Ilias Geplaatst: 23 november 2013 Share Geplaatst: 23 november 2013 (aangepast) Hallo forumers, Ik ben nieuw hier. Hoop veel te leren over tuinieren en veel ervaring op te doen. Ik kwam er met toeval in aanraking mee en sindsdien probeer ik van alles uit het liefst vanuit een zaadje Het begon met een manopit. Na 131 dagen van groeien beginnen de bladeren te krullen en te verdrogen.Ik wil graag weten of ik er iets tegen kan doen of ik beter opnieuw kan beginnen. Ik las op internet dat ze worden bestraald. 24 november 2013 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
malouis Geplaatst: 23 november 2013 Share Geplaatst: 23 november 2013 (aangepast) Ik denk dat de luchtvochtigheid te laag is.Nu de verwarming weer voluit aan staat keldert de hygrometer.Neem een groot bord met daarop een omgekeerd schoteltje en zet daar de plant op.Bord volgieten met water, dan krijgt de plant in ieder geval iets vochtigere lucht.En de plantenspuit gebruiken natuurlijk. 25 november 2013 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ilias Geplaatst: 24 november 2013 Auteur Share Geplaatst: 24 november 2013 Heel erg bedankt voor jouw reactie op mijn probleem Aan de hand van jouw reactie heb ik het probleem denk ik gevondenDe TV was de boosdoener die geeft warmte af als ie heel lang aan staat. Ik had m daar staan vanwege de langdurige licht inval.De Mangoplant zit in een grote pot dus ik zou niet weten hoe ik de plant tussen twee borden met water krijg.Nogmaals bedankt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Heleen1963 Geplaatst: 25 november 2013 Share Geplaatst: 25 november 2013 Je moet even goed lezen Illias: Je neemt een groot soepbord, schenkt er een laagje water in,legt een schoteltje op zijn kop (met onderkant naar boven ) in het soepbord met water , en je zet de plant op de schotel.That's all ,wel op tijd water verversen zodat het niet smerig wordt. Veel succes ermee Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ilias Geplaatst: 25 november 2013 Auteur Share Geplaatst: 25 november 2013 Ja ik bedoelde meer dat het plantje telkens omvalt als ik dat doe en is het wel een goed alternatief want er zaten veel worteldraden aan!Dus heb er een bekertje van gemaakt.Heel erg bedankt voor de toevoeging en trouwens ik heet Ilias niet Illias xD Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mw vogel Geplaatst: 28 november 2013 Share Geplaatst: 28 november 2013 Het begon met een manopit. ( En het is manGopit ipv manopit, Illias of eigenlijk: mangoboon, want als je goed hebt gekeken zit er een peul binnenin het vruchtvlees, die een niervormig boontje bevat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
malouis Geplaatst: 28 november 2013 Share Geplaatst: 28 november 2013 Ilias, bedoel je dat de wortels uit de onderkant van de pot groeien?Dan kun je hem misschien beter verpotten. Die wortels hebben op deze manier niet veel kans om voedsel op te nemen voor de plant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ilias Geplaatst: 28 november 2013 Auteur Share Geplaatst: 28 november 2013 (aangepast) Het begon met een manopit. ( En het is manGopit ipv manopit, Illias of eigenlijk: mangoboon, want als je goed hebt gekeken zit er een peul binnenin het vruchtvlees, die een niervormig boontje bevat. Ik typte dat vanuit mijn smartphone vandaar de typfoutjes. Dat klopt het is niet echt een pit maar op internet wordt het zo genoemd. Dat boontje is wat ik heb geplant 29 november 2013 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ilias Geplaatst: 28 november 2013 Auteur Share Geplaatst: 28 november 2013 Ilias, bedoel je dat de wortels uit de onderkant van de pot groeien?Dan kun je hem misschien beter verpotten. Die wortels hebben op deze manier niet veel kans om voedsel op te nemen voor de plant. Nee zo groot zijn de wortels niet de bladeren zijn weer steviger en vochtig maar nu is door de oplossing van het vorige probleem een nieuw probleem ontstaan.Een van de bladeren zijn beschimmeld met witte kleine vlekjes :/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
malouis Geplaatst: 29 november 2013 Share Geplaatst: 29 november 2013 Hè verdikke. Als het nog heel oppervlakkig en weinig is, even goed schoonmaken. Waar staat de plant nu? Nog steeds op de tv of staat hij nu koeler? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ilias Geplaatst: 29 november 2013 Auteur Share Geplaatst: 29 november 2013 Het is nog weinig maar het plantje staat op een koelere plek bij het raam niet meer naast de TV Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ilias Geplaatst: 3 december 2013 Auteur Share Geplaatst: 3 december 2013 (aangepast) Ik heb een aantal dagen volgehouden met schoonmaken maar sinds gister is het plantje uit elkaar gevallen en er zat veel schimmel op dus ik heb het weggegooidJammer dat het plantje maar minder dan een half jaar oud geworden is 3 december 2013 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
malouis Geplaatst: 3 december 2013 Share Geplaatst: 3 december 2013 Hè wat jammer nou. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ilias Geplaatst: 10 maart 2014 Auteur Share Geplaatst: 10 maart 2014 Ik wil het weer opnieuw proberen om een mangoplantje te krijgen maar wanneer is het een goed moment om te beginnen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ilias Geplaatst: 4 mei 2014 Auteur Share Geplaatst: 4 mei 2014 Ben alweer opnieuw begonnen het gaat goed tot nu toe Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 4 mei 2014 Share Geplaatst: 4 mei 2014 Heb je al een foto van je.plantje Ilias? Ben wel benieuwd hoe die nieuwe er nu uitziet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ilias Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Share Geplaatst: 8 mei 2014 Het plantje is nog niet zo groot xdHier is een foto Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ilias Geplaatst: 29 mei 2014 Auteur Share Geplaatst: 29 mei 2014 Hallo mensen het is al weer een tijdje geleden ! Hier heb ik weer een foto van het mangoplantje intussen al een stuk groter geworden maar de bladeren zien er niet goed uit! Hier is een foto: Groetjes, Ilias Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.