Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Chineese kool kweken

dennis/tanja

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...

Tja, bij de één lukt het, bij de andere niet. De eerste zaai van dit jaar is ook niet gelukt, simpelweg omdat het te warm en te droog was deze zomer. Ze schieten dan gelijk in bloei. De planten die ik vanaf augustus/september gezaaid heb zijn allemaal uitgekomen en trotseren momenteel het stormachtige weer. Gewoon proberen zou ik zeggen, zolang ze niet te warm of te droog komen te staan. Of ze lukken of niet, een mislukking is ook een wijze levensles

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit jaar ook Chinese kool opgetrokken uit zaad.

Is erg goed meegevallen, mooie grote kolen en erg vast zoals je ze ook in de winkel koopt.

Hier in Corsica hebben ze geen last van de warmte, dus dat zou in B/NL toch ook geen probleem mogen zijn.

Het is wel een lange teelt, uiteindelijk hebben we de kolen mid-september geoogst en ingevroren voor de winterwokjes…

We hebben weinig slakken hier, maar als ze er zijn hebben ze wel een voorliefde voor de Chinese kool. De buitenste bladeren hebben we dus wel moeten verwijderen…

Weet niet welke variëteit het was, zal eens op het zaadpakje kijken en dan post ik het hier wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik teel jarenlang chinese kool als nateelt, maar ik krijg de groei er niet in, terwijl ik volgens het boekje bemest. Waarschijnlijk zit het probleem in de hoge kalkbehoefte van het gewas. KAS en vinassekali 2/10/20 naar behoeft behoort te voldoen? Waarschijnlijk werkt KAS en thomaskali als algemene bemesting beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...