Bit Geplaatst: 12 januari 2014 Share Geplaatst: 12 januari 2014 24 soortjes Erny ? Dan ben je ons eigenlijk wél verplicht om als ze straks net boven staan, even een foto te zetten van al die bakjes. Tsss. 3 a 4 maanden je hele huis vol zaailingen. Hoe gek kun je zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Limoen Geplaatst: 12 januari 2014 Share Geplaatst: 12 januari 2014 De wedstrijdprei gezaaid en een paar pepersoortjes; het nieuwe moestuinseizoen is weer begonnen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
annemiek123 Geplaatst: 12 januari 2014 Share Geplaatst: 12 januari 2014 zomerprei, citroenbasilium binnen, en wat veldsla in de kas Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 12 januari 2014 Auteur Share Geplaatst: 12 januari 2014 Nou Bit, in ieder geval iéts minder gek als vorig jaar... Toen waren het er p.o. veel meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 12 januari 2014 Share Geplaatst: 12 januari 2014 En met het zaaien van de pepers is het seizoen voor mij echt begonnen.Gezaaid:Prairie Fire / Numex Twilight / Chinese 5 Color / Yellow PointyAji Blanco Cristal / Cayenne / Hongaar / Jalapeno JaloroBlack Pearl / Black Scorpion Tongue / Pimenta da Neyde / ChupetinhoHurrikan / Sepia Serpent F3 / Aji Habanero / Manzano OrangePoinsettia / Pimiento de Padron / Checkoslovakian Black / RawitJalapeno Chichimeca / Purple Tiger / Jalapeno Purple / Piment d'Espelette Wouw je wou minder peper's??????????????? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 12 januari 2014 Auteur Share Geplaatst: 12 januari 2014 Vorig jaar minstens 180 plantjes... in totaal al dan niet met elkaar in potjes. Groot deel is verschonken... Dus niet minder soorten maar wel minder plantjes... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piroska Geplaatst: 12 januari 2014 Share Geplaatst: 12 januari 2014 Ik ben vandaag ook voor de pepers/paprikas gegaan, vorige maand al enkele gezaaid en nu vanavond: Hungarian wax, mme Jeanette, bishops crown, Jolokia, black peru, een naamloos Hongaars zoet pepertje, hot cayenne, gele habanero, chilaca, black pearl, numex centennial, yatsufusa, chiltepin, cseresznye rood, cseresznye geel, en een tomaatpaprika. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
katrien888 Geplaatst: 12 januari 2014 Share Geplaatst: 12 januari 2014 Voila, alles in gereedheid gebracht....en het zaaiseizoen is hier ook van start gegaan Het is het eerste jaar dat we (m'n zoon Dylan en ik) zo vroeg beginnen te zaaien, ('t is tenslotte nog maar ons 2de moestuinseizoen)....omdat het nog een beetje afwachten is of het gaat lukken of niet, hebben we van de meeste soorten maar een 4-tal zaadjes gezaaid, mocht het mislukken dan beginnen we opnieuw en lukt het wel dan kunnen we er nog steeds bij zaaien Wat Dylan gezaaid heeft:- paprika- peper- paarse aubergine- witte aubergine- savooikool- komkommer- petenero- orange bell- preikiemen- broccoliekiemen en ik heb dit gezaaid:- paprika- sla- selder- rode ui- zomerprei- tuinkers dit is het resultaat, staat nu nog in de living tot de eerste sprietjes bovenkomen en dan verhuizen ze naar de vensterbank in de bureau! grtjs,katrien Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 13 januari 2014 Share Geplaatst: 13 januari 2014 Echalion figaro..dit is een ui-grote sjalot, of een langwerpige ui zo je wilt. Met de smaak van een sjalot. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 13 januari 2014 Share Geplaatst: 13 januari 2014 ik heb vanmiddag stengeluien/bosuien gezaaid, de White Lisbon en de Ichikura. Ben benieuwd Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 14 januari 2014 Share Geplaatst: 14 januari 2014 Gezaaid vandaag ( binnen) : gele en groene peultjes, ananaskers en zomerprei. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
