Yuras Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 (aangepast) Beste mensenIk heb iets te ruilen (zelfs voor gewoon DankUwel Als eerst - physalis peruviana, kaapse kriusbessen, ananaskers. Opgepot en klaar voor overwinteren. Volgende mei mag wel terug naar buiten:Euphorbia lathyris, kruisblad wolfsmelkWolfsmelk "bruid" http://en.wikipedia.org/wiki/Euphorbia_marginatabosaardbeienLupine eenjarigeMuurbloemen (Erysimum cheiri) een- en meerjarigeGranaatappel zaailing (moet binnen overwinteren)Mandarijn zaailingEenjarige appelbomptje op laag onderstam, Antonovka http://en.wikipedia.org/wiki/Antonovkais al gereserveerd Ook uitlopers van doordragende aardbeien, anjers, zaden van mooi lage afrikaantjes en cosmeas ezv... Heb interesse voor:Mierikwortel,Enthout van Appelen - Cox Orange Pippin, Gloster, Api Noir, Katja+Benoni Kersen - Wijnkers, Van, Kelleris Nr16 Pruimen - Anna Spath, Betuwse kwetsen, Hongaarse kwetsen, RC d'Oulins, RC Verte, alle geelkleurige kwetsen Perzik - Champion, Vaes oogst, wit-vleizige soorten Druif - Nero, Palatina, Muscat white Vijg - behalve Brown Turkey Kruisbessen -Whitesmith En veel-veel andere 18 oktober 2013 aangepast door Gast Quote
geedee Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Ik heb wel interesse in die Antonovka. Ik stuur je een pb . Quote
Bit Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Als ik wat stekken van de Whitesmith moet maken voor je, stuur maar een pb. Reken er dan wel op dat dat stekken een hele tijd neemt ( rotdingen om te stekken ), of ik kan je wat takjes opsturen. Quote
SuusP Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Mits mijn ouders plaatselijke verminking van hun appelboom toestaan, heb ik na dit weekend wel wat entmateriaal van de Gloster voor je Lekker sappig appeltje en echt "sneeuwwitje rood glanzend". Stuur maar een PB met je adres. Nog tips voor het verpakken van de jonge scheuten? Is gewoon rollen in vochtig keukenpapier en dan plastic erom ok? Kun jij me een wat bosaardbeitjes en doordragende aardbeien uitlopers opsturen? Dan stuur ik je een PB met mijn gegevens. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
heidike_21 Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Ik heb wel intresse in de zaailing van de granaatappelplant .Ik heb er laatst eentje gekocht maar die is er niet doorgekomen .Helaas heb ik niet meer zoveel te ruil want ik heb laatst alles weg gegeven .Ik heb nog maxim aardbeien voor je en dan nog andere zaden zoals sojaboon en geleboon .Ik doe volgende maand nog wel mijn bestelling voor het volgend seizoen .Misschien dat daar iets voor je tussen zit Lablabonen purple , ying yang bonen , peulen shiraz , komkommers hoffmans Johanna , paprika blushing beauty , paprika coctail orange , kerstomaat black sherry , kerstomaat red pearshaped , kerstomaat sungold f1 , middenmaat tomaat indigo rose en winterwortelen St-valery .Laat maar iets weten . Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/
Yuras Geplaatst: 5 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2013 Bedankt voor jullie reactie Ik heb wel interesse in die Antonovka. Ik stuur je een pb . PB verstuurd Als ik wat stekken van de Whitesmith moet maken voor je, stuur maar een pb. Reken er dan wel op dat dat stekken een hele tijd neemt ( rotdingen om te stekken ), of ik kan je wat takjes opsturen.Bedankt! Takjes is genoeg, maar wel op juiste tijd Wat wil je voor dit hebben? Mits mijn ouders plaatselijke verminking van hun appelboom toestaan, heb ik na dit weekend wel wat entmateriaal van de Gloster voor je Lekker sappig appeltje en echt "sneeuwwitje rood glanzend". Stuur maar een PB met je adres. Nog tips voor het verpakken van de jonge scheuten? Is gewoon rollen in vochtig keukenpapier en dan plastic erom ok? Kun jij me een wat bosaardbeitjes en doordragende aardbeien uitlopers opsturen? Dan stuur ik je een PB met mijn gegevens.Bedankt! PB komt. Vochtig papier erom en in plastic zakje is prima Ik heb wel intresse in de zaailing van de granaatappelplant .Ik heb er laatst eentje gekocht maar die is er niet doorgekomen .Helaas heb ik niet meer zoveel te ruil want ik heb laatst alles weg gegeven .Laat maar iets weten .Hoef niet iets te geven, gewoon bedankt is voldoende Vraag is, hoe kan ik dit opsturen? Moeten in de potje zitten... Per post, ben ik bang, zullen plantjes niet overleven .... Quote
