appelvrouw Geplaatst: 15 oktober 2013 Geplaatst: 15 oktober 2013 De knolselderij voor o.a. de erwtensoep graaf ik meestal zo tegen deze tijd in de kas in..daar dek ik hem af met blad, en dan blijven ze de hele winter goed. Dit jaar wil ik in de winter de kas aan de binnenkant opknappen, en ook de grond bemesten met een dikke laag paardenmest, enfin, wat nu te doen met 4 grote klaar zijnde knolselderrijen( kunnen niet tegen vorst). Wat doen jullie? Invriezen of wecken? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 15 oktober 2013 Geplaatst: 15 oktober 2013 Ik heb ze in een emmer zand in de kelder bewaard...de knollen in t midden en zand eromheen....heb je geen kelder of andere ruimte waar het koel genoeg blijft? Je kunt ook bolletjesfolie om de emmer doen en emmer buiten ergens verstoppen. Quote
thea Geplaatst: 15 oktober 2013 Geplaatst: 15 oktober 2013 Ja dat doe ik ook in het zand en bak,maar niet buiten dat gaat mis.op vorstvrij plek. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
RobO Geplaatst: 15 oktober 2013 Geplaatst: 15 oktober 2013 geen kelder hier, dus we verwerken ze tot halffabrikaat: geblancheerde blokjes zonder/met room, aardappel-knolselderpuree, of heel fabrikaat: erwtensoepen dan de vriezer indit jaar droog ik voor t eerst ook wat snippers om in de soepjes/groentewokjes te gebruiken Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2013 Nee een echte kelder hebben we niet. wel een soort gat onder het huis..daar is het smerig(spinnen slakken) en nat. Dat dus maar niet.Halffabrikaat is misschien wel een goed idee, geblancheerde blokjes voor de erwtensoep.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.