Ga naar inhoud

Hoe gaat het met je zaailingen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

5 februari bloemkool gezaaid. Ze deden het goed. Totdat ik ze was vergeten weer uit de donkere kamer te halen Note: het potje zit halfvol dus ze zijn 1,5 keer zo lang als je op de foto ziet

10978527_658973347546360_4425518393420789241_n.jpg?oh=6b031ffb42e5fd8328ebb8a79e862256&oe=554972D1

Ik hoop dat ze sterk genoeg zijn, morgen het potje aanvullen tot de rand! Of morgen meteen verspenen en dan tot bijna de blaadjes in de grond zetten?

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou gewoon tot de rand vullen Balto. Hier gaan de paprika's nu ook vlot. Bijna alle zaadjes beginnen te kiemen, alleen de chocolate blijft nog wat achter.

zaailingen28001424121473.png

aangepast door Gast
Geplaatst:

Foto's van mijn zaailingen. Het zijn allerlei groentes, 5 dagen geleden gezaaid.

Vooraan de radijs, ik wil er een paar lekker snel hebben.

IMG6170s53431424535572.jpg

Onder anderen: Sla gele gotte (vroege sla, tennisbal groot), Silene en Mibuna

IMG6169s82661424536762.jpg

Geplaatst:

Ben zeer tevreden. De tomaten komen goed op, de peperzaailingen zien er super uit, rabarber ontkiemt en de bloemzaden zijn ook enthousiast.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst: (aangepast)

Hier iets van de stand van zaken. Paprika en peper (boven), gezaaid op 19 januari. Ze worden straks verpot.

Onder mijn pepers, paprika's, tomaten en aubergines. Gezaaid op 15 februari. Ze steken allemaal hun kopjes op, ik hoop niet te ver.

Het ziet er wel indrukwekkend uit zo, vind ik.

Maar nu goed voor de kleintjes zorgen en hopen dat het verder goed gaat met ze. Hun voeding is al besteld bij Billie.

http://www.chillipeper.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=629

Dank voor de tip Erny.

DSC04056bew40061871424892413.jpg

aangepast door Gast

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Geplaatst:

De paprika's moeten hier nodig worden verspeend (heb alleen te weinig potgrond in huis). De preizaailingen beginnen hun 2 blaadje te vormen en te tomaten zijn net ontkiemd.

Geplaatst:

Het gaat goed. Te goed. Ik had bedacht als ik van elke peper en paprika soort nu zes zaadjes zaai, en van elke tomaat soort ( ik heb me kunnen inhouden tot 16 soorten) vier zaadjes zaai, dan heb ik straks leuk wat plantjes. De opkomst is 100%... dus zit ik met 64 tomatenzaailingen, 36 puntpakrika zaailingen, 36 blokpaprika zaailingen, en 64 peper zaailingen... En ik kan de plantjes niet weggooien! Ik ga maar eens een rondje doen in mijn omgeving wie er nog wat plantjes wil hebben straks, en ik zal een zwikkie doneren aan de vereniging, voor in de tuin van de voedselbank.

Geplaatst:

Koolrabi, jouw planten zien er mooi uit! Leuk om te zien.

Jorieke, bij mij komen er ook overal meerdere op. En dan is het toch moeilijk er eentje uit te halen en weg te gooien...

Suus76, wat veel heb je!

Ik ga een paar dagen weg. Hoe moet dat nu met de zaailingen. Ze staan buiten, maar haal ze 's nachts binnen bij nachtvorst, omdat sommigen niet tegen vorst kunnen. De komende dagen moet ik ze dus binnen zetten. En dan kunnen ze omhoog schieten.... Ik denk dat ik de kachel maar op 10 graden zet of zo, mits mijn man niet al te hard protesteert. Zal wel koud zijn als we weer terug komen, het duurt heel lang voor het huis een paar graden warmer is. Maar ja, alles voor de plantjes Hoewel...mogelijk wordt het niet kouder als een graad of 16, want ik woon op een flatje en de buren stoken gezellig mee. Laten we hopen dat ze niet teveel meestoken dit keer.

