Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2014)

Erny

Aanbevolen berichten

Ik heb al een deel van mijn zaad binnen (v/d wal, supersnelle levering!) en ik heb Paprika Sweet californian wonder en Jalapeno (mexicaanse pepers) binnen in een kasje gezaaid.

Ik heb ook zaad van Snackkomkommer picarino f1 hybr. binnen maar daarop staat dat het voor de professionele kweker is. Dit is mijn eerste jaar dus dat durf ik eigenlijk niet aan. Wat is een makkelijker ras? De marketmore? De crystal lemon?

Voedselkollektief Almere

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 x Bonsai gezaaid, ooit moeten het bonsai boompjes worden ).

En ook nog cactus gezaaid, geen idee of er ook maar iets opkomt ik heb het nooit eerder geprobeerd.

Hier iemand ervaring met 1 of beide?

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de moestuin: erwten en reukerwt Lilac riple

citroenbasilicum

sla 'Little gem'

sla 'Tasty en Tender'

aardbeisla

Voor de siertuin: Salvia farinacea

Lichtblauwe en blauwe Delphiniums

Campanula trachelium 'Bernice'

Aquilegia 'Kristall'

Tagetes erecta 'Nana'

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pootaardappels en pootuien gaan halen in het Vlaams zaadhuis.

Pootaardappels staat nu in de hal aan het raam om te voorkiemen (daar is het iets koeler).

De pootajuien nog even in de kelder, het is nog te nat en te koud, misschien eind februari de grond in, we zien wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijm, en peterselie zijn al mooi opgekomen en vandaag heb ik dille en bieslook gezaaid. Natuurlijk alles lekker binnen nog. De peulen en staan buiten al flink te groeien en krijgen morgen hun definitieve standplaats. Ook de spinazie komt al aardig op zag ik net in de tuin. Morgen wortel zaaien!

Verder staan binnen al groot te groeien: 5 soorten tomaten, 5 soorten paprika's, aubergine, 3 soorten peper, bloemkool en kropsla.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier begint het ook al wat krap te worden qua ruimte. Gelukkig heb ik veel vensterbanken

Vandaag rucola, verbena, brave hendrik, komatsuna en sequioa gezaaid.

Die laatste is een experiment. Zaadjes uit een sequioa-appel gepeuterd, laten drogen, 2 weken kou laten lijden in de frigo en dan nu de grond in. Ik ben heel benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...