aalterse-willy Geplaatst: 1 december 2014 Share Geplaatst: 1 december 2014 Persoonlijk vind ik de schuifdeuren het gemakkelijkst, geen plaatsverlies om ze open te laten draaien en hun gewicht wringt ook niet op het geraamte van de kas als ze geopend worden.Ook dicht waaien kunnen ze niet.Heel gemakkelijk te plaatsen ook met die Gamma railtjes en wieltjes. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Freya Geplaatst: 2 december 2014 Share Geplaatst: 2 december 2014 Ja, schuifdeuren zijn zeker heel handig. Maar helaas hadden wij daar door het schuine dak geen plaats voor om het mooi en stevig te laten verlopen.Moet zeggen dat er door de (lichtelijk-over-gedimensioneerde) deurbeugels geen centje pijn is met openen en sluiten. Er moet alleen nog een inleg balk op de voorkant om de deuren dicht te houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jane Doe Geplaatst: 2 december 2014 Share Geplaatst: 2 december 2014 Leuk om te zien hoe handig jullie zijn met doe het zelf, mooie kassen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gertve Geplaatst: 11 oktober 2015 Share Geplaatst: 11 oktober 2015 goedmiddag, willen jullie mij de plannen van de tuinkassen door mailen.mijn eigen kas is aan vervanging toe.alvast bedankt. gr, Gert Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dolf Bakker Geplaatst: 9 april 2016 Share Geplaatst: 9 april 2016 Hallo Luc,Kun je mij de bouwtekeningen van de kas toesturen.Ik ben sinds twee weken geleden lid van een volkstuinvereniging.Ik wil graag eens bekijken of het maken van een eigen kas een haalbare kaart is. Groet,Dolf Bakker Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 11 april 2016 Share Geplaatst: 11 april 2016 Zal eens een paar foto's maken en de maten doorsturen ook.Het hout komt van planken welke hier nog lagen voor brandhout en de plastic komt van Heuvelfolie. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 11 april 2016 Share Geplaatst: 11 april 2016 Mijn kas is 3,5 m breed en 8,5 m lang. de vrije ruimte onder de spanten is 1,8 m, hoog genoeg voor mij. vooraanzicht met schuifdeur zijaanzicht Versterking met 6 mm plaat on alle hoeken. Ondersteuning van de nok Versteviging in de hoeken tegen de winddruk Zicht op alle spanten aotomatisch openend raam Enne, zo handig ben ik niet met die handy hé want ik krijg de fotos niet goed geplaatst. (foto's rechtop gezet door Jorieke )Op pagina 6 en 7 staat alles mooi uitgelijnd, die fotos waren met de canon genomen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
netje Geplaatst: 15 augustus 2016 Share Geplaatst: 15 augustus 2016 Hallo,ik wil zelf een kas gaan bouwen en kwam jullie ontwerp hier tegen. Het lijkt me een mooie kas. Zou iemand mij het ontwerp kunnen sturen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jey.nl Geplaatst: 7 september 2016 Share Geplaatst: 7 september 2016 leuke ontwerp plan! Quote bezoek ook eens http://www.jey.nl doe-het-zelf blog Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zedelgem Geplaatst: 5 november 2016 Share Geplaatst: 5 november 2016 Best Luc Ik heb een drietal jaar geleden een moestuin aangelegd, en nu wens ik zelf een houten tuinkas te bouwen. Ik ben geïnteresseerd in het ontwerp nr 1.Kan je mij dan ook een plan digitaal doorsturen. met vriendelijke groeten ZedelgemIk ben pas geregistreerd onder de naam zedelgem. Mod edit: email adres verwijderd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 5 november 2016 Share Geplaatst: 5 november 2016 LucV, de vader van dit forum, is nu al drie jaar geleden teruggetreden (zijn keuze). Je zult het moeten doen met de info in dit topic, en andere topics.Ik heb je email adres verwijderd: we proberen zoveel mogelijk ieders privacy te waarborgen.Verder: welkom op dit forum. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
49potager Geplaatst: 26 december 2016 Share Geplaatst: 26 december 2016 Ik heb mij vanmiddag aangemeld op dit moestuin forum en het lijkt mij leuk om ervaringen te delen m.b.t. het tuinieren. Jl maart ben ik samen met mijn man geëmigreerd naar Frankrijk ( Dordogne) en door de enorme tuin heb ik een aardig formaat moestuin kunnen realiseren. Het eerste seizoen viel niet tegen. De vrieskist zit redelijk gevuld met sperzie en tuinbonen, doperwten, rode bieten, wortelen. Waar ik naar op zoek ben is het type tuinkas in een punt gebouwd nummer 4. De tekening ervan staat onder het ontwerp perspective. Wie zou mij aan deze bouwtekening kunnen helpen? Het plaatje heb ik wel bewaard maar dat is te beperkt zonder een gebruiksaanwijzing en materiaal voorkeur. Er zijn genoeg tuinkassen te koop maar het lijkt mij geweldig om dit model te maken. In november zijn 50 knoflook teentjes de grond in gegaan, staan nu 10 cm boven de grond, op advies van een aardige dorpsgenoot ook de doperwten en tuinbonen gezaaid.. Ik moet wennen aan de andere periodes van poten en zaaien. Geniet van alles en iedereen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kibas Geplaatst: 9 juni 2017 Share Geplaatst: 9 juni 2017 Mijn man heeft zelf een tunnelkas gebouwd, zie blog/Kibas/index_b-6829.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
