helen Geplaatst: 17 november 2013 Share Geplaatst: 17 november 2013 Ik doe ook graag mee met de wedstrijd!! Quote Groetjes uit de Betuwe Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Share Geplaatst: 17 november 2013 (aangepast) [ bericht gewijzigd ] 1 april 2014 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 17 november 2013 Share Geplaatst: 17 november 2013 Er kunnen overigens niet zo heel veel deelnemers meer bij. De zaden worden verdeeld straks en dan is het 'op is op'.Hoeveel zaden krijgt iedere deelnemer Huub ? edit :Ik zie dat het antwoord al gegeven is in bovenstaande post Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 17 november 2013 Share Geplaatst: 17 november 2013 Maar zijn rekenmachientje is wel defect zie ik .1000/60 = 16,67 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 17 november 2013 Share Geplaatst: 17 november 2013 whahah. Mogen er sowieso wel 61 deelnemers meedoen , want aan 5 zaden heb ik zat Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 18 november 2013 Auteur Share Geplaatst: 18 november 2013 (aangepast) [ bericht gewijzigd ] 1 april 2014 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jizkaha Geplaatst: 18 november 2013 Share Geplaatst: 18 november 2013 O wat leuk, kan/mag ik ook meedoen? Het is me nog nooit gelukt om een fatsoenlijke prei te telen (ook nooit erg m'n best voor gedaan trouwens). Maar wie weet helpt het wedstrijdelement Quote Zelluf doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 18 november 2013 Share Geplaatst: 18 november 2013 voor Bit 5 en voor mij 5 Nu maar hopen dat er twee niet ontkiemen.. twee tijdens het groei proces uitdrogen of last krijgen van ongedierte, en dat de laatste een niet zo goed zaadje bleek te zijn Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 18 november 2013 Share Geplaatst: 18 november 2013 Ik zou het wel knap vinden als het precies 1000 zijn. Wie weet zijn het er maar 990..toch jammer voor Huub en Bit Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 18 november 2013 Share Geplaatst: 18 november 2013 Zoals bekend, geven de grootste zaden de grootste planten, en dat zéker bij prei !! Dus had Huub al gevraagd de selectie van de grootste zaden naar mij te sturen. Maar dan maar 5 ..... Das toch wel érg sociaal van mij toch ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 18 november 2013 Share Geplaatst: 18 november 2013 Ik heb overigens uit anonieme bron vernomen dat de zaden van bepaalde deelnemers , voor ze verzonden worden , een special behandeling krijgen. Iets met magnetron en zo , zou met kiemkracht te maken hebben. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 18 november 2013 Share Geplaatst: 18 november 2013 @Frans dat klopt. het is n.l. anders voor Greetje en voor mij niet leuk. Wij willen eigenlijk geen grote dikke prei maar een uber-mini-oogst. En ja als Huub(of was het nu Erny ? al die verwarrende berichten )de zaden niet even met microgolven of andere middelen als met grauwe schimmel infecteren zou gaat dat niet lukken. Maar ja nu is wel de vraag of Huub * de juiste zaden dan ook naar Greetje en mij verzend. Jij zou ze dus ook kunnen krijgen.* of wie deze berichten dan ook sturen zou ? Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piroska Geplaatst: 18 november 2013 Share Geplaatst: 18 november 2013 Ik had trouwens prachtige prei dit jaar (om te zien) maar ze waren geheel "versnot" ik weet niet welk ongedierte dat gedaan had, ze konden zo de prullenbak in. Dat maakt toch niet uit voor de wedstrijd? Of moeten het snotvrije preien zijn die meedoen? (dat wordt lastig voor Piro) Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
schoutuh Geplaatst: 19 november 2013 Share Geplaatst: 19 november 2013 dit is een leuke wedstrijd Ik zeg 'ik doe mee' Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Manuela88 Geplaatst: 19 november 2013 Share Geplaatst: 19 november 2013 ik ben benieuwd zal me vast gaan inlezen over deze prei het stukje grond staat al gereserveerd Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
divicento Geplaatst: 19 november 2013 Share Geplaatst: 19 november 2013 wil ook wel mee doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 19 november 2013 Auteur Share Geplaatst: 19 november 2013 (aangepast) - Vanaf nu zullen de mededelingen van de wedstrijdcommissie die voor de wedstrijd van belang zijn in deze kleur geplaatst worden. - Lees zo nu en dan het eerste bericht van dit topic even door, dat kan inmiddels bijgewerkt zijn. Daar zal binnenkort ook de teeltbeschrijving komen te staan, met linken naar websites met meer informatie. - Er kunnen nog deelnemers bij, er is nog voldoende tijd om je op te geven. - Doe je mee, dan verwachten we wel dat je regelmatig 'met woord en plaat' laat zien wat je vorderingen zijn, in dit topic. 19 november 2013 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 19 november 2013 Share Geplaatst: 19 november 2013 Doen we Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje Geplaatst: 19 november 2013 Share Geplaatst: 19 november 2013 heel goed huub want je had in een eerder bericht 2 mutsen op zag en las ik:te weten de leider en de deelnemer en dat ken natuurlijk niet maar ik weet nu dat ik op blauw serieus moet reageren......tenzij ik zelf enigzins blauw ben,want ik las op internet dat je bij preiteelt toch eerst een biertje moet drinken!!!!! en......neem aan dat iedereen weet dat je die mammoth pot ook alleen in een POT mag telen, dus.........jullie kunnen wel alvast een grondgebiedje klaar hebben liggen maar da's niet volgens de regels dan,hézo brengen jullie nieuwe deelnemers al snel op het verkeerde tuinpad!!! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eveline68 Geplaatst: 19 november 2013 Share Geplaatst: 19 november 2013 In een pot ... ? nou dan mag ik wel wat grote potten gaan halen . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Manuela88 Geplaatst: 19 november 2013 Share Geplaatst: 19 november 2013 potten genoeg als je het persee in een pot wil hebben hoor maar heb dit niet tussen de wedstrijdregels gezien Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 19 november 2013 Share Geplaatst: 19 november 2013 In een pot ... ? nou dan mag ik wel wat grote potten gaan halen . Ik heb de speciekuip al klaar staan......mest en compost erin....n kilo zout erdoor(de mammoth is een zilte prei namelijk....... ....ik ben er klaar voor Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 19 november 2013 Share Geplaatst: 19 november 2013 Pot ? Potten ? potten... Is dit een wedstrijd voor potten ? Heb ik een grondje helemaal voorbereid voor noppes ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eveline68 Geplaatst: 19 november 2013 Share Geplaatst: 19 november 2013 Het gaat de afgelopen dagen over mutsen dus potten kunnen er dan ook wel bij Even terug on topic het gaat dus alleen om de dikte van de prei ? En niet om de lengte of is het beide. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje Geplaatst: 19 november 2013 Share Geplaatst: 19 november 2013 eveline ....het gaat om de dikte ofwel breedte in omvang!!!!! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.