Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste mensen

Ik heb iets te ruilen (zelfs voor gewoon DankUwel

Als eerst - physalis peruviana, kaapse kriusbessen, ananaskers. Opgepot en klaar voor overwinteren. Volgende mei mag wel terug naar buiten:

2013-10-04-18627551380918622.jpg

2013-10-04-18795281380918639.jpg

Euphorbia lathyris, kruisblad wolfsmelk

2013-10-02-18296821380788367.jpg

Wolfsmelk "bruid" http://en.wikipedia.org/wiki/Euphorbia_marginata

2013-10-04-19127231380919291.jpg

bosaardbeien

2013-10-04-18869251380919672.jpg

Lupine eenjarige

2013-10-04-18986251380919865.jpg

Muurbloemen (Erysimum cheiri) een- en meerjarige

2013-10-04-19074211380920008.jpg

2013-10-04-19217001380920017.jpg

Granaatappel zaailing (moet binnen overwinteren)

2013-10-04-19369471380920124.jpg

Mandarijn zaailing

2013-10-04-18556931380920171.jpg

Eenjarige appelbomptje op laag onderstam, Antonovka http://en.wikipedia.org/wiki/Antonovka

is al gereserveerd

2013-10-03-18441031380920303.jpg

Ook uitlopers van doordragende aardbeien, anjers, zaden van mooi lage afrikaantjes en cosmeas ezv...

Heb interesse voor:

Mierikwortel,

Enthout van

Appelen - Cox Orange Pippin, Gloster, Api Noir, Katja+Benoni

Kersen - Wijnkers, Van, Kelleris Nr16

Pruimen - Anna Spath, Betuwse kwetsen, Hongaarse kwetsen, RC d'Oulins, RC Verte, alle geelkleurige kwetsen

Perzik - Champion, Vaes oogst, wit-vleizige soorten

Druif - Nero, Palatina, Muscat white

Vijg - behalve Brown Turkey

Kruisbessen -Whitesmith

En veel-veel andere

aangepast door Gast
Geplaatst:

Als ik wat stekken van de Whitesmith moet maken voor je, stuur maar een pb. Reken er dan wel op dat dat stekken een hele tijd neemt ( rotdingen om te stekken ), of ik kan je wat takjes opsturen.

Geplaatst:

Mits mijn ouders plaatselijke verminking van hun appelboom toestaan, heb ik na dit weekend wel wat entmateriaal van de Gloster voor je Lekker sappig appeltje en echt "sneeuwwitje rood glanzend". Stuur maar een PB met je adres. Nog tips voor het verpakken van de jonge scheuten? Is gewoon rollen in vochtig keukenpapier en dan plastic erom ok?

Kun jij me een wat bosaardbeitjes en doordragende aardbeien uitlopers opsturen? Dan stuur ik je een PB met mijn gegevens.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Ik heb wel intresse in de zaailing van de granaatappelplant .

Ik heb er laatst eentje gekocht maar die is er niet doorgekomen .

Helaas heb ik niet meer zoveel te ruil want ik heb laatst alles weg gegeven .

Ik heb nog maxim aardbeien voor je en dan nog andere zaden zoals sojaboon en geleboon .

Ik doe volgende maand nog wel mijn bestelling voor het volgend seizoen .

Misschien dat daar iets voor je tussen zit

Lablabonen purple , ying yang bonen , peulen shiraz , komkommers hoffmans Johanna , paprika blushing beauty , paprika coctail orange , kerstomaat black sherry , kerstomaat red pearshaped , kerstomaat sungold f1 , middenmaat tomaat indigo rose en winterwortelen St-valery .

Laat maar iets weten .

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reactie

Ik heb wel interesse in die Antonovka. Ik stuur je een pb .

PB verstuurd

Als ik wat stekken van de Whitesmith moet maken voor je, stuur maar een pb. Reken er dan wel op dat dat stekken een hele tijd neemt ( rotdingen om te stekken ), of ik kan je wat takjes opsturen.

Bedankt! Takjes is genoeg, maar wel op juiste tijd Wat wil je voor dit hebben?

Mits mijn ouders plaatselijke verminking van hun appelboom toestaan, heb ik na dit weekend wel wat entmateriaal van de Gloster voor je Lekker sappig appeltje en echt "sneeuwwitje rood glanzend". Stuur maar een PB met je adres. Nog tips voor het verpakken van de jonge scheuten? Is gewoon rollen in vochtig keukenpapier en dan plastic erom ok?

Kun jij me een wat bosaardbeitjes en doordragende aardbeien uitlopers opsturen? Dan stuur ik je een PB met mijn gegevens.

Bedankt! PB komt. Vochtig papier erom en in plastic zakje is prima

Ik heb wel intresse in de zaailing van de granaatappelplant .

