roosmarij Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Mijn pompoen in Action wasmand heeft deze zomer lekker zijn best gedaan om een grote plant te worden, maar bloemen of vruchten heeft hij niet gemaakt. De plant begint wel erg slecht te worden, maar op de basis lijkt zich een nieuwe uitloper te gaan vormen. Ik denk erover om de grote scheuten af te knippen en het geheel naar binnen te halen in de hoop dat de plant de winter binnen overleeft en van het voorjaar weer opnieuw gaat uitlopen, deze keer met bloemen en hopelijk ook vruchten. Iemand ervaring, gedachten, ideeën? Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
geedee Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Pompoen is niet winterhard....als je hem in april zaait en tot 15 mei in je mand vorstvrij kunt bewaren, kun je m dan buitenzetten.....hebben echt veel voeding nodig want een pompoen maken vergt toch veel energie hoor.....ik denk niet dat dit in een mandje gaat....volle grond of op de composthoop heeft meer kans van slagen. Quote
roosmarij Geplaatst: 18 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2013 Juist omdat de pompoen niet winterhard is wilde ik hem binnen halen en in een koelere ruimte laten overwinteren. Hij blijft in zijn mand (40 liter) en gaat dan in mei of juni weer naar buiten (of de kas in, al naar gelang). Ik heb geen zaad van deze pompoen, dat moet ik ergens zien te vinden. Het is niet zo'n gangbare namelijk. Maar misschien is dat wel de betere optie....Bedankt in ieder geval, Geedee! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
malouis Geplaatst: 18 oktober 2013 Geplaatst: 18 oktober 2013 Geen idee of het zal lukken. Gewoon proberen zou ik zeggen, niet geschoten is altijd mis. Quote
geedee Geplaatst: 18 oktober 2013 Geplaatst: 18 oktober 2013 Het is niet zo'n gangbare namelijk. Marijke. Welke pompoen is het? Misschien heb ik er wel zaden van voor je, of iemand anders op t forum. En natuurlijk is niet geschoten altijd mis....ikzelf heb ook van alles de winter door gehouden binnen op mn vensterbankje , maar pompoen.... ........eigenlijk ben ik nu wel nieuwsgierig geworden of dat een kans van slagen heeft dus: doe je best! Quote
roosmarij Geplaatst: 18 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2013 Het is een vijgenbladpompoen, gekregen van een forumlid. Ik kan er vast nog wel zaden van vinden, want de plant zelf wordt gekweekt om er andere cucurbitasoorten op te enten, dus dat zal wel lukken. Ik denk er nog even over of ik dit experiment aanga, want het is wel een vrij grote sta-in-de-weg, zo'n mand van 40 liter. Ons huisje is vrij vol Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
cees7274 Geplaatst: 20 oktober 2013 Geplaatst: 20 oktober 2013 Is helemaal off topic, maar ik ben wel benieuwd hoe je paddestoelenkweek gaat... Quote
Riverdale27 Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 Een pompoenplant naar binnen halen? Ha, dat is wel een heel gek idee voor zo'n gigantische plant. Gewoon weg met de plant (de vuilbak, niet de composthoop) en volgend jaar opnieuw proberen vanaf half mei, of iets later als het dan nog vriest. Buiten gaat de plant gewoon doodgaan vanwege vorst. Dat duurt niet lang meer. En om een mooie pompoen te krijgen heeft zo'n plant véél warmte, zon en voeding nodig. Naar binnen halen gaat hoogstwaarschijnlijk niet werken. Dus ik zou het gewoon opgeven. Mijn plant heeft dit jaar ook maar één pompoen gegeven. Wel een grote, maar toch. Volgend jaar opnieuw proberen dus. Zet hem op een warme plek en geef hem een serieuze dosis compost mee. Dan komt het wel goed. Op tijd beginnen! Quote
roosmarij Geplaatst: 6 november 2013 Auteur Geplaatst: 6 november 2013 Ik heb besloten om het ook met stekken te gaan proberen. De plant gaat toch dood, hoe dan ook. En als ik hem nou kort knip en naar binnen haal, dan kan ik net zo goed stekken nemen en die oppotten/laten wortelen in water etc.... Wordt vervolgd dus! Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
speets Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Wordt vervolgd dus!Ik ben benieuwd ... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
roosmarij Geplaatst: 16 juli 2015 Auteur Geplaatst: 16 juli 2015 De stekken hebben het niet gered helaas, gingen een na de ander schimmelen. Ze hebben geen wortel geschoten. Ik heb inmiddels weer gewoon pitten gevonden en volgend seizoen gaan die de grond in. Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.