appelvrouw Geplaatst: 4 oktober Share Geplaatst: 4 oktober Eindelijk Frans voorbij..( hup Frans!) 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gitta Geplaatst: 4 oktober Share Geplaatst: 4 oktober Wauw Jorieke. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 5 oktober Share Geplaatst: 5 oktober Ahahhaa @jorieke daar kan je wel even van eten wat een joekel!Ik heb er ook 1 voor een record:Een gladiool met tig baby’s. Ik dacht toen ik het zag, dat ik heel veel kleine paddestoeltjes had. Bleken dus nieuwe bolletjes te zijn. Ik heb ze niet geteld, maar meer dan 8 nieuwe bollen heb ik nog niet eerder gezien bij een gladiolenbol. Knol? Dit waren er minstens 100. De kale plekken op de bolknol heb ik de bolletjes per ongeluk eraf gewreven met het bestuderen…. Dat zat dus ook nog vol. Absurd! 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
acpronk Geplaatst: 5 oktober Share Geplaatst: 5 oktober @Mellie Bol, omdat de bol maar vanuit 1 punt groeit. Overigens heb ik dat ook wel gehad hoor, maar niet in die mate. Nooit geteld, naar denk rond de 20? Is al een flink aantal jaar geleden. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 6 oktober Share Geplaatst: 6 oktober En nu? Is het ingewikkeld om daar mooie gladiolen van te maken? Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 7 oktober Share Geplaatst: 7 oktober En nu? Is het ingewikkeld om daar mooie gladiolen van te maken?Sja ingewikkeld niet, het duurt alleen wel een paar jaar. Gewoon laten groeien. Ze moeten nog groter worden voor ze een bloem vormen. Ik heb die los zaten, gewoon gelaten waar ze vielen. Wat er aan bleef, mag nog wat groeien bij de mamabol. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 7 oktober Share Geplaatst: 7 oktober Nog een vraagje lekker ot: knip jij het blad dan af en dat laat je niet helemaal afsterven zoals bij narcissen en tulpen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 9 oktober Share Geplaatst: 9 oktober Ik knip eerst de stengel waar de bloem aan zat af. Dat is na de bloei als de stengel een beetje is ingedroogd en de bloemknoppen eraf zijn gevallen. Dan heb ik alleen nog het blad. Dat blijft zitten tot na de zomer. Dat knip ik pas ergens in de herfst eraf. Het had ook nog een paar weken later gekund, maar ik was nu bezig met zon. En straks misschien in de regen. Mijn gladiolen in pot krijgen hun afgeknipte blad over zich heen gedekt. Die in de volle grond niet. Die moeten zich maar gewoon redden denk ik dan. Het komt eigenlijk elk jaar weer op en ik heb mooie gladiolen altijd. Maar dit jaar met die dubbele bloei vraag ik me af of de bollen niet uitgeput zijn… 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 9 oktober Share Geplaatst: 9 oktober 29 minuten geleden, Mellie zei: vraag ik me af of de bollen niet uitgeput zijn Je kunt ze altijd wat voeding geven in het voorjaar. Ik lees fosfor stikstof en kalium tijdens de groei en vóór de bloei. Een vriendin van mij gooit altijd handjes vinasse kali bij bolgewassen. Ok dank voor je tekst over het blad..ik vroeg me af of het blad niet eerst moest afsterven als voeding zoals bij narcissen. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.