Dana45 Geplaatst: 20 september 2013 Share Geplaatst: 20 september 2013 Hallo, ik kan via marktplaats een perenboom (2 jaar oud) overnemen van 1.70 hoog. Nu is mijn vraag, waar en wanneer moet ik de boom planten. De boom staat in een pot.Ik wil de boom in mijn tuin planten, wat heeft hij nodig qua licht etc. gr Dana ps;is 20 euro voor zón boom een normale prijs? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 20 september 2013 Share Geplaatst: 20 september 2013 Hoi Dana Om eerlijk te zijn zou ik liever een boom bij een goede kweker halen, op kale wortel, dan heb je voor rond die prijs een goede gezonde boom. Kun je nog kiezen welke soort (ivm ziekte en zelfbestuiving) en welk model je wilt en eventueel de onderstam. Zwakke groeiers geven wat eerder vruchten en blijven beheersbaar. Liefst planten in de volle grond, goed grond geven, zon, wat beschutting. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bee Geplaatst: 20 september 2013 Share Geplaatst: 20 september 2013 ik vind de prijs ook wat aan de hoge kant voor een tweejarig boompje van 1.7m...Ik ben in het voorjaar 2 pruimen en 2 peer gaan halen bij een lokale kweker en de prijs was 12.5€ per boompje.Voordeel is dat de kweker goed weet welke soorten hij allemaal heeft en je tevens advies kan geven+ kent de lokale bodem en weet wat werkt waar( en eventueel wat niet ).Bv. welke ruimte heb je, hoe groot mag hij worden, ziekteresistentie enz enz...En hij zal zeker perfect kunnen adviseren hoe je moet planten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 20 september 2013 Share Geplaatst: 20 september 2013 Wat voor peer is het ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Persica († december 2016) Geplaatst: 20 september 2013 Share Geplaatst: 20 september 2013 Wat vorigen ook al schreven, ga je eerst eens goed in de soorten orienteren, wat wil je precies, elk ras kent zo haar goede en minder goede kenmerken. Je krijgt vast ook te maken met perenroest en perengalmijten, ben je van plan ook deze kwalen aan te pakken? Zoniet dan is zo'n idee van een perenboompje gewoon zonde. Lees de andere ervaringen over het hebben van een perenboom maar eens goed na heel veel goeie tips. PS, een containerboom (in pot) kun je altijd planten mits de grond niet bevroren is.20, - is redelijk,.. voor een Conferance ,.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dana45 Geplaatst: 20 september 2013 Auteur Share Geplaatst: 20 september 2013 Ok bedankt voor de antwoorden. Ze weten zelf ook niet wat voor soort het is, dus ik begin er ook niet aan.Ik ga wel naar een tuincentrum/kweker. gr Dana Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sugar Geplaatst: 21 september 2013 Share Geplaatst: 21 september 2013 Ik heb mijn laagstam-perenbomen gekocht voor 7,5 EUR per stuk bij een boomkwekerij met goede reputatie. Ik had keuze uit een 50-tal soorten. Ga niet naar een tuincentrum voor zo'n bomen, maar koop die boompjes aan bij een kweker.Geen haar op mijn hoofd zou er aan denken om 20 EUR te betalen voor een boom in pot. Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.