Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mangoplantje heeft een probleem

Ilias

Aanbevolen berichten

Hallo forumers,

Ik ben nieuw hier. Hoop veel te leren over tuinieren en veel ervaring op te doen. Ik kwam er met toeval in aanraking mee en sindsdien probeer ik van alles uit het liefst vanuit een zaadje

Het begon met een manopit.

Na 131 dagen van groeien beginnen de bladeren te krullen en te verdrogen.

Ik wil graag weten of ik er iets tegen kan doen of ik beter opnieuw kan beginnen.

Ik las op internet dat ze worden bestraald.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de luchtvochtigheid te laag is.

Nu de verwarming weer voluit aan staat keldert de hygrometer.

Neem een groot bord met daarop een omgekeerd schoteltje en zet daar de plant op.

Bord volgieten met water, dan krijgt de plant in ieder geval iets vochtigere lucht.

En de plantenspuit gebruiken natuurlijk.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor jouw reactie op mijn probleem

Aan de hand van jouw reactie heb ik het probleem denk ik gevonden

De TV was de boosdoener die geeft warmte af als ie heel lang aan staat. Ik had m daar staan vanwege de langdurige licht inval.

De Mangoplant zit in een grote pot dus ik zou niet weten hoe ik de plant tussen twee borden met water krijg.

Nogmaals bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet even goed lezen Illias: Je neemt een groot soepbord, schenkt er een laagje water in,

legt een schoteltje op zijn kop (met onderkant naar boven ) in het soepbord met water , en je zet de plant op de schotel.

That's all ,wel op tijd water verversen zodat het niet smerig wordt. Veel succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik bedoelde meer dat het plantje telkens omvalt als ik dat doe en is het wel een goed alternatief want er zaten veel worteldraden aan!

Dus heb er een bekertje van gemaakt.

Heel erg bedankt voor de toevoeging en trouwens ik heet Ilias niet Illias xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begon met een manopit. (

En het is manGopit ipv manopit, Illias of eigenlijk: mangoboon, want als je goed hebt gekeken zit er een peul binnenin het vruchtvlees, die een niervormig boontje bevat.

Ik typte dat vanuit mijn smartphone vandaar de typfoutjes. Dat klopt het is niet echt een pit maar op internet wordt het zo genoemd. Dat boontje is wat ik heb geplant

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilias, bedoel je dat de wortels uit de onderkant van de pot groeien?

Dan kun je hem misschien beter verpotten. Die wortels hebben op deze manier niet veel kans om voedsel op te nemen voor de plant.

Nee zo groot zijn de wortels niet de bladeren zijn weer steviger en vochtig maar nu is door de oplossing van het vorige probleem een nieuw probleem ontstaan.

Een van de bladeren zijn beschimmeld met witte kleine vlekjes :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een aantal dagen volgehouden met schoonmaken maar sinds gister is het plantje uit elkaar gevallen en er zat veel schimmel op dus ik heb het weggegooid

Jammer dat het plantje maar minder dan een half jaar oud geworden is

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later ...
  • 1 maand later ...
  • 3 weeks later...

Hallo mensen het is al weer een tijdje geleden !

Hier heb ik weer een foto van het mangoplantje intussen al een stuk groter geworden maar de bladeren zien er niet goed uit!

Hier is een foto:

Mangoplantje83231401381860.jpg

Groetjes,

Ilias

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...