Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bewaarfruit

ferdinand

Aanbevolen berichten

Snuffel ook eens rond in de topics over voedsel ( heel breed, maar óók fruit dus ) helemaal onderaan de openingspagina. "Voedsel bewaren"

Denk daarnaast ook eens aan inkuilen. Iets wat véél makkelijker is dan met wellicht veronderstelt. Veel kan worden ingekuild.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Appelmoes, stoofperen geweckt, jams, fruit in drank, marmelade? Invriezen! Ik heb zelf heel veel frambozen en tayberries los ingevroren (telkens op een bordje) en die gaan daarna in een bakje en als ik een smoothie wil maken gaan ze zo in de blender. Geen ijsblokjes meer nodig. Kan natuurlijk ook met heel veel andere fruitsoorten.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later ...

Misschien was de titel van het topic misleidend. Ik bedoel eigenlijk fruit wat je vers kan eten of bewaren. Ik ben al veel tijd kwijt om alle stoofperen en moesappels (die niet lekker zijn om gewoon te eten) te verwerken.

Dus: vroege soorten (nu heb ik alleen aardbei en framboos wat een beetje vroeg is), soorten die goed te bewaren zijn zonder er iets mee te hoeven doen(appels, peren, wat nog meer?), late soorten(zojuist nog wat peren van een boom gehaald die goed te eten zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...