Valerie Geplaatst: 4 februari 2014 Share Geplaatst: 4 februari 2014 Ik heb al een deel van mijn zaad binnen (v/d wal, supersnelle levering!) en ik heb Paprika Sweet californian wonder en Jalapeno (mexicaanse pepers) binnen in een kasje gezaaid.Ik heb ook zaad van Snackkomkommer picarino f1 hybr. binnen maar daarop staat dat het voor de professionele kweker is. Dit is mijn eerste jaar dus dat durf ik eigenlijk niet aan. Wat is een makkelijker ras? De marketmore? De crystal lemon? Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 4 februari 2014 Share Geplaatst: 4 februari 2014 sla Antoine, Thaise basilicum, Mexicaanse dragon.Leuk de St. Antoine! In mijn kas staat hij al boven de grond...Ik heb rucola gezaaid in de kas, en in de tuin in potjes gestopt kleine plantjes van vrouwenmantel en St. Janskruid.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piroska Geplaatst: 4 februari 2014 Share Geplaatst: 4 februari 2014 Ik ben er benieuwd naar!, als hij op is mag hij ook in de kas, maar die is nog niet af.. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
malouis Geplaatst: 4 februari 2014 Share Geplaatst: 4 februari 2014 Stevia en 6 pepersoorten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 5 februari 2014 Share Geplaatst: 5 februari 2014 Pepers en paprika's gezaaid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 5 februari 2014 Share Geplaatst: 5 februari 2014 Chinese bieslook, voorlopig binnen, in 4 x P9 potjes. Voor de MTFD export, en voor mezelf. Beetje vroeg, maar ik hoop zo op 20 april fatsoenlijke polletjes te hebben.Nu "zaairust". Volgenden (oa tomaten) pas op 13 en 20 maart. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Connie Geplaatst: 5 februari 2014 Share Geplaatst: 5 februari 2014 2 x Bonsai gezaaid, ooit moeten het bonsai boompjes worden ).En ook nog cactus gezaaid, geen idee of er ook maar iets opkomt ik heb het nooit eerder geprobeerd.Hier iemand ervaring met 1 of beide? Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Limoen Geplaatst: 5 februari 2014 Share Geplaatst: 5 februari 2014 Beetje off topic; connie zijn het de bonsaizaadjes van de action? Ik ben erg benieuwd wat die gaan doen! Ontopic: hongaarse paprika en een blokpaprika Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Connie Geplaatst: 5 februari 2014 Share Geplaatst: 5 februari 2014 Klopt Limoen van de Action Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
annemiek123 Geplaatst: 6 februari 2014 Share Geplaatst: 6 februari 2014 vandaag is het vruchtdag...dus de paprikas aan de beurt : Doe Hill, Lipstick, Lilac Bell en zoete punt. Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mari Geplaatst: 6 februari 2014 Share Geplaatst: 6 februari 2014 Voor de moestuin: erwten en reukerwt Lilac riple citroenbasilicum sla 'Little gem' sla 'Tasty en Tender' aardbeisla Voor de siertuin: Salvia farinacea Lichtblauwe en blauwe Delphiniums Campanula trachelium 'Bernice' Aquilegia 'Kristall' Tagetes erecta 'Nana' Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tds Geplaatst: 7 februari 2014 Share Geplaatst: 7 februari 2014 De pootaardappels en pootuien gaan halen in het Vlaams zaadhuis.Pootaardappels staat nu in de hal aan het raam om te voorkiemen (daar is het iets koeler).De pootajuien nog even in de kelder, het is nog te nat en te koud, misschien eind februari de grond in, we zien wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
