Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou , De droger is gearriveerd en mijn nieuwe appelschiller ook dus nu gaat het gebeuren.DSC0279441701389353863.JPG

DSC0279389391389353871.JPG

Ik heb er al een appeltje mee geschild het is een wonderlijk ding

DSC0279597041389353879.JPG

Straks maar eens een hoop appels schillen voor de droger

Het schillen

DSC0280044521389358305.JPG

Dan krijg je dit

DSC0280431801389358313.JPG

En dan blijft dit over

DSC0280647481389358321.JPG

Toedeloe!!! appeltjes tot morgenDSC0280581251389358410.JPG

Geplaatst:

Die schiller is een perfect ding schilt snijd schijfjes en haalt gelijk het klokhuis eruit, De droger zit nu vol en zou volgens het boekje 8 uur moeten drogen op 45 graden celcius is dat eigenlijk 110 fharenheit? ga eens ff googgelen

Geplaatst:

Oh, ik ben nu ook appels aan het drogen en ik heb op verschillende plekken gelezen dat het tussen de 55 en de 60 graden celsius zou moeten....

Het zal wel niet veel uitmaken zolang je goed in de gaten houdt of ze droog genoeg zijn. (Een aantal stukjes in je hand samenknijpen, als ze makkelijk weer van elkaar loskomen zijn ze droog genoeg)

Ik heb ook zo'n appelschiller besteld, ik wilde toch nog wat extra zeven bestellen.

Geplaatst:

Ik zag trouwens op je foto dat het begin en eind van de schijfjes zo nu en dan op elkaar liggen, kijk uit hoor, want op die plekken droogt het veel langzamer en heb je misschien niet genoeg aan 8 uur...

Geplaatst:

Ik heb ze al van elkaar gehaald,Bedankt voor de oplettendheid.

Die schiller ga je echt lol aan hebben

Geplaatst:

Wat een geweldig handig apparaatje die appelschiller! Ik vond het gewoon jammer dat mijn zak met appelen op was! Je kan trouwens heel makkelijk met een wasknijper het mes beschermen, of liever gezegd, jezelf tegen het mes

Ik heb nu ook bananenschijfjes met cocosrasp in de droger zitten, het ruikt heerlijk!

Heb jij je droger al Hacatta?

Geplaatst:

Helaas niet levertijd was 2 weken.

Nog niks gehoord.

Maar wat voor merk heb jij?

Ik heb nu een goedkope besteld maar als het me bevalt wil ik vokr een grotere en beter gaan.

Die van jouw is precies wat ik graag wil.

Daar kan je toch ook van die soort fruit reepj

es maaken?

Geplaatst:

Bedoel je dit?

DSC0280820231389559309.JPG

Was eerst een bakje aardbeien,Het is nu droog en ik heb het opgerold en er plakjes van gesneden .

Lekker aardbeien snoepje

Geplaatst:

Ja, dat moet wel op een soort siliconen-inlegvellen. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ga dat zeker gauw een keer proberen. Het is natuurlijk eigenlijk helemaal het verkeerde seizoen om met drogen te beginnen, alles is nu hartstikke duur!

Nou ja, ik wil in ieder geval wel van alles een beetje uitproberen, dan weet ik van de zomer precies hoe het het beste kan en kan ik helemaal losgaan!

Geplaatst:
Dat ziet er goed uit zeg! Hoe lang heb je het laten drogen, en op welke temperatuur?

Is het nog plakkerig of helemaal droog?

Op 65 graden 7 uur en dan is het een beetje rubber achtig

Geplaatst:

Ik las net op de amerikaanse site van foodsaver dat ze een assecoire hebben die toch de Mason potten vacuum kan tekken, ik dacht dat je ze alleen vacuum kon krijgen met inmaken. Sorry, Hacatta, jij had gelijk. Helaas kan je het hulpstuk niet in nederland krijgen, voor zover ik kan vinden, en de amerikaanse site verstuurd niet buiten de US.

Geplaatst:
http://www.ebay.com/itm/200x-100cc-3g-Oxygen-Absorber-Packets-Dehydrated-Dried-Food-Storage-Bag-/281042266080?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item416f6ca7e0

Duurt 3 weken voor het hier is maar goedkoper kan niet ook al maak je het zelf geloof ik.

Wel een goed idee,ook al gebruik je de pot af en toe ,dan is het nog steeds aardig houdbaar.

Het word gemaakt van een soort ijzer roest als ik het goed leest,en in verpakkingen kom je ze ook regelmatig tegen.

Ik heb ze binnen! Het duurde maar 1,5 week! Het komt mooi uit want ik heb vandaag gember gedroogd, en ik heb geen kleine potjes die ik vacuum kan zuigen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:
http://www.allpax.de/product_info.php/info/p9930_NEU--Vakuumiergeraet-F-110.

Ik vind het niet erg om wat meer voor zo'n apperaat te moeten betalen maar de prijs van de zakken zijn zo duur van de anderen.

Ik heb de zakken en rollen binnen, en ze werken prima met mijn Foodsaver, het zijn mooie stevige zakken met wafelstructuur. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat er 17 euro verzendkosten bijkomen. Je moet dus wel gelijk een flinke voorraad bestellen wil het voordeliger zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...