Geplaatst:

de prei zaailingen hebben een plensbui over zich heen gehad ..(als dah maar goe gaat)

2015022616482366411424965981.jpg

de peper's en paprika's gaan goed .. nog nie alles opgekomen nie

2015022616422933201424966002.jpg

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

Twee weken geleden allerlei zaad gezaaid van 2014, maar weinig komt op. Heb gisteren de restanten daarvan erbij gedaan, ik zie wel wat ervan komt. Bladgewassen zoals pluksla, botersla, rucola, bladmosterd etc. Vroeg genoeg om nog nieuw zaad te halen en te zaaien, zo nodig.

Geplaatst:

Pepers en paprika gaan goed maar langzaam. Ui en prei al weken geleden gezaaid doet helemaal niks Mijn eerste tomaat komt boven! Ook mijn ABC-kruid en 4 soorten basilicum. De sla is al een tijdje boven maar groeit niet, misschien heeft ie het te koud dus de zon moet maar gaan schijnen denk ik. Dille gaat goed en mijn bonte Melde komt ook op.

Geplaatst:

Heb begin februari planten gezaaid, die vorige jaar niet kiemde. Bijv hele zak (rond 10 zaden) aubergines: Turkish Orange, dat me echt niet lukte vorige seizoen (meerdere pogingen). En wat zie ik vandaag? Iets groens in de pot van die aubergine waarvoor ik eigenlijk helemaal geen ruimte heb

En ook vind ik raar dat een van mijn andere aubergines (gezaaid 16. februari) al 3cm lang is en alle andere (rond 7-8 potten) nog steeds weinig groen laten zien. Ik heb meerdere van hetzelfde ras, maar ja... Ik maak me al zorgen want sommige zijn voor de MTFD (misschien krijgen ze dan die Turkse als de andere het niet doen deze jaar :P)

Even een plaatje ook erbij: Egg_TrkOrng.jpg

Edit: Na dit plaatje hebben te zien will ik hem misschien wel hebben

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

de bosui-, prei-, en uizaailingen zijn misschien 1 mm dik, maar wel lang, ondanks dat ze koud en licht staan. Nu twijfel ik wat de volgende stap is; gewoon laten staan in de kwarkbakjes, dieper zetten op dezelfde plek of buiten in de volle grond

Geplaatst:

sugarsnap-0191871425562589.jpg

Zaterdag 21 februari voor het eerst van mijn leven aan het zaaien geslagen. Als leek op dit gebied natuurlijk

beginnersfouten gemaakt! Maar ik was super trots op mijn nieuwe zaden en de kweekbak + geperste grond van de

Action stonden al een paar dagen op mij te wachten in het hok.

sugarsnap-0291821425562590.jpg

Lekker warm voor het raam, laat het ontkiemen maar beginnen

sugarsnap-0427501425562590.jpg

Zes dagen later: Oeps, beginnersfout 1, geen rekening gehouden met kiemtijden Ach, al doende leert men toch?

Maar wel apetrots dat er überhaupt iets boven de grond kwam

sugarsnap-0665631425562591.jpg

Afgelopen maandag de broccoli en de sugarsnaps maar verspeend. Nu staan ze nog wel in het licht, maar

op een koude plaats. Vooral de Sugarsnaps doen het geweldig!!!

Geplaatst:

Ik vind ze zooooo leuk, die jonge okra's! Ik wist niet hoe kiemkrachtig het zaad nog was, dus meerdere in een potje gezaaid....nou, ze zijn allemaal opgekomen.Nu moet ik dus eigenlijk de sterkste laten staan en de rest weghalen. Maar zucht, ik kan dat nooit over mijn hart verkrijgen.....

IMG619821161425567812.JPG

IMG619950191425567813.JPG

IMG620480871425567814.JPG

Geplaatst:

2015-03-10-1973001426015935.36

Hier een aantal van mijn pepers. Ze zijn niet zo geel als op de foto maar hebben vandaag wel wat magnesium gekregen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...