aalterse-willy Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Op een zakje zaad lees ik dat de bloemkool Fremont van Sluis Garden geschikt zou zijn om in te vriezen, zie hier;https://www.gardenseeds.nl/product/bloemkool_fremont_f1/ Heeft soms iemand ervaring met het invriezen van deze bloemkool? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
LeonieZ Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Geen ervaring met die specifieke bloemkool maar ik kan je wel vertellen dat ik geen fan ben van bloemkool uit de vriezer. Wordt veelste zacht voor mijn smaak. Quote In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.~Douglas Adams~
appelsientje 60 Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Het kan goed hoor je moet de bloemkool opzetten met niet te veel water en zout.En maar heel kort koken en daarna meteen opdienen, dus niet nog ff in het water laten staan want dan gaart ie nog na. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
HuubvG Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Goed blancheren voor het invriezen, je houden aan de blancheertijd en direct daarna afkoelen in koud water. Dan droog deppen en invriezen met de vriezer van te voren op de invries-stand gezet, =< -24° C Uit de vriezer: eerst water op zetten en de bloemkool direct uit de vriezer daarin doen als het kookt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.