ferdinand Geplaatst: 11 september 2013 Share Geplaatst: 11 september 2013 Het is lekker om eigen fruit te eten. Maar hoe doe je dat als de zomer voorbij is?Onze appels kunnen we aardig lang bewaren, peren al minder. Zijn er fruitsoorten die heel vroeg of laat vruchtdragen?Zijn er soorten anders dan appel en peer die je goed kunt bewaren tot in de winter? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 11 september 2013 Share Geplaatst: 11 september 2013 Snuffel ook eens rond in de topics over voedsel ( heel breed, maar óók fruit dus ) helemaal onderaan de openingspagina. "Voedsel bewaren" Denk daarnaast ook eens aan inkuilen. Iets wat véél makkelijker is dan met wellicht veronderstelt. Veel kan worden ingekuild. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
powerlite Geplaatst: 11 september 2013 Share Geplaatst: 11 september 2013 peren zijn dan weer heel erg goed in te maken in wecq potten , of zelfs gestoofd in de diepvries. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 11 september 2013 Share Geplaatst: 11 september 2013 Appelmoes, stoofperen geweckt, jams, fruit in drank, marmelade? Invriezen! Ik heb zelf heel veel frambozen en tayberries los ingevroren (telkens op een bordje) en die gaan daarna in een bakje en als ik een smoothie wil maken gaan ze zo in de blender. Geen ijsblokjes meer nodig. Kan natuurlijk ook met heel veel andere fruitsoorten. Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ferdinand Geplaatst: 3 november 2013 Auteur Share Geplaatst: 3 november 2013 Misschien was de titel van het topic misleidend. Ik bedoel eigenlijk fruit wat je vers kan eten of bewaren. Ik ben al veel tijd kwijt om alle stoofperen en moesappels (die niet lekker zijn om gewoon te eten) te verwerken.Dus: vroege soorten (nu heb ik alleen aardbei en framboos wat een beetje vroeg is), soorten die goed te bewaren zijn zonder er iets mee te hoeven doen(appels, peren, wat nog meer?), late soorten(zojuist nog wat peren van een boom gehaald die goed te eten zijn) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sugar Geplaatst: 3 november 2013 Share Geplaatst: 3 november 2013 Er bestaan winterperen en winterappels (specifieke rassen). Sommige rassen zouden goed houdbaar zijn tot mei Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 4 november 2013 Share Geplaatst: 4 november 2013 Yakon...kun je in n emmer zand lang bewaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Victorus Geplaatst: 11 november 2013 Share Geplaatst: 11 november 2013 De goudbes schijn je enkele maanden te kunnen bewaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.