dennislp Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 @Yuras, ik weet niet hoe groot dat plantje exact is, hoeveel wortels etc.. Maar in brievenbus doosjes kan je best veel dingen versturen. (Max. formaat is iets groter dan 1 A4'tje. Zijn ook verkrijgbaar bij postkantoren dacht ik). > Aarde voorzichtig van de wortels afhalen door het plantje even in een emmer met water te stoppen, zo valt alle aarde er gemakkelijk vanaf.> Plantje in een zakje doen, zakje met een plakbandje om het stammetje vast maken, zodat druppels vocht etc. bij de wortels blijven en niet in je kartonnen doosje gaan.> Zakje vast plakken in het doosje > Klaar voor verzending. Dan krijg je dus zoiets; https://www.moestuinforum.nl/imgupload/uploads/100326878391335956966.JPG Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Bit Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Met een week of 2 a 3 kan ik je wat takjes sturen, meeste blad er af. Diep wegzetten op plek uit de zon in zandige aarde, heb je winterstek en in het voorjaar kleine planten.stuur tegen die tijd maar een pb met adresgegevens. Quote
heidike_21 Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 OOh geweldig !Hartelijk bedankt alvast !!Ik ben er heel blij mee Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/
Yuras Geplaatst: 5 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2013 @Yuras, ik weet niet hoe groot dat plantje exact is, hoeveel wortels etc.. Maar in brievenbus doosjes kan je best veel dingen versturen. (Max. formaat is iets groter dan 1 A4'tje. Zijn ook verkrijgbaar bij postkantoren dacht ik). > Aarde voorzichtig van de wortels afhalen door het plantje even in een emmer met water te stoppen, zo valt alle aarde er gemakkelijk vanaf.> Plantje in een zakje doen, zakje met een plakbandje om het stammetje vast maken, zodat druppels vocht etc. bij de wortels blijven en niet in je kartonnen doosje gaan.> Zakje vast plakken in het doosje > Klaar voor verzending. Dan krijg je dus zoiets; https://www.moestuinforum.nl/imgupload/uploads/100326878391335956966.JPG Bedankt! Heel handig. Maar zou ik beter met dit techniek tot plantrust afwachten, dus november-december.. Met een week of 2 a 3 kan ik je wat takjes sturen, meeste blad er af. Diep wegzetten op plek uit de zon in zandige aarde, heb je winterstek en in het voorjaar kleine planten.stuur tegen die tijd maar een pb met adresgegevens.Bedankt! PB is verstuurd... Quote
dennislp Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Let wel op dat je vorstgevoelige planten niet verstuurd als het vriest.. Brievenbussen hebben geen verwarming Net zoals plantjes versturen op tropische dagen.. Nooit in de vroege ochtend al iets in de brievenbus doen. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Yuras Geplaatst: 5 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2013 Ha, vorstgevoelige planten worden of opgehaald of ... kans krijgen om winterhaard te worden Laurus nobilis en sommige "potrozen" al winterhaard geworden Quote
Yuras Geplaatst: 3 januari 2014 Auteur Geplaatst: 3 januari 2014 Na revisie van mijn voorraad blijkt dat heb ik sommige zaden niet nodig heb.Brugmansia sauveolens (engelse trompet)Passiflora coeruleaTagetes x erecta "arctic" (witte)Komkommer Chinese slangenPhisalis ixocarpa tomatilo du Mexique"Phisalis ananas en conditer (beide tomatoachtig) Ook steeds bosaardbeien wachten op nieuwe baasje. Quote
Bit Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 Volgens mij heb ik jou die takjes whitesmith toch nooit gestuurd ? Of wél ? Ik ben dat kwijt. Quote
Yuras Geplaatst: 3 januari 2014 Auteur Geplaatst: 3 januari 2014 Nee, maar ik heb die van batterijen wel gekocht, voor maar 2.60 euro. (zit nu in de grond en wortels groeit). Eigenlijk, wel iets verstuurd en niks gekregen Quote
Bit Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 ..?? Jij had mij wél iets gestuurd ? En ik jou niks ? Wat had je mij gestuurd dan ? Quote
Yuras Geplaatst: 3 januari 2014 Auteur Geplaatst: 3 januari 2014 Neeeee, niet naar jouw Andere mensen.... Quote
Yuras Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Geplaatst: 26 februari 2014 Nog steeds heb ik aardbeien plantjes in de potten (doordragend), bosaardbeitjes assorti, mierikswortels, zaailingen van punt-paprika (zaden gewonnen van AH punt paprika) en phisalis peruviana (ananaskers). Alles kan gratis deur uit, maar wel in Nijmegen ophalen..... Quote
beertjerinke Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Zou ik een manderijn zaailing mogen lijkt me erg leuk enthout wat moet ik me er bij voorstellen een tak van een appelboom Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Yuras Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Geplaatst: 26 februari 2014 Zou ik een manderijn zaailing mogen lijkt me erg leuk enthout wat moet ik me er bij voorstellen een tak van een appelboom Mandarijn zaailing - geen probleem, heb 3 overwinterde binnen. enthout van appelaar is niet meer nodig , heb veel van en nog bij batterijen besteld. Hoef niet iets te ruilen Een probleem - je moet naar Nijmegen komen om mandarijntje te halen. Helaas, kom ik niet naar MTFD... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.