beertjerinke Geplaatst: 14 januari 2014 Share Geplaatst: 14 januari 2014 Sla voorgezaaid om straks in de kas uit te planten Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 14 januari 2014 Share Geplaatst: 14 januari 2014 En met het zaaien van de pepers is het seizoen voor mij echt begonnen.Gezaaid:Prairie Fire / Numex Twilight / Chinese 5 Color / Yellow PointyAji Blanco Cristal / Cayenne / Hongaar / Jalapeno JaloroBlack Pearl / Black Scorpion Tongue / Pimenta da Neyde / ChupetinhoHurrikan / Sepia Serpent F3 / Aji Habanero / Manzano OrangePoinsettia / Pimiento de Padron / Checkoslovakian Black / RawitJalapeno Chichimeca / Purple Tiger / Jalapeno Purple / Piment d'Espelette Erny waar zaai je dat buiten? Nee Oeps ik zie het al staat keurig binnen Maar als ik dit alles lees ben ik dan laat of hebben jullie allemaal het voorjaar in de bol Ik heb hier een zakje brunswijker zaai ui op het zakje staat eind Febr maar kunnen die nu al in de koude kas dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 14 januari 2014 Share Geplaatst: 14 januari 2014 nu of in febr pepers zaaien Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 14 januari 2014 Auteur Share Geplaatst: 14 januari 2014 Ik gebruik warmtematjes en TLbalkjes voor verwarming en licht zodat ik ze nu kan zaaien en opkweken. Zonder die dingen zou ik ook nog een maand hebben gewacht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
katrien888 Geplaatst: 14 januari 2014 Share Geplaatst: 14 januari 2014 Erny, dit is inderdaad een ideale voorsprong als je ze extra warm en veel licht kunt bezorgen Eefje, 'k denk dat we hier met velen het voorjaar in de bol hebben , maar als 't lukt, zoveel te beter hé! Daarmee dat ik maar héél kleine porties zaai, want mocht het mislukken dan kan ik nog opnieuw beginnen en ben ik nóg op tijd Hier staat alles gewoon binnen, zeker nog niet buiten! Thea, wij doen het allebei, nu én in februari pepers zaaien grtjs,Katrien Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 14 januari 2014 Share Geplaatst: 14 januari 2014 Ben al wel voorzichtig bezig op mijn vensterbank met wat pepers en wat kruiden, Door deze buiten temperaturen begint het toch wel te kriebelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje Geplaatst: 14 januari 2014 Share Geplaatst: 14 januari 2014 in die Beschränkung zeigt sich die Meister!sprak de greet vol beheersing! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 14 januari 2014 Share Geplaatst: 14 januari 2014 Als je een groot raam op het zuiden heb,ben je bevoorrecht.Wij hebben ons huis zo gebouwd een serre op het zuiden met alleen raam Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 14 januari 2014 Share Geplaatst: 14 januari 2014 Drie soorten sla, ijsbergsla en bloemkool voorgezaaid, komen later op 'hot bed' in de kas. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 15 januari 2014 Share Geplaatst: 15 januari 2014 Berichten over een hotbed/broeikuil verplaatst naar: hot-bed-broeikuil-in-serre-kas-t12107.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bart646 Geplaatst: 17 januari 2014 Share Geplaatst: 17 januari 2014 straks pompoen zaaien en op kweeken. verder druk met enten van fruitbomen en nuts Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 17 januari 2014 Share Geplaatst: 17 januari 2014 Eigen prei. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piroska Geplaatst: 17 januari 2014 Share Geplaatst: 17 januari 2014 3 soortjes aubergine... waaronder de zaadjes van mijn eigen aubergine van 2 kilo van afgelopen jaar.ook nog japanese pickling en een griekse soort Tsakoniki. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sovreze Geplaatst: 19 januari 2014 Share Geplaatst: 19 januari 2014 Pepers, paprika's en wat pluksla/rode sla en botersla. Verder de zomerprei in diepe bakjes. De eerste 8 tuinbonen gelegd om te kijken of het zaad nog kiemt. Verder zelfde met spitskool, rode kool en broccoli. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.