Groene vingers Geplaatst: 23 september 2013 Share Geplaatst: 23 september 2013 Ik heb 2 thermopane glasplaten gekregen, 1 van 180 x 130 cm en 1 van 80 x 130 cm. Ik wil met deze glasplaten een koude kas maken. Wie heeft een idee hoe ik dat het beste kan doen? De tuinbedjes zijn 120 cm breed. Heeft iemand misschien een bouwtekening? De grote glasplaat is best wel zwaar, wat moet ik maken om deze glasplaat te kunnen optillen als het op het houtwerk ligt, een scharnier kan ik er niet aanschroeven want er zit geen hout omheen. Quote Leuke Facebook pagina: https://www.facebook.com/groups/lidl50procentkortingsbon/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gvdk83 Geplaatst: 23 september 2013 Share Geplaatst: 23 september 2013 Laat anders je creativiteit er op los Dan kan je zeggen zelf verzonnen en gemaakt. Quote Een zalige geur rozemarijn of munt of citroenmelisse Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groene vingers Geplaatst: 24 september 2013 Auteur Share Geplaatst: 24 september 2013 Misschien iemand die wel serieus wil reageren? Quote Leuke Facebook pagina: https://www.facebook.com/groups/lidl50procentkortingsbon/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arnoud Geplaatst: 24 september 2013 Share Geplaatst: 24 september 2013 Ik heb geen bouwtekening voor je,maar die grote plaat kun je in stukken zagen.(decoupeerzaag met ijzerzaagje,rustig zagen,anders kan de plaat barsten)Zorg dat je 3 stukken overhoud van 80 bij 130.Maak drie bakken(of in een stuk van 240 bij 130) in dezelfde maat als je glasplaten,net als hieronder. Ik roep maar eventjes wat hoor,het is een idee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BonTon Geplaatst: 24 september 2013 Share Geplaatst: 24 september 2013 ontwerp-koude-bak-t17.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bio-fee Geplaatst: 25 september 2013 Share Geplaatst: 25 september 2013 Hé, dan wil ik wel graag even de (plaatsvervangende) eer hoor, want de bakken op bovenstaande foto zijn door mijn manlief gemaakt. Hij is nu nog wat aan het knutselen om de glasplaten vast te maken aan de bakken (op de foto liggen ze er nog los op) en iets om mee te kunnen verluchten.Als dat klaar is, zal ik nog wel eens foto's maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 25 september 2013 Share Geplaatst: 25 september 2013 Vraagje aan Arnoud Een thermopane glasplaat met een wipzaagje door zagen, hoe doe je dat?????????????Ik denk dat zelfs een glazenmaker dat niet kan. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groene vingers Geplaatst: 25 september 2013 Auteur Share Geplaatst: 25 september 2013 Ha, dat ziet er goed uit, daar kan ik wel wat mee. Even een paar steigerplanken regelen en dan aan het knutselen. Bedankt! Quote Leuke Facebook pagina: https://www.facebook.com/groups/lidl50procentkortingsbon/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bio-fee Geplaatst: 25 september 2013 Share Geplaatst: 25 september 2013 Let erop dat de voorkant zo'n 10 cm lager is dan de achterkant. Mijn voorkant is 25 cm hoog en de achterkant 35.Succes met knutselen, en laat je het resultaat nog zien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arnoud Geplaatst: 25 september 2013 Share Geplaatst: 25 september 2013 @ Willy, u hebt gelijk,helaas was ik in de war met poloycarbonaat. Zeer scherp van U,bedankt. Thermopane is inderdaad niet te zagen. @bio-fee, sorry,ik had er een bronvermelding bij moeten zetten, eerste instantie stond jou link er wel bij,maar die had ik verwijderd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groene vingers Geplaatst: 26 september 2013 Auteur Share Geplaatst: 26 september 2013 Ja, als het af is dan zet ik hier even een foto. Quote Leuke Facebook pagina: https://www.facebook.com/groups/lidl50procentkortingsbon/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
beertjerinke Geplaatst: 27 september 2013 Share Geplaatst: 27 september 2013 Ik heb om mijn glasplaat een houte frame gemaakt en die met scharnieren aan de koude kas vastgemaakt Ga zo naar de tuin dus maak ik ff en foto mischien is het dan duidelijker Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bio-fee Geplaatst: 27 september 2013 Share Geplaatst: 27 september 2013 Stomme vraag misschien, maar hoe heb je dat houten frame precies aan/om je glasplaat gemaakt? Waarmee/hoe is het bevestigd?Foto is altijd leuk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
beertjerinke Geplaatst: 1 oktober 2013 Share Geplaatst: 1 oktober 2013 zo heb ik het gedaan een houten frame aan de onder kant met ijzertjes vast gemaaktdaarop een dun latje van 5 mm op geschroefddaarover weer een houten lat over de smalle latje heem maar dan de lengte en breedte omwisselendat je een stevige hoek krijgt hopelijk heb je er wat aan Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bio-fee Geplaatst: 1 oktober 2013 Share Geplaatst: 1 oktober 2013 Dank je, ik ga het aan manlief laten zien! (Hij is namelijk de knutselaar hier in huis... ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
beertjerinke Geplaatst: 1 oktober 2013 Share Geplaatst: 1 oktober 2013 ben benieuwd Ik ben maar een vrouwe klusser dus mannen vinden het vaak niet zo goed maar ik ben er trots op Hopelijk snapt hij het en kan hij er iets mee Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arnoud Geplaatst: 1 oktober 2013 Share Geplaatst: 1 oktober 2013 Beertje toch, niet zo negatief over jezelf.Het ziet er goed uit,en je kunt trost zijn op je zelf.Ik heb kerels(tussen haken dan) gezien,die het minder goed deden. Ga zo door. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.