CarlaH Geplaatst: 5 juli 2018 Share Geplaatst: 5 juli 2018 Hallo Luc,graag zou ik het bouwplan ontvangen van tuinkas 1.Mvg Carla Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 16 augustus 2018 Share Geplaatst: 16 augustus 2018 Mijn kas is nu goed vijf jaar oud en doet het nog prima.Alleen wat verzakkingen omdat ik eerst die bomen en struiken had weggehaald en daar diepe putten voor gegraven had.Heb ze al een keer afgewassen met zuiver water en zachte borstel.Wat men zelf doet kan dus ook goed zijn. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Valentina Geplaatst: 23 december 2018 Share Geplaatst: 23 december 2018 Zou je ons ook een ontwerp kunnen toesturen. Wij zijn van plan om onze oude kas te vervangen voor een nieuwe houten kas. De oude is ongeveer 4 x 7 m.Vriendelijke groetJoke Valentien Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 24 december 2018 Share Geplaatst: 24 december 2018 LucV, de vader van dit forum, is nu al vijf jaar geleden teruggetreden (zijn keuze). Je zult het moeten doen met de info in dit topic, en andere topics.Verder: welkom op dit forum. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Saalk86 Geplaatst: 4 juni 2019 Share Geplaatst: 4 juni 2019 Hier nog even een linkje naar een andere DIY kas:Foto’s: zelf-tuinkas-bouwen-meedenken-graag-t22192-10.html#p400502 Uitleg: zelf-tuinkas-bouwen-meedenken-graag-t22192-20.html#p400621 Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arno_77 Geplaatst: 21 mei 2021 Share Geplaatst: 21 mei 2021 Hallo! Ik ben op zoek naar een bouwtekening voor een ouderwetse ijzeren/stalen kniekas (druivenkas). Heeft iemand of weet iemand hoe je aan zo’n bouwtekening kan komen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
redzebra Geplaatst: 21 mei 2021 Share Geplaatst: 21 mei 2021 (aangepast) Je bedoelt zo'n oude met stalen/ijzeren profielen. Bouwtekening zal moeilijk zijn dat zijn echt oude kassen, renovatie kost stukken van mensen. o.a. hier doen ze restauratie https://www.area08.nl/portfolio/westlandse-kniekas-te-leeuwarden/ misschien contact opnemen en willen ze je wat extra doorgeven. Dat zal sowieso veel uitproberen zijn omdat te construeren, maar dat type is wel echt mooi, een vriend van mijn pa heeft zo een, een oude druivenkas die hij overgenomen had, weet wel niet in welke toestand die nu is. 21 mei 2021 aangepast door redzebra verduidelijking Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Swa Geplaatst: 22 mei 2021 Share Geplaatst: 22 mei 2021 @aalterse-willy Beste Willy, ik hoop dat alles goed gaat met jou want je bent hier dit jaar nog niet geweest. Wat is jouw ervaring met die 2de verdieping in de kas? Handig of niet? Zou je het opnieuw en op dezelfde manier doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jane Doe Geplaatst: 22 mei 2021 Share Geplaatst: 22 mei 2021 Swa Aalterse Willy zal niet zo snel antwoorden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
WJvdT Geplaatst: 28 december 2021 Share Geplaatst: 28 december 2021 (aangepast) Bedankt voor het delen van de ontwerpen. Ik wil een kas bouwen op basis van een ontwerp eerder genoemd in dit topic: https://www.ana-white.com/woodworking-projects/diy-greenhouse Ik wil graag polycarbonaat 10mm gebruiken, en zie geen reden om deze kanaalplaat niet met de kanaalplaten in de lengterichting te plaatsen. Mijn kas wordt ongeveer 3x4m, ik gebruik platen van 1050mm breed, maar als ik ze in de lengterichting plaats heb ik er maar 4 nodig voor het transparante gedeelte (kopse kanten niet meegerekend). Enige bezwaar dat ik zie is dat het vochtvrij houden van de kanalen misschien lastiger is (omdat ze horizontaal zijn?) 10 januari 2022 aangepast door WJvdT Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jane Doe Geplaatst: 28 december 2021 Share Geplaatst: 28 december 2021 Zijn er 2 topics? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.