HuubvG Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Ja vandaar 'bijna', er zitten bijna al vier blaadjes aan, ik zal nog even zolang wachten. Quote
Erny Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Zoveel mensen, zoveel manieren. Gangbaar is om ze na het eerste échte bladpaar te verspenen maar iemand op peperforum (met heel veel pepers) verspeent ze juist vóór die tijd... met veel succes dus ook. Quote
thea Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Ik ook na de kiemblaadjes gaan ze in een potje Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Stan Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Even een foto up-date van mijn zaailingen. Die staan nog niet eens in de grond maar, gaan wel straks(of eerder) tot het eerste bladpaar(zaadhulsje) de grond in. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Piroska Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Doperwt meikoningin, gezaaid op 18/1, foto is van 2 dagen geleden. Vandaag in de tuin gezet. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 nou, niet moeders mooiste, maar wie weet...lelijk in de luier, mooi in de sluier kurkuma worteltje in potgrond na een maand of 2 ze neemt al wat afstand van d'r mammie .... Quote
Valerie Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Afgelopen dinsdagavond gezaaid in zaaigrond met een beetje perliet. Alleen toen besproeid, verder met rust gelaten.Links Jalapeno rechts Paprika Sweet californian wonder. Vooral de Jalapeno doet het goed! Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Jizkaha Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Owja, ik wil ook even pronken met mijn baby's hoor De kardoentjes:En de mosterdbladjes:Zijn 't geen dotjes? Quote Zelluf doen
Eveline68 Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Naast de 5 prei zaadjes die op komen vanmorgen het eerste puntje van de eerste rode punt paprika gespot Quote
HuubvG Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Dit heb ik op 9 januari in de kas gezaaid en staat er nu zo bij: Spinazie, een maand erover gedaan tot hier. Dit wordt geen lekkere malse spinazie denk ik, dit groeit veel te langzaam. Rucola, het begin is er. Enne... Quote
harmony Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 6 januari 4 soorten pepers gezaaid. Na een week kiemden ze allemaal.Gisteren heb ik de grootste verspeend.De potjes staan op warmtematjes op de vensterbank op het zuiden. Quote
katrien888 Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Ziehier Bit, enkele van m'n 38 afrikaantjes die ik vanavond verspeend heb grtjs, katrien Quote
henkg Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Niet te vroeg voor Afrikaantjes? Die zijn absoluut niet winterhard. Ik zaai ze binnen pas midden / eind maart. Begin / midden mei zijn ze dan al 15 cm hoog. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
katrien888 Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Henkg, Ik verwacht geen strenge winter meer , maar die staan ook nog een tijdje binnen hoor ! grtjs,katrien Quote
Gast Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Het lijkt wel of de mijne een beetje stilstaan Quote
katrien888 Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Staan ze nog in zaaigrond Eefje? Met te verpotten in potgrond krijgen ze terug extra voeding... Quote
palmera Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 Ontkiemd: 2 puntpaprikas die 1 februari gezaaid waren, de viooltjes die ik 1 febr gezaaid heb komen op en al welgeteld 1 gerbera (22 jan gezaaid) Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 In januari in de kas gezaaid..iets van 8 januari?achtereenvolgend:St. Antoine saladeSpinazie van de Lidlraapsteeltjes En half januari direct in de koude kas gezaaid (hoera voor de tips in het topic: Wat kan je zaaien in januari etc....)Zomerprei... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gast Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Volgens mij gaat het wel goed met de rakkers. Quote
Boerjef Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 Dus als die gemiddeld nog 15-18 graden hebben staan ze warm genoeg? Of nog koeler?Die lamp is een simpele TL lamp - die hangt nu een 20-25 cm boven de grond. Nee, ik reageerde op boerjef. en vooral op haar/zijn zaailingen, die toch wel ruim doorgeschoten zijn, en naar de reden daarvan. Die zaailingen beginnen nu toch stilaan in actie te schieten. Een drietal heeft het (voortijdig) verspenen niet overleefd, de rest begint stilaan over de schok heen te geraken en heeft toch al een paar blaadjes extra geproduceerd. Natuurlijk net vlak nadat ik nieuwe zaadjes besteld had (omdat het niet goed zag komen ). De paprikas en spaanse pepers heb ik veel sneller uit de propagator gehaald en die staan er inderdaad een stuk steviger bij dan de tomaten. Weeral wat bijgeleerd Quote
beertjerinke Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 Mijn paprika en sla zaailingenEn een paar bakjes kruiden moeten nog kiemen Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
endetjes Geplaatst: 20 februari 2014 Geplaatst: 20 februari 2014 Mijn citroengras is opgekomen!Wat denken jullie......is dit goed (pot van 10 cm doorsnee) of moet het uitgedund worden. Ik weet niet zo goed hoe groot ieder plantje/polletje wordt! Quote
Eveline68 Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 Afgelopen weekend komkommer gezaaid van de action ... Er komen er al twee boven de grond Vorig jaar heeft het toch iets langer geduurd. Quote
Gast Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Mijn Courgettes, nu drie dagen ze gaan als de brandweer En nog een van mijn favoriete fotomodel Quote
methikal Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Goed om met mijn eerste bericht hier te starten met waar ik nu ben en dat is bij de opkomst van een aantal tomatenzaailingen, de Moneymaker en Gardeners Delight. Beiden kwamen snel op, resp. 6 en 5 dagen.Daarnaast nog wat paprika, pepers en andere tomatensoorten in het kweekbakje staan. De kweekbak staat op sleuven in het keukenblad waaronder een radiator zit, zodat de bak lekker verwarmd wordt en ze ook mooi voor het raam staan. Zaadomhulsel (?) blijft bij een aantal nog plakken. Ga ervan dat die binnen een paar dagen alsnog eraf vallen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.