat. Nog niet bijgemest, maar dat wordt nu wel tijd.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Ik heb ook nog niet van die reuzen planten als Henk, maar het gaat goed en er komen er nog steeds bij

10042014427938071397168053.jpg10042014428744681397168046.jpg10042014428029501397168038.jpg

10042014429214941397168102.jpg

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

De ukkies rechts zijn tomaten en aubergines, links staan de pepers en paprika's. Die laatste zijn nu tussen de 10 en 35 cm hoog. Uiterst rechts en links staan de overwinteraars, intussen al weer vol met bloemen en jonge pepers.

Geplaatst:

Ik had m'n paprika & peper zaailingen in de kas gezet, maar m'n paprika's zijn vrij snel gesneuveld en de pepers doen ook niet veel meer (maar ze leven nog wel). Waarschijnlijk door de koude nachten? Ik heb ze maar terug binnengehaald - gaan die nu nog terug in gang schieten of kan ik beter opnieuw beginnen?

Geplaatst:

Normaal gesproken gaan je pepers en paprika's nog wel weer groeien(met wat pech wel wat groei achterstand). Het nu nog gaan zaaien kan wel als je de annuums gebruikt(chinense kan je beter niet meer doen)

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

De 'afdeling' paprika en tomaten. De tomaten worden morgen , zoals al met de paprika's gebeurd is , verspeend naar aparte potjes. Overdag staan de planten buiten , de nacht brengen ze door in een onverwarmde ruimte binnen. Niet alle planten zijn voor eigen gebruik. Ongeveer tweederde wordt weggegeven aan familie en vrienden.

IMG340637861397220444.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

"zaailingen" zijn het dus eigenlijk al niet meer he ? Ik ben met deze dingen aan het oogsten. Achterste = spinazie, daarvoor de radijzen , verschillende zaai - tijden. Spinazie herzaaid weer.

DSCN563770211397240782.JPG

Geplaatst:

Tomaten (balkonstar, roma VF, balkonstar)

P1080229640x480.jpg

5weekjes oud

de roma groeit nogal richting het raam. moet ik hem omdraaien of zo laten staan?

Geplaatst:

Mijn cherrytomaat-zaadjes komen uit! In beide bakjes is 1 mini stengeltje te zien, joepie!

Als onwijze beginner had ik gewoon een cherrytomaat opengetrokken en de inhoud in twee bakjes potgrond gezet. Met het idee dat dat in de natuur ook zo gaat. En tot nu toe werkt het

De paprikazaadjes doen het daarentegen niet . Maar ik weet al niet meer wanneer ik die heb verzameld, kunnen al best oud zijn, kan het zijn dat het daardoor niet uitkomt? Of doen zaadjes uit een supermarkt-paprika gewoon niks?

• 9 maanden later ...
Geplaatst:

Even dit topic iets omhoog halen .

Van 19-1-2015 :

19012008509323801422831168.jpg

En van vandaag :

2015-02-01-1635821422831216.18

Het gaat dus goed met mijn zaailingen .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...