Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik weet niet of ik hier in het juiste topic zit maar ga het er toch op wagen,

ik ben dus op zoek naar een serre (zelf bouwen of kopen),

nu heb ik op de website van de makro een serre gevonden voor €699 http://www.makroshop.be/nl/tuin/serre-orangerie/alu/RM_3285724/serre-uranus-257x383x246cm

maar onderaan bij accessoires staat "basis serre",

weet iemand wat er hiermee wordt bedoeld?

Mvg Tom

Geplaatst:

Ik denk dat ze met basis serre de fundering bedoelen

waar je je de kas kunt opzetten dat hij hoger van de grond komt en zo kunt verankeren tegen weg waaien

Mooie kas en niet duur denk ik

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

bedankt voor de snelle reacties, deze zal ik er dus bij moeten kopen.

nu nog een vrijgje, is het aan te raden om veiligheidsglas te nemen of volstaat het 3mm dik serreglas?

Mvg tom

Geplaatst:
is het aan te raden om veiligheidsglas te nemen of volstaat het 3mm dik serreglas?

Meestal is er nog een andere kwaliteit glas in prijs tussenin: namelijk 4 mm tuindersglas. Veiligheidsglas versplintert niet in scherven als het breekt. (Vergelijk een moderne auto-voorruit). Als het bovendien dikker is (en prijsverschil is geen probleem) zou ik dat kiezen. Is het beide 3 mm. dan zou ik het laten afhangen van de omstandigheden waar de kas komt. (Kinderen?) Als "gewoon" 3 mm glas zou breken is het overal voordelig te krijgen en te laten snijden in de goede maat en dat is wel makkelijk.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ik heb 3mm glas

Breekt gewoon in stukken

veiligheids glas wordt kleine deeltjes en is duurder

voor de kwaliteit van het kweken volgens mij geen verschil wel de prijs en breukverschil

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:
Ik heb 3mm glas

Breekt gewoon in stukken

veiligheids glas wordt kleine deeltjes en is duurder

voor de kwaliteit van het kweken volgens mij geen verschil wel de prijs en breukverschil

bij ons nemen ze voor het dakglas vaak veiligheidsglas met golfjes erin om het licht te verspreiden

voor de wanden gewoon glas

Geplaatst:
Dat ziet er inderdaad een goede serre uit, maar wat is nu het verschil met bvb deze:

http://www.makroshop.be/nl/tuin/serre-orangerie/alu/RM_2014506/serre-hobby-236x310x240cm-alu

Is het de moeite om te investeren in een 'professionele' serre? (wat is er dan professioneler aan dan de basisserre?)

voor zover ik kan zien is het enige verschil veiligheidsglad en beregningssysteem en de basis zit hier wel bij.

Geplaatst:

alvast bedankt voor de reacties,

ik ga eerst eens proberen uitrekenen hoeveel een serre zou kosten als ik ze zelf moet bouwen met hout,

maar ik denk als ik deze serre koop dat ik het dan toch gewoon bij serreglas zal houden.

mvg, tom

Geplaatst:

Hey Tom,

Ik denk dat je gaat duurder uitkomen met hout hoor.. + dat het hout met der tijd gaat rotten denk ik. Ik ben ook aan het kijken geweest om eentje te kopen in de makro maar dan ben ik op volgende site uitgekomen: www.mijnhobbyserre.be en hier was de prijs nog goedkoper + wachtijd om te leveren was niet zo lang. ( Ps. ik heb hier geen aandelen hoor )

Geplaatst:

Beertjerinneke heeft het eerste deel van haar antwoord goed: het is de horizontale aluminium (of stalen) balk, waar de lengte en de breedte van de kas op rust, genoemd: fundering.

Dan heeft Beertjerinke het over verankering, maar dat is hier echt wat anders. Verankeren is dat je de 'fundering' met verticale pennen in de grond vastzet.

Geplaatst:
Hey Tom,

Ik denk dat je gaat duurder uitkomen met hout hoor.. + dat het hout met der tijd gaat rotten denk ik. Ik ben ook aan het kijken geweest om eentje te kopen in de makro maar dan ben ik op volgende site uitgekomen: http://www.mijnhobbyserre.be en hier was de prijs nog goedkoper + wachtijd om te leveren was niet zo lang. ( Ps. ik heb hier geen aandelen hoor )

Bedankt voor deze tip, heb net een mail gestuurd naar mijnhobbyserre.be voor de brochure en prijslijst

Geplaatst:
Bedankt voor deze tip, heb net een mail gestuurd naar mijnhobbyserre.be voor de brochure en prijslijst

Zou je de brochure/prijslijst eens kunnen delen met ons aub?

Geplaatst: (aangepast)

heb net een mail met de brochure en prijslijst gekregen, maar hoe post ik pdf bestanden op het forum?

edit: aangezien ik niet vind hoe ik pdf bestanden op het forum kan posten kan je altijd een pm sturen met je emailadress dan mail ik deze door

Mvg, Tom

aangepast door Gast
Geplaatst:
Hey Tom,

Ik denk dat je gaat duurder uitkomen met hout hoor.. + dat het hout met der tijd gaat rotten denk ik. Ik ben ook aan het kijken geweest om eentje te kopen in de makro maar dan ben ik op volgende site uitgekomen: http://www.mijnhobbyserre.be en hier was de prijs nog goedkoper + wachtijd om te leveren was niet zo lang. ( Ps. ik heb hier geen aandelen hoor )

beste,

zou ik mogen vragen wat voor serre jij hebt gekocht (type, tuinbouwglas, ....) en wat de kwaliteit ervan is?

alvast bedankt, tom

Geplaatst:

Hey Tom,

Ik heb de Neptune 9900 gekocht, samen met de foundering en 2 automatische raamopeners. Ik heb de gewone tuindersglazen 3 mm genomen en ik vind de kwaliteit persoonlijk goed en stevig. Indien je wilt mag je altijd eens komen kijken ( stuur maar pb voor adres enzo)

Mvg

Geplaatst:

nu nog een vrijgje, is het aan te raden om veiligheidsglas te nemen of volstaat het 3mm dik serreglas?

Mvg tom

Bij hagelbuien (pingpongbal formaat) adviseer ik je dak minimaal 5mm float glas.

Schilder

Liever niet dan wel schoffelen

Geplaatst: (aangepast)

hey familymen,

sorry voor het late antwoord, druk op het werk

edit: die automatische raamopeneners, werken deze op een ingestelde binnentemperatuur of hoe werken deze?

ik ga eerst nog eens verder rondkijken waar ik "koopjes" kan doen, dus ik zal later nog laten weten om eens te komen kijken alvast bedankt voor het aanbod

grtz tom

aangepast door Gast
Geplaatst:

Mvg tom

Bij hagelbuien (pingpongbal formaat) adviseer ik je dak minimaal 5mm float glas.

Schilder

is het ook voldoende voor polycarbonaat van 4mm te gebruiken?

tom

Geplaatst:

Die raamopeners die werken op oliedruk. Op temperatuur dus, de olie zet uit en krimpt weer. Afhankelijk hoe sterk je de schroefdraad van het oliebuisje aandraait.

Ik heb hem zo staan dat ie rond de 22 gr. open gaat vanzelf.

Zij ook topics over trouwens.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...