Katja1604 Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 De titel zegt eigenlijk al genoeg, ik ben 'vergeten' om mijn bloembollen in de grond te stoppen, tulpen, krokussen en hyacinten.Aangezien het nu toch nog winter is geworden en er ook hier mu nachtvorst is, vroeg ik me af wat ik er het beste mee kan doen.Ik wil zo graag bloemen in de tuindeze lente!Ik heb nog geen bloembakken voor in de tuin, dus dat is geen optie. Quote
weknow Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Gewoon doen. Meeste zullen nog wel bloeien. Niet planten betekent sowieso dat je ze kunt weggooien. Volgend najaar zijn ze niet meer goed. Ik denk dat het nog mooi wordt Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Katja1604 Geplaatst: 29 januari 2014 Auteur Geplaatst: 29 januari 2014 Mooi! Bedankt voor je reactie.Ik hoorde dat volgende week waarschijnlijk geen nachtvorst meer is.No even wachten tot volgende week?Wat is wijsheid? Quote
weknow Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Zo gauw de grond het toelaat. Vorst is geen probleem, zolang je grond niet echt bevroren is. Alleen zorgen dat ze in wat rulle grond staan op de nodige diepte en niet zwemmen in de modder. Anders gaan ze rotten in plaats van groeien. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Katja1604 Geplaatst: 29 januari 2014 Auteur Geplaatst: 29 januari 2014 Oke.Nogmaals mijn dank, hoop dit jaar een mooie bos tulpen in huis te kunnen zetten. Quote
dennislp Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Als je de tulpen niet buiten laat staan maar kweekt om in huis te zetten, wellicht is het dan een idee om de bollen in een pot te stoppen en die bijvoorbeeld in een schuur of zoiets te zetten. Uiteindelijk zullen ze wel meer licht nodig hebben, maar als het net wat warmer is dan buiten zal het wortelen en uitlopen van de bol toch sneller gaan. Zo kan je je achterstand nog een beetje inhalen Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.