Ik heb er laatst eentje gekocht maar die is er niet doorgekomen .

Helaas heb ik niet meer zoveel te ruil want ik heb laatst alles weg gegeven .

Laat maar iets weten .

Hoef niet iets te geven, gewoon bedankt is voldoende Vraag is, hoe kan ik dit opsturen? Moeten in de potje zitten... Per post, ben ik bang, zullen plantjes niet overleven ....

Geplaatst:

@Yuras, ik weet niet hoe groot dat plantje exact is, hoeveel wortels etc.. Maar in brievenbus doosjes kan je best veel dingen versturen. (Max. formaat is iets groter dan 1 A4'tje. Zijn ook verkrijgbaar bij postkantoren dacht ik).

> Aarde voorzichtig van de wortels afhalen door het plantje even in een emmer met water te stoppen, zo valt alle aarde er gemakkelijk vanaf.

> Plantje in een zakje doen, zakje met een plakbandje om het stammetje vast maken, zodat druppels vocht etc. bij de wortels blijven en niet in je kartonnen doosje gaan.

> Zakje vast plakken in het doosje

> Klaar voor verzending.

Dan krijg je dus zoiets; https://www.moestuinforum.nl/imgupload/uploads/100326878391335956966.JPG

Geplaatst:

Met een week of 2 a 3 kan ik je wat takjes sturen, meeste blad er af. Diep wegzetten op plek uit de zon in zandige aarde, heb je winterstek en in het voorjaar kleine planten.

stuur tegen die tijd maar een pb met adresgegevens.

Geplaatst:
@Yuras, ik weet niet hoe groot dat plantje exact is, hoeveel wortels etc.. Maar in brievenbus doosjes kan je best veel dingen versturen. (Max. formaat is iets groter dan 1 A4'tje. Zijn ook verkrijgbaar bij postkantoren dacht ik).

> Aarde voorzichtig van de wortels afhalen door het plantje even in een emmer met water te stoppen, zo valt alle aarde er gemakkelijk vanaf.

> Plantje in een zakje doen, zakje met een plakbandje om het stammetje vast maken, zodat druppels vocht etc. bij de wortels blijven en niet in je kartonnen doosje gaan.

> Zakje vast plakken in het doosje

> Klaar voor verzending.

Dan krijg je dus zoiets; https://www.moestuinforum.nl/imgupload/uploads/100326878391335956966.JPG

Bedankt! Heel handig. Maar zou ik beter met dit techniek tot plantrust afwachten, dus november-december..

Met een week of 2 a 3 kan ik je wat takjes sturen, meeste blad er af. Diep wegzetten op plek uit de zon in zandige aarde, heb je winterstek en in het voorjaar kleine planten.

stuur tegen die tijd maar een pb met adresgegevens.

Bedankt! PB is verstuurd...

Geplaatst:

Ha, vorstgevoelige planten worden of opgehaald of ... kans krijgen om winterhaard te worden

Laurus nobilis en sommige "potrozen" al winterhaard geworden

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Na revisie van mijn voorraad blijkt dat heb ik sommige zaden niet nodig heb.

Brugmansia sauveolens (engelse trompet)

Passiflora coerulea

Tagetes x erecta "arctic" (witte)

Komkommer Chinese slangen

Phisalis ixocarpa tomatilo du Mexique"

Phisalis ananas en conditer (beide tomatoachtig)

Ook steeds bosaardbeien wachten op nieuwe baasje.

Geplaatst:

Volgens mij heb ik jou die takjes whitesmith toch nooit gestuurd ? Of wél ? Ik ben dat kwijt.

Geplaatst:

Nee, maar ik heb die van batterijen wel gekocht, voor maar 2.60 euro. (zit nu in de grond en wortels groeit). Eigenlijk, wel iets verstuurd en niks gekregen

Geplaatst:

..?? Jij had mij wél iets gestuurd ? En ik jou niks ? Wat had je mij gestuurd dan ?

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Nog steeds heb ik aardbeien plantjes in de potten (doordragend), bosaardbeitjes assorti, mierikswortels, zaailingen van punt-paprika (zaden gewonnen van AH punt paprika) en phisalis peruviana (ananaskers). Alles kan gratis deur uit, maar wel in Nijmegen ophalen.....

Geplaatst:
Zou ik een manderijn zaailing mogen

lijkt me erg leuk

enthout wat moet ik me er bij voorstellen een tak van een appelboom

Mandarijn zaailing - geen probleem, heb 3 overwinterde binnen. enthout van appelaar is niet meer nodig , heb veel van en nog bij batterijen besteld. Hoef niet iets te ruilen

Een probleem - je moet naar Nijmegen komen om mandarijntje te halen. Helaas, kom ik niet naar MTFD...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...