D_SDennis Geplaatst: 7 februari 2014 Share Geplaatst: 7 februari 2014 Hier ook vandaag de poters in trays gedaan om te voorkiemen. Als het weer zo blijft, gaan die er aan het eind van de eerste week van maart in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kiekenboerinneke Geplaatst: 8 februari 2014 Share Geplaatst: 8 februari 2014 Ik heb al poters met scheuten... ik denk dat die er dit weekend nog in gaan... Voor de rest is het wachten tot mijn bestelling geleverd is. ( staat nog "in behandeling" )Iemand ervaring met een paarse Bergerac truffelaardappel? ( smaak ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 8 februari 2014 Share Geplaatst: 8 februari 2014 Compost ingefreezd in de nieuwe serre (kas), 16 kruiwagens, de grond ziet nu een beetje zwarter.Dat komt nog wel goed denk ik. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Missmass Geplaatst: 9 februari 2014 Share Geplaatst: 9 februari 2014 De tijm, en peterselie zijn al mooi opgekomen en vandaag heb ik dille en bieslook gezaaid. Natuurlijk alles lekker binnen nog. De peulen en staan buiten al flink te groeien en krijgen morgen hun definitieve standplaats. Ook de spinazie komt al aardig op zag ik net in de tuin. Morgen wortel zaaien! Verder staan binnen al groot te groeien: 5 soorten tomaten, 5 soorten paprika's, aubergine, 3 soorten peper, bloemkool en kropsla. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 9 februari 2014 Share Geplaatst: 9 februari 2014 Basilicum, rode kool, spitskool, 2 soorten sla, andijvie, rode bietjes en puntpaprika, de hele vensterbank staat vol Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jizkaha Geplaatst: 9 februari 2014 Share Geplaatst: 9 februari 2014 Hier begint het ook al wat krap te worden qua ruimte. Gelukkig heb ik veel vensterbanken Vandaag rucola, verbena, brave hendrik, komatsuna en sequioa gezaaid.Die laatste is een experiment. Zaadjes uit een sequioa-appel gepeuterd, laten drogen, 2 weken kou laten lijden in de frigo en dan nu de grond in. Ik ben heel benieuwd... Quote Zelluf doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Estemy Geplaatst: 10 februari 2014 Share Geplaatst: 10 februari 2014 2 soorten paprikas (gewoone en punt)chilli (daar sinds 1 februari) - Golden Cayennekoriander (al Zaterdag)asperges (al 1 week geleden)uienaubergineselderijbrandnetel (1 week geleden)etc Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mari Geplaatst: 10 februari 2014 Share Geplaatst: 10 februari 2014 pootaardappelen in bakjes gelegd om te kiemen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eveline68 Geplaatst: 10 februari 2014 Share Geplaatst: 10 februari 2014 150 afrikaantjes gezaaid een voor een, allemaal apart pfff, kreeg op een gegeven moment gewoon last van mijn rug.....en gelukkig was het wind stil Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
katrien888 Geplaatst: 10 februari 2014 Share Geplaatst: 10 februari 2014 Ziehier Bit, enkele van m'n 38 afrikaantjes die ik vanavond verspeend heb grtjs, katrien Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 11 februari 2014 Share Geplaatst: 11 februari 2014 150; 38 Afrikaantjes, nu al gezaaid. Lijkt me erg vroeg.Die dingen zijn toch enorm gevoelig voor (nacht)vorst?Vorig jaar heb ik ze binnen op 1 april gezaaid, tbv plaatsing in de volle grond. Op 4 mei waren ze al ruim 10 cm hoog. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
prettig gestoord Geplaatst: 11 februari 2014 Share Geplaatst: 11 februari 2014 Rode en witte kool, broccoli, bloemkool, paarse van scicili bloemkool en torentjes bloemkool. Verder een tweede lading gele paprika's om toch een beetje spreiding in de oogst te hebben straks.De winterprei ook maar geljk gezaaid. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 11 februari 2014 Share Geplaatst: 11 februari 2014 Bloemkool, spitskool en kropsla (zomerkoning(in?) 3) in de onverwarmde kas (potjes), en puntpaprika en paprika 'Oda' en aubergine 'pumpkin on a stick' in een kasje die binnen komt te